Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 14:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: øhhh... www.højttalerbutikken.dk.... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kUmSE
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 09 September 2004 kl. 01:11 | IP-adresse registreret  

Øhh... som tilhænger af god-kvalitet, snublede jeg lige på dette link:

www.højttalerbutikken.dk

jeg mener... hvad er det mon for et foretagende, når de ik' engang kan stave til højtaler?  

I mine øjne ligner deres byggesæt noget der burde ligge i baggagerummet på en godt rusten Kadett

Hvad er jeres erfaringer med dele fra den omtalte butik?

Til top Vis kUmSE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kUmSE

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 September 2004 kl. 01:22 | IP-adresse registreret  

det er vist blevet diskuteret tidligere..... prøv med søge funktionen..

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 09 September 2004 kl. 01:23 | IP-adresse registreret  

Priserne på Peerless-enheder ser da ellers meget gode ud..

http://www.hoejttalerbutikken.dk

Mvh. Jens/Modifix   -øjj, er klokken_så_mange?

Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 September 2004 kl. 01:37 | IP-adresse registreret  

De har da et rigtig godt varesortiment: Antenner, Clockradioer, højttalere, postkasser, brandslukkere, Europa paller, og Sofabord i bøg osv. osv...  
Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

marvel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 09 September 2004 kl. 03:55 | IP-adresse registreret  

Faktisk er det ikke direkte forkert at stave højtaler med dobbelt t. Men samtidigt må man jo også stave resurse på denne måde..  At de har lavet mellemrum mellem højttaler og butikken er vist heller ikke helt efter bogen. De har, så vidt jeg kan se, dog været konsekvente og stavet ordet med dobbelt-t på hele hjemmesiden.
Til top Vis marvel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af marvel Besøg marvel's Websted

kimhvid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 09 September 2004 kl. 07:24 | IP-adresse registreret  

Den mest korrekte måde at stave højttaler på, er højttaler. Dvs at det kun er inden for nyere tid at højtaler er korrekt.
Det her er vist også diskuteret i et par tråde.

Jeg syntes også at priserne på Peerless virker ok...

SUN audio
Branchemedlem
Branchemedlem
SUN audio ApS

Bruger siden: 07 Maj 2003
Sendt: 09 September 2004 kl. 07:27 | IP-adresse registreret  

faktisk er der tale om en HØJT TALER og ikke en HØJ TALER.....

Loud speaker.....Laut sprecher....

Til top Vis SUN audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SUN audio Besøg SUN audio's Websted

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 September 2004 kl. 07:38 | IP-adresse registreret  

Se man kan få et af danmarks kraftigste byggesæt: http://www.hoejttalerbutikken.dk/product.asp?product=9

1500watt.... yeah right... så skal man vist til at pille membarn og svingspole ned far den modstående væg! Han skulle prøve noget prof grej hvis han vil spille højt. Dem her forvrænger bare så hårdt, at man tror det er højt!

I mine øjne liger det en eller anden ung "bonderøv" (undskyld), der tror han ved alt muligt om HIFI. Men det skinner ret tydeligt igennem, at det nok ikke helt er tilfældet. Og faktisk en skam... for DK er jo kendt som et af verdens førende lande hvad angår højtalere. Men det er ikke lige dem her man tænker på.

Det er en udpræget misforståelse, at alle og enhver kan sætte sig og kostruere en højtaler. Javist.... man kan sagtens lave noget der spiller, men det kommer til at lyde for når man trækker en kat i halen, hvis ikke man har styr på sagerne. Og det her virker som et projekt der meget let kunne være startet på autouddannelsen på teknisk skole.....Der er lidt "Brian" over det! Køb hellere noget ordentlig.....

Som der står i mit norske "Audio" magasin fra 1996/1: "Ingen har noensinne angret på at man har kjøbt det bedste". Og efter min største overbevisning er det her fra højtalerfabrikken IKKE det bedste!

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Sendt: 09 September 2004 kl. 08:04 | IP-adresse registreret  

Audio Concept skrev:

faktisk er der tale om en HØJT TALER og ikke en HØJ TALER.....

Loud speaker.....Laut sprecher....

Nytysk: Hochsprecher !!

Nyengelsk: Tallspeaker

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Sendt: 09 September 2004 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

I øvrigt har butikken samme adresse som Siwa, der har lavet højttalere i - skal vi sige varierende - kvalitet i et par årtier - så det er ingen nybegynder...
Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

SUN audio
Branchemedlem
Branchemedlem
SUN audio ApS

Bruger siden: 07 Maj 2003
Sendt: 09 September 2004 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

SIWA............................uha...
Til top Vis SUN audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SUN audio Besøg SUN audio's Websted

kUmSE
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Sendt: 09 September 2004 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Jahh... hehe... troede bare ikke mine egne øjne da jeg surfede forbi siden

Til top Vis kUmSE's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kUmSE

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 10 September 2004 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Hmm, har svært ved at finde info på enhederne. På DST kan jeg ikke finde nogen af de enheder, de udbyder. Er det mon udgående enheder?

Jesper001
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 03:14 | IP-adresse registreret  

Jeg synes at der er mange både pæne og billige færdige satelitter på højttalerbutikken.dk og da jeg selv overvejer at købe nye er dette en oplagt mulighed, men spørgsmålet er om det lige er en tand for billigt til at være sandt? Hvad mener i andre?

http://hoejttalerbutikken.dk/group.asp?group=4

Til top Vis Jesper001's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper001

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Hvis du sammenligner med tilsvarende priser andre steder (Eltax og Gale f .ex.) så er der ingen tvivl om at højttalerbutikkens produkter med SEAS og Vifa enheder er temmeligt gode køb.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Jesper001
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

hmm...245,- eller 375,- pr. stk. ? Gad vide om det er noget der er værd at kaste sig ud i eller om det er noget der let kan give anledning til skuffelser?
Til top Vis Jesper001's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper001

mr.Thomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 28 Februar 2005 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

jeg fårstår ikke helt diskutionen her, højttalerbutikken påstår jo heller IKKE at det er high end....

men jo priserne på enkelt enheder er  bestemt helt ok... og servicen er bestemt også i orden...

Til top Vis mr.Thomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mr.Thomsen

Mr_Feelgood
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2005
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg simpelthed nød til at komme med et indlæg vedr. højttalerbutikken.dk. En af grundene til at produkterne er så billige er at de springer et mellemled over det sælges direkte fra fabrikken, der er ikke nogen forhandler der ligger 30-50% oven i prisen, det kan man vel som kunde kun glæde sig over.

Det kan godt være at nogle af deres enheder er "udgåede" modeller eller ihvertfal af ældere dato MEN skal man bruge en erstatningsenhed er det vel meget godt at man kan få fat i dem nogle steder også. Det skal også siges at VIFA ikke kun fornyligt har lavet gode produkter - det har de gjort i mindst 20 år så man vil da uden problemer kunne bygge nogle gode højttalere af højttalerbutikkens produkter - high end bliver det aldrig men nu hedder dette sted jo også HIFI4ALL så skal der ikke være lidt for en hver smag/pengepung.

Det var vist ordene fra mig i denne omgang.

Venlig hilsen

Mr_Feelgood

Til top Vis Mr_Feelgood's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Feelgood

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

<Flammekaster>

mr.Thomsen skrev:

jeg fårstår ikke helt diskutionen her, højttalerbutikken påstår jo heller IKKE at det er high end....

Nej, der er heller ikke nogen her der siger det er high end, hvor kommer den kommentar ind henne? Det tråden startede jo pga. HØJT TALER var stavet med double T...

Der snakkes jo bare som er det er billige højtalere med måske forkert opgivende W på dem med 1500 W eller hvad det nu var...

Så jeg forstår ikke hvor din kommentar helt kommer fra, synes ikke jeg stødte ind i noget af de overstående post som påstod det var high end....

Mr_Feelgood skrev:

Nu er jeg simpelthed nød til at komme med et indlæg vedr. højttalerbutikken.dk. En af grundene til at produkterne er så billige er at de springer et mellemled over det sælges direkte fra fabrikken, der er ikke nogen forhandler der ligger 30-50% oven i prisen, det kan man vel som kunde kun glæde sig over.

Det kan godt være at nogle af deres enheder er "udgåede" modeller eller ihvertfal af ældere dato MEN skal man bruge en erstatningsenhed er det vel meget godt at man kan få fat i dem nogle steder også. Det skal også siges at VIFA ikke kun fornyligt har lavet gode produkter - det har de gjort i mindst 20 år så man vil da uden problemer kunne bygge nogle gode højttalere af højttalerbutikkens produkter - high end bliver det aldrig men nu hedder dette sted jo også HIFI4ALL så skal der ikke være lidt for en hver smag/pengepung.

Det var vist ordene fra mig i denne omgang.

Venlig hilsen

Mr_Feelgood

Selvf, godt første gangs indlæg.

Men hvem er den her sviner ment til som du kommer med? lyder som om der er noget der har skevet det er et l**te sted da de har udgået modeller...

Hvem har sagt at VIFA laver dårlige produkter? Der var vist en længere oppe der skrev at de enda lavede gode, hvis jeg husker korrekt, eller var det et andet mærke...

</Flammekaster>

// ouT
// god tone igen....

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Lidt sjovt med de 1500w højtalere. De skulle jo have en følsomhed på 98db. Det vil altså betyde at de kan spille PÆNT højt

1w = 98db, 2w = 101db, 4w = 104db,... 1024w = 129db,

ca 1500W skulle altså give omkring 130.5db (teoretisk)

Med det potentiale kan man undre sig lidt over hvorfor de ikke bare havde sådan et par sæt stillet op til Rolling Stones i Parken

Mr. Feelgood: Hvad er din aktie i omtalte butik? Ikke typisk at komme ind som ny bruger og fyrer sådan et forsvar af

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes