Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 06:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Psykologi, brugervenlighed og intuition. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 20 September 2004 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Hej , jeg så lige en artikel i vores universitet avis cambus ( avis for Aarhus Uni. ) om en psykologi stud. der har lavet en aftale med B&O om et bachelor projekt. Har skal ved hjælp af psykologi og test forsøge at lave mere intuitiv og enkel betjening på Hi Fi apperater. Det lyder ret spændende. Hvilke ting syntes i er rigtig smart på Hi Fi og burde indføres på alt? Smart OSD o.s.v?

Personligt syntes jeg at Sony Jog-shuttle hjul er genialt! Indfør det på alle dvd og cd afspiller tak!

Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 23 September 2004 kl. 01:50 | IP-adresse registreret  

Det skal ikke være enkelt, man skal bare lære sit grej at kende

Ej... Noget jeg godt kan lide, så er det makrofunktioner på fjernbetjeninger som gør at fx flere ting kan tændes/slukkes samtidig. Bruger næsten altid min H/K remote til recieveren til at slukke DVD, TV og reciever med et tryk på en knap efter at have set film fx.

På mit gamle JVC minianlæg var der forbindelse mellem alle tre dele med et minijack stik, så recieveren automatisk tændte når man trykkede play på cd-afspilleren. Det er nu fikst nok, ikke at jeg savner det voldsomt meget

Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted

The MBG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2004
Sendt: 23 September 2004 kl. 01:53 | IP-adresse registreret  

lys i fjernbetjeninger, så man kan se hvad man skal trykke på nå det mørkt, f.eks som i en mobiltelefon.

Mit Anlæg: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8912&PN=2
Til top Vis The MBG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The MBG

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 September 2004 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

The MBG skrev:
lys i fjernbetjeninger, så man kan se hvad man skal trykke på nå det mørkt, f.eks som i en mobiltelefon.

Nej, det skal da netop være så man ikke skal kigge på den for at betjene den. Det er meget forstyrrende for andre hvis man sidder og lyser med fjernbetjeningen under en film! Så mit bud er en fjernbetjening hvor man kan finde de rigtige knapper i mørke. Altså forskel på placering  og størrelse.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 September 2004 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Fedt at høre jeres meninger. Jeg tænkte den anden dag på om det ville virke mere intutivt hvis man kunne tale til sit Hi FI? Altså f.eks.;" Tænd cd, nr 5!" Eller noget i den retning? Man kunne også forestille sig en Makro command. Det må da blive det næste fra B&O!

Så mangler vi bare lige en Robot der kan putte skiven i

Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 September 2004 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:

Fedt at høre jeres meninger. Jeg tænkte den anden dag på om det ville virke mere intutivt hvis man kunne tale til sit Hi FI? Altså f.eks.;" Tænd cd, nr 5!" Eller noget i den retning? Man kunne også forestille sig en Makro command. Det må da blive det næste fra B&O!

Så er vi sgu ved at være der!

Men jeg ved ikke om det tale-genkendelse kunne blive en succes. Det kan ske at det er et problem med at udføre ejerens kommando. Fx Ozzy Osbourne i sin nye BMW 7-Serie til radioen: SHUT THE f**k UP YOU f**kHEAD!

Et "off" havde været nok. Nogle folk skal trænes af simple maskiner

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

LAST
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Sendt: 23 September 2004 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Ville det ikke være federe hvis alle udviklings pengene blev brugt på lyden ?

Hilsen LAST

http://www.nationupnorth.com
Til top Vis LAST's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LAST Besøg LAST's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 September 2004 kl. 01:12 | IP-adresse registreret  

tag et kig på philips fjernbetjeninger ti tv.. alt ligger intuitivt, og inden for tommefingerrækkevidde. 

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004
Sendt: 24 September 2004 kl. 02:38 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

The MBG skrev:

Nej, det skal da netop være så man ikke skal kigge på den for at betjene den. Det er meget forstyrrende for andre hvis man sidder og lyser med fjernbetjeningen under en film! Så mit bud er en fjernbetjening hvor man kan finde de rigtige knapper i mørke. Altså forskel på placering  og størrelse.

Begge ting i nævner der har remoten til en Harman / Kardon DVD 25/30 - den er skidegod.

Den til min H/K reciever har selvfølgelig ikke lys, selvom den har noget mere brug for det med sine 117 knapper...

Men tror at det er svært at lave en universalremote hvor alt ligger "i hånden". Har endnu ikke erfaring med brug af belyste touchscreen remotes, men glæder mig til at prøve en fx Proton når jeg engang gider at bruge penge på sådan et svin

Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted

ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 25 September 2004 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:

robot ?  ej da.. afspilleren skal da selv ku række ud efter skiverne og kunne finde den rigtige... hmmm en svæve stråle ? haha ej ok.. det kommer nok lidt på afveje nu.. men i terori kunne det være cool nok..

generelt er jeg fint tilfreds hvis bare remoten ligger godt i hånden hvilket ikke altid er sagen.. grr..

en ting jeg er meget irreteret over ved min egen sony remote er at den bruger 3! batts... hvorfor pokker 3!.. arg.. så har man altid 1 xtra liggende og flyde i en skuffe...

HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted

Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

The MBG skrev:

Svend P. du er squ da sjaw!

Til top Vis Mr.Antisilver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Antisilver

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes