Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 22:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Kvinders magt i hjemmet. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
proac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2004
Status: Offline
Sendt: 11 September 2004 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Hej.med jer.

Med jævne mellemrum ser jeg en fortvivlet mand som søger et godt råd hos os ligesindet.konen/kæresten har fundet ud af at anlægget FYLDER for meget.og ønsker derfor at det skal skiftes ud.

Og kære venner nu må denne TERROR stoppe.

det er på tide vi kommer på banen og viser at man ikke vil finde sig i at ens hobby skal fjernes bare fordi hun får for meget plads.i hjemmen.

i de forhold jeg har haft har jeg ALDRIG gået på konpromis.mht mit STEREOANLÆG.

og har hun truget med at få hovedpine i sengen eller andet er hun ikke værd at samle på alligevel hvis man kan komme med så åndsvagt et forslag.

at bruge sex som magtmiddel er ikke måden at gøre det på.

det skaber AFSTAND imellem mig og min kæreste.og føjer du dig der var hun dig i sin hule hånd.og vil forlade en alligevel.

Hun kan sidde og prale overfor veninderne hvor meget hun styrer på hjemmefronten.

og de foragter dig veninderne.

Men det er jo ikke så underligt at B&O har haft en kæmpe susses med deres udstyr for det har typisk været det som har været alternativet.

og helt ærligt et B&O anlæg er er TØSEANLÆG. i mine øjne.

Håber der er nogle af jeg som kommer op af stolen og giver jeres mening til kende for det er et emne,der desværre IKKE.!!! er skrevet så meget om.

mvh kenn

Til top Vis proac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af proac

Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 11 September 2004 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Dermed sagt at hvis man er en slap vatpik af en stodder som ikke har noget at skulle have sagt derhjemme, så bør man finde sig en anden hobby.....

Rigtige mænd går op i HiFI

Til top Vis Kedde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kedde

blink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 September 2004 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

he he de problemer har vi ikke hjemme hos os...tror sq konen er ved at blive helt audiofil......

slæber et har halv store ht'er hjem og det eneste men får afvide, er de fylder ikke noget, vi skal møbelere om

Til top Vis blink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blink Besøg blink's Websted

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 11 September 2004 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Hej drenge

Lev efter disse ord "LIFE IN ORDER OF IMPORTANCE: FOOD, SHELTER,AND A PAIR OF VERY LOUD-SPEAKERS" og så kan hun vel få lov til at være der, hvis hun ikke har hovedpine........

mvh Velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 11 September 2004 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Sørg for at der er masser af musik der falder i konenes smag , placer hende i sweetspot , forlad huset , og lad hende fornøje sig i passende lang tid.....

Når du returnerer adskillelige timer senere, er i på bølgelængde..........

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 11 September 2004 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Been there, done that!

Det virker

proac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2004
Sendt: 11 September 2004 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Kedde]

Dermed sagt at hvis man er en slap vatpik af en stodder som ikke har noget at skulle have sagt derhjemme, så bør man finde sig en anden hobby.....

[/QUOT

jo og rigtige mænd har heller ikke sådan problemer.

det drejer sig om af fortælle hende at det er noget man er glad for ligesom hendes symaskine eller andet.hun selv har.

men du ved liggeså godt som jeg at der er forskellige mening af den slags ting på hjemmefronten.

og der en altså mænd som føler sig presset på dette område.

desværre.

de kvinder jeg har kendt.har desværre ikke været interesseret i musik.på det plan jeg havde håbet.men de har ikke heldigvis ikke forlangt tingende væk.

og har godt vidst af det var noget som betød meget for mig.

det kan gøre underværker at tage en samtale om dette emne på er tidspunkt og fortælle hende hvor meget det betyder for dig.og du vil have den frihed og ligesom hun får sin frihed til andre ting.

mvh kenn

Til top Vis proac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af proac

Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2004 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

proac skrev:
[QUOTE=Kedde]

[/QUOT

jo og rigtige mænd har heller ikke sådan problemer.

det drejer sig om af fortælle hende at det er noget man er glad for ligesom hendes symaskine eller andet.hun selv har.

men du ved liggeså godt som jeg at der er forskellige mening af den slags ting på hjemmefronten.

og der en altså mænd som føler sig presset på dette område.

desværre.

Helt enig, som en anden siger, før dem ind i HiFi-ens verden, så går det meget lettere.
Er selv ved at købe hus (første gang) og jeg forlanger et lytterum, med henvisning om at der tit er en interessekonflikt, når hun vil se tv og jeg høre muzak..... Med den argumentation kunne hun kun sige ja (så slipper hun jo også for at have de frygtelige "kasser" i stuen) så er alle glade

Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2004 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Og jo B&O (undtaget ICEPOWER) er sq da tøseanlæg (var lige ved at blive "værget" til deres Medicom sektion, men slap da jeg fik et bedre tilbud)

Sjovt nok har der de steder hvor jeg har købt mit anlæg (brugt) altid stået en slukøret sælger tilbage, med et B&O anlæg på væggen.....Ja jeg forstår sq godt de var nedtrykte hvis erstaningen For HHv Thule og audiovector var en lille fedtet spilledåse som kunne hænge på væggen.....sådan nogle vatpikke

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 11 September 2004 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Et andet råd er at droppe de elendige hifi racks. Jeg ved godt der er mange af Jer der er synes det er lækre, men de fleste har altså en meget lav WAF.

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003
Sendt: 11 September 2004 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Hehe, nu er det godt nok ikke min kæreste eller kone, men jeg fik da overtalt min søster til IKKE at købe B&O.... Hun var ellers 100% sikker på at hun skulle have sådan et Beosound 3000 (?) og et par orgelpiber. Min jeg fik hende da overtalt til at smutte en tur forbi Klubben, og det endte med at hun kom hjem med et Denon mini-anlæg og et par Dali Piano.  Hun er endda begyndt at snakke om at hun skal have en subwoofer (bare en lille en....) -og så vil hun jo selvfølgelig gerne have at brormand kommer forbi og ligger alle kabler i kabelbakker...

chrliv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Sendt: 11 September 2004 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Køb dig nogle nye STORE højttalere, så kan hun bruge papkasserne de kommer i, som flyttekasser. Så kan hun lære det .

Hilsen Christian.

Til top Vis chrliv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrliv

sims
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 September 2004 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

velkommen skrev:

Hej drenge

Lev efter disse ord "LIFE IN ORDER OF IMPORTANCE: FOOD, SHELTER,AND A PAIR OF VERY LOUD-SPEAKERS" og så kan hun vel få lov til at være der, hvis hun ikke har hovedpine........

mvh Velkommen

Der er nok en der har vega hva.?

sims
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004
Sendt: 11 September 2004 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Kedde skrev:

Og jo B&O (undtaget ICEPOWER) er sq da tøseanlæg (var lige ved at blive "værget" til deres Medicom sektion, men slap da jeg fik et bedre tilbud)

Sjovt nok har der de steder hvor jeg har købt mit anlæg (brugt) altid stået en slukøret sælger tilbage, med et B&O anlæg på væggen.....Ja jeg forstår sq godt de var nedtrykte hvis erstaningen For HHv Thule og audiovector var en lille fedtet spilledåse som kunne hænge på væggen.....sådan nogle vatpikke

HE HE HE... så er det sku sagt, på godt dansk.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 11 September 2004 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

HE HE, jeg kan godt kende det med B&O. Da jeg i sin tid købte mine KEF ht. var det også udskiftet med B&O.

Da jeg i år købte mine JBL (læs store), så var historien det samme. Min frue her i huset syntes JBLerne var meget flottere end KEF, og de fyldte kun det dobbelte. Jeg har min væg i huset og det ved hun at hun ikke skal røre ved, og ej heller stille blomster, lysestager osv. på mit anlæg og speakers.

Nu er der jo også kun ca. 2 mdr. til jeg får mit eget musikrum og så kan hun sku selv få lov til at vælge det der skal være i stuen, for god lyd foregår i kælderen

Helt enig i at fruen bør skiftes ud hvis de ikke kan acceptere at vi bruger 3-6 kvm. ud af et helt hus/lejlighed til vores store intr. (læs: snart 40 kvm. he he).

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 September 2004 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

C K N skrev:
Hehe, nu er det godt nok ikke min kæreste eller kone, men jeg fik da overtalt min søster til IKKE at købe B&O.... Hun var ellers 100% sikker på at hun skulle have sådan et Beosound 3000 (?) og et par orgelpiber. Min jeg fik hende da overtalt til at smutte en tur forbi Klubben, og det endte med at hun kom hjem med et Denon mini-anlæg og et par Dali Piano.  Hun er endda begyndt at snakke om at hun skal have en subwoofer (bare en lille en....) -og så vil hun jo selvfølgelig gerne have at brormand kommer forbi og ligger alle kabler i kabelbakker...

Nu bliver du squ nok kimet ned af en masse jyder der vil have en date! (Altså med din søster - ikke med dig) 

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 September 2004 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

Nu er der jo også kun ca. 2 mdr. til jeg får mit eget musikrum og så kan hun sku selv få lov til at vælge det der skal være i stuen, for god lyd foregår i kælderen

Hver sin smag - men jeg vil squ hellere have anlægget i stuen end i kælderen. Det synes jeg nu er lidt hyggeligere, selvom akkustikken ikke kan blive trimmet helt på samme måde.

Bo bedre kontra anlæg er vel et spørgsmål om gensidig respekt - med streg under gensidig. En fundamental forudsætning i hverdagen generelt.

WhoCutTheCheese
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 September 2004 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Naturligvis skal man respektere hinandens hobbyer. Men måske er det lidt groft sagt at konen bare SKAL acceptere at man har hifi som hobby og at det fylder en hel del. Men prøv lige at vend den om engang :

Tænk nu hvis konen har en hobby med at samle på Barbiedukker. Ville nogen af jer så synes det ville være tjekket hvis stuen var prydet med HesteBarbie, Sportybarbie, og hvad de nu hedder.

Min kæreste er heldigvis ikke sart hvad hifi angår, men stadigvæk, så snakker vi da sammen om det før jeg går ud og køber nyt.

T h o m a s
Forum Bruger
Forum Bruger
Thomas!!!

Bruger siden: 25 Juli 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 September 2004 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Der er visse fordele, ved at være ungkarl

Mvh. Thomas

Mit anlæg. http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13116&P N=1

Til top Vis T h o m a s's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T h o m a s

ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Sendt: 11 September 2004 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

WhoCutTheCheese skrev:

Naturligvis skal man respektere hinandens hobbyer. Men måske er det lidt groft sagt at konen bare SKAL acceptere at man har hifi som hobby og at det fylder en hel del. Men prøv lige at vend den om engang :

Tænk nu hvis konen har en hobby med at samle på Barbiedukker. Ville nogen af jer så synes det ville være tjekket hvis stuen var prydet med HesteBarbie, Sportybarbie, og hvad de nu hedder.

Min kæreste er heldigvis ikke sart hvad hifi angår, men stadigvæk, så snakker vi da sammen om det før jeg går ud og køber nyt.

hmm seriøst hvis jeg have en dame der have barbi flip... så stod der en udskiftning for døren.. og det er ikke anlæget jeg snakker om.

jeg ved godt at det er en god kompromis at man får et eget lytte rum.. men alligevel syntes jeg det er at give efter.. hvorfor skal man flytte sig til et asocialt rum et andet sted i huset når man har en ( forhåbentlig ) fin stue ?

jeg tror bestemt også at det har noget at sige hvis man giver damerne en go lytter.. altså demonstrere for dem hvor god en lyd ens kasser kan lave..
man kunne eventuelt stille en ghettoblaster eller noget i den stil op.. og spille en af hendes yndlings sange.. så bagefter på ens anlæg.. og så sige at det meste B&O lyder som ghettoblasteren

HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes