Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 19:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Kabler vs. Trådløst (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
no-limit
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 28 August 2004 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Sony er lige udkommet med et anlæg uden kabler (Grundig var de første med deres Rumskib-lignende) og af andre kan jeg kun nævne O'Hoecha (ved ikke hvordan det staves!). Men kan dette trådløse interface, lydmæssigt konkurrere med forkablede anlæg?

HilseN

Til top Vis no-limit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af no-limit

snake
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 August 2004 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Det er ikke godt at vide det er jo helt nyt og jeg tror ikke at der e særlig mange der har prøvet at stifte bekendskab med dette nye medie men der er da helt klart perspektiv i at bruge det dels det at slippe for kabler men måske også en gevinst i renere lyd.

hvad mener du selv ?

Til top Vis snake's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af snake

no-limit
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 August 2004 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

snake skrev:

Det er ikke godt at vide det er jo helt nyt og jeg tror ikke at der e særlig mange der har prøvet at stifte bekendskab med dette nye medie men der er da helt klart perspektiv i at bruge det dels det at slippe for kabler men måske også en gevinst i renere lyd.

hvad mener du selv ?

Det har jeg ærlig talt ingen anelse om, det var også grunden til at jeg spurgte herinde blandt alle i HiFi etc.-entusiaster!

HilseN

snake
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004
Sendt: 28 August 2004 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Nej men hvis det har en fremtid og kommer op og køre så er der ingen tvivl om at vi kommer til at se og Høre mere til det
Til top Vis snake's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af snake

Demo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Sendt: 29 August 2004 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

P.t. kan det ikke lydmæssigt konkurrere med kabler, men mon ikke fremtiden ser anderledes ud... Alting bliver jo trådløst efterhånden - og hvis teknikken bliver optimeret vil den da højst sandsynligt kunne måle sig med kabler - eller måske endda blive bedre....

Til top Vis Demo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Demo

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 August 2004 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

der er alt for meget der forstyrre signalet i forhold til et afskærmet kabel, og så vidt jeg ved er det ikke den store erfaring sony har med aktive højttalere.

teknologien skal nok blive acceptabel og hvermandseje en dag, men jeg tivler på at de nuværende systemer kan hamle op med et konventionelt system i samme prisklasse.

det skal dog lige siges at mit indlæg skal læses med et gran salt, da jeg hører til dem der mener at sony burde holde sig til fjernsyn og små robothunde.

Malmgren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004
Sendt: 29 August 2004 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:
det skal dog lige siges at mit indlæg skal læses med et gran salt, da jeg hører til dem der mener at sony burde holde sig til fjernsyn og små robothunde.

jeg er enig. Med hensyn til trådløs anlæg tror jeg at: hvis du hører anlægget op mod et andet anlæg(alt-i-en anlæg) i den prisklasse, er der ikke den umidddelbare forskel, hvis der er tror jeg ikke det skyldes den trådløse teknologi. Men hvis man bruger teknologien på anlæg i en højere klasse, vil den trådløse teknologi, som kim siger, blive forstyrret af alt muligt og slet ikke kunne måle sig med kabler.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 29 August 2004 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Helt trådløse kan de da ikke være, eller hvordan får de strøm til forstærkerne?
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

swspusy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 30 August 2004 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

måske batterrier

min hjemme bio
Til top Vis swspusy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af swspusy Besøg swspusy's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 30 August 2004 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

måske har sony opfundet noge enheder med en virkningsgrad på 40000db der kan drives af en 0,00001 watt's forstærker på batterier

Jan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 August 2004 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Helt trådløse kan de da ikke være, eller hvordan får de strøm til forstærkerne?

Det er netop det der er galt i hele den opreklamering af trådløse enhedder, om det så er HIFI eller EDB. Der er ingen artikler hvor journalisterne nævner noget som helst om hvor de trådløse enheder skal få energien fra, det glemmer man fuldstændig. Og hvor er det prktiske i at udskifte en højtaler kabel med et netkabel eller et netværkskabel når vi taler data enheder. den er meget lille med mindre enhedderne kan gå på batterier.

Men selvfælgeli, måske er der en der opfinder batteriet fra Jedi lacersværet i star wars. og det må gerne blive mig :-))

Til top Vis Jan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 30 August 2004 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Der er et kammer udstyret med trædemølle i bunden af højttalerne. De leveres med to hamstre. Foder skal købes seperat.

Til top Vis Clifton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clifton

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 August 2004 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Hej,

Der er jo ikke noget nyt i trådløse højttaler, de har vel snart eksisteret i over 15år. Specielt i lande udenfor Europa, trives de ganske godt..! Jeg har selv arbejdet i et firma der laver og sælger en del, og til professionelle installationer er det ret smart eller i de lidt varmere lande hvor man vil have lidt lyd i haven. Men i Europa kom der en EU lov ”emm 1928”  i september 1995 som ikke tillader brug af RF signaler til privat lyd transmission! Så her har vi måtte hutle os igennem med div. Former for IR. Men her på det sidste WCES blev der fremvist high stream AC data line ”hvor man kan køre dobbelt båndbredde på lysnettet” så i dag er det jo muligt at sende god kvalitet over lysnettet, og sågar billede. Så hvis man i fremtiden blot skal sætte AC stikket i vægen og få signalet der igennem så har det vel lidt fremtid.

Men hvad det skal gavne hos de normale forbruger, er jeg ikke klar over...!? da de i dag er så ekstrem prisfikseret, og hvis der skal lidt elektronik i højttalerne!!! Ja så må der jo sparres på enheder, og hvad er summen så?? Desuden vil der jo som nævnt andet sted stadig en ledning til.

Hilsen

Peter

Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R

no-limit
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2004 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Sony har foriøvrigt lige lanceret et lyssværd i japan der kører på brændeselsceller, surt hvis man løber tør under en kamp!

Clifton skrev: den teori er jeg stor tilhænger af!

HilseN

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes