Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 06:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Philips Astaire til hjemmebio??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mr_myagix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Status: Offline
Sendt: 09 September 2004 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu sat mig for at ville have en projektor for at få en større oplevelse ved at se film, men er desværre også for nærig til at ville give mange tusinde af kroner for noget jeg ikke engang ved om jeg vil synes om.

Jeg har fundet Philips Astaire til den absolut laveste pris jeg nogensinde har set (5297,-) og den benyttes også i flere tilbud fra selskaber som vil sælge hjemmebiografer. Men er der nogen der kan fortælle mig om den vil være udemærket som hjemmebio eller det rene "lårt"???
Den har en lav kontrast (400:1) men jeg har ladet mig fortælle at til hjemmebiografer er det okay at den ligger under 1000:1

http://www.nomatica.com/index.asp?Devise=DKK&Langue=DK &Pays=DK&Chargement=projecteur/astaireDK.htm&Pro venance=pricerunner_dk
Til top Vis Mr_myagix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_myagix

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 September 2004 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Mit råd er at du skal se den i funktion inden du bestemmer dig.

Jeg har selv set den, og jeg er ikke imponeret. Jeg synes det er positivt, at Philips ærligt opgiver kontrasten til 400:1 istedet for at "pynte" lidt på de tekniske data. Når det er sagt, så må jeg også erkende, at jeg ikke har ret meget andet positivt at sige om den projektor. Dens sort-niveau er meget dårligt, og der er absolut nul detaljer i mørke scener. Billedet virker meget "fladt" og livløst. Endvidere lider denne projektor af udpræget hønsenet-effekt, som er langt værre end normalt på LCD projektorer. Den indbyggede de-interlacer fungerer meget dårligt, og der trækkes streger ved f.eks. hurtige panoreringer.

Som du nok kan se af ovenstående beskrivelse, er jeg ikke imponeret over denne projektor. Jeg vil istedet anbefale at du kigger på Sanyo Z1 eller Panasonic PT-AE 300 hvis det skal være LCD. Hvis du ikke bliver generet af regnbuer fra DLP-projektorer, er Infocus X1 et Best Buy lige nu. Den fås til lige under Kr. 7000,- i Tyskland. Sådan en har jeg netop selv anskaffet mig.

Mr_myagix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Sendt: 09 September 2004 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

OK tak for rådet.... hvad med Toshiba ET 1'eren?? duer den til noget? det er nemlig også en som jeg har kigget meget på..

P.S. det er sgu svært at finde ud af hvilke projektorer der egner sig til hjemmebiograf og hvilke til powerpoint og lign.!! hehehehe
Til top Vis Mr_myagix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_myagix

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Sendt: 10 September 2004 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Mr_myagix skrev:
OK tak for rådet.... hvad med Toshiba ET 1'eren?? duer den til noget? det er nemlig også en som jeg har kigget meget på..

P.S. det er sgu svært at finde ud af hvilke projektorer der egner sig
til hjemmebiograf og hvilke til powerpoint og lign.!! hehehehe

Jeg har desværre ikke set den Toshiba du nævner. Inden du køber en billig projektor, vil jeg anbefale at du kigger på de 3 modeller, jeg tidligere har nævnt. Der er en grund til, at netop disse 3 bliver nævnt igen og igen i dette forum.

meyer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2003
Sendt: 13 September 2004 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Det du primare skal kikke efter for at finde ud af om den ergner sig til hjemmebio er kontrast og ansi lumel det er vigtigt at den har højer kontrast end lumel når det er til hjemmebio foreksempel en projekter med 2000 i lumel og 400 i kontrast er til powerpoint prasentationer men derimod er en projekter som infocus X1 med 2000 i kontrast og 1000 i lumel til hjemmbio  

Til top Vis meyer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af meyer

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 September 2004 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Der er også værd at kigge på om det er en 16:9 eller 4:3 projektor...

(Det 'afslører' som regelen hvilket marked den er lavet til)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes