Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. maj 2024 | 23:42   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Jarre ’Aero’ skuffelse (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Autechre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 334
Sendt: 23 September 2004 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Filmtosse skrev:
Den dvd bliver ikke taget af min dvd foreløbig, hvor laver han da bare fed musik

Mjaaah, nu har jeg godt nok ikke selv modtaget mit eksemplar af AERO, så jeg kan ikke udtale mig om den skive, helt konkret. Men man skal lige huske på, at det jo bare er genindspilninger af nogle gamle klassikere, og så selvfølgelig 3 (?)nye numre...

Personligt synes jeg ikke at Jarre har tilført den elektroniske musik særligt meget med hans seneste værker. Og på en måde så opfatter jeg desværre også et album som AERO, som et tegn på manglende kreativitet fra Jarre's side. Ved ikke hvordan I andre har det med Jarre - men han virker lidt udbrændt, når det kommer til nykompositioner IMO...

Til top Vis Autechre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Autechre
 
Sheiken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 310
Sendt: 23 September 2004 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Jeg var der selv!!! og jeg tror næppe at man med nogen dvd vil kunne sætte sig ind i for fedt(et) der var derude!!!
Til top Vis Sheiken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sheiken
 
Autechre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 334
Sendt: 23 September 2004 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Sheiken skrev:
Jeg var der selv!!! og jeg tror næppe at man med nogen dvd vil kunne sætte sig ind i for fedt(et) der var derude!!!

Nej, og næppe med denne DVD, da den INTET har med AERO-koncerten at gøre!!!

Men jo, koncerten var fed!

Til top Vis Autechre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Autechre
 
Sheiken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 310
Sendt: 23 September 2004 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

AV32R skrev:

Sheiken skrev:
Jeg var der selv!!! og jeg tror næppe at man med nogen dvd vil kunne sætte sig ind i for fedt(et) der var derude!!!

Nej, og næppe med denne DVD, da den INTET har med AERO-koncerten at gøre!!!

Men jo, koncerten var fed!

Men hold kæft hvor var vejret træls !

Til top Vis Sheiken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sheiken
 
Autechre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 334
Sendt: 23 September 2004 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Det var i hvert fald VÅDT!!!  
Til top Vis Autechre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Autechre
 
Neo DK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 42
Sendt: 23 September 2004 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Det var en stor men våd oplevelse at se JMJ live i Ålborg ingen tvivl om det.

Hvad DVD'en angår, har jeg modtaget den fra Axelmusic og den er en CD/DVD-Video (2 plader) og ikke en DVD-Audio (desværre) i DTS/Dolby Digital 5.1. Surround sound. Selvom at man kan læse at den skulle være en CD/DVD-Audio udgivelse http://www.jarre.net/. Er ikke klar over grunden til dette.

Min Surround forstærker plejer osse at skrive det når det er en DVD-Audio plade jeg ligger i, det gør den ikke, den bliver afspillet som en normal DVD film. Der står heller ikke DVD-Audio på omslaget nogen steder og selve CD boxen ligner heller ikke mine andre DVD-Audio boxe.

Hvad musikken angår er valget af melodierne ude´mærket, selvom de fleste numre er fra Oxygene & Equinoxe, der er andre af hans numre der ville have været mere spændene at høre i 5.1. men ok det lyder sku godt, der er ihvertfald gang i surroundlyden og selve indspilningen er i topklasse.

Alle numrene er ny indspillede/komponeret udgaver af gamle numre som faktisk er meget anderledes udgaver. Det sidste nummer er faktisk et live nummer fra koncerten i Ålborg med JMJ/Safri Duo "Rendez-vous 4 live". + 3 nye.

CD.

1. Aero opening.

2. Oxygene 2.

3. Aero.

4. Equinoxe 8.

5. Oxygene 4.

6. Souvenir of China.

7. Aerology.

8. Equinoxe 3.

9. Equinoxe 4.

10. Last rendez-vous.

11. Zoolookology.

12. Aerozone.

13. Magnetic fields 1.

14. Chronology 6.

15. Bonus track Redez-vous 4 (live).

DVD.

1. Aero opening.

2. Scene 1.

3. Oxygene 2.

4. Scene 2.

5. Aero.

6. Equinoxe 8.

7. Oxygene 4.

8. Scene 3.

9. Souvenir of China.

10. Scene 4.

11. Aerology.

12. Scene 5.

13. Equinoxe 3.

14. Scene 6.

15. Equinoxe 4.

16. Scene 7.

17. Last rendez-vous.

18. Scene 8.

19. Zoolookology.

20. Scene 9.

21. Aerozone.

22. Scene 10.

23. Magnetic fields 1.

24. Scene 11.

25. Chronology 6.

26. Bonus track Redez-vous 4 (live).

Scene 1-11. - Er korte lydeffekt stykker der flætter musiken sammen, lyder fedt nok.

Alt i alt en fed plade som alle JMJ fans skal eje, er dog stadig lidt skuffet over valg af numre og manglende DVD-Audio track.  

Karakter : 8 ud af 10.

 

Til top Vis Neo DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neo DK
 
CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 23 September 2004 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Tak for anmeldelsen, det lader til der stadig er håb


/U.

__________________
DIY-blog
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted
 
Autechre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 334
Sendt: 29 September 2004 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

CarrotMan skrev:
Tak for anmeldelsen, det lader til der stadig er håb /U.

Ved ikke om du selv har fået skiven, gulerod. Og dermed dannet dig dit eget indtryk af AERO...? Jeg modtog udgivelsen i dag, og . Så kort kan det siges! Hold op, hvor er jeg skuffet. Intet, absolut INTET nyt under solen på denne skive efter min mening.

Mine værste forudanelser omkring denne udgivelse er blevet bekræftet, sikke en flad fornemmelse... I modsætning til Neo DK, så finder jeg slet ikke disse genindspilninger meget anderledes. Numrene lyder faktisk kun nye i de nye fills/breaks, som Jarre har valgt at mixe ind i numrene... Og her er det ret tydeligt at høre, at manden har fået nyt hardware siden originalerne. Bare synd, at han ikke får mere ud af det, end han gør...

I de værste tilfælde lyder numrene næsten som om, at Jarre blot har været ude og finde nogle af de mange MIDI-filer, som er tilgængelige rundt på nettet, og så blot afspillet disse igennem nogle synths af nyere dato... Og bas-programmeringen på mange af numrene er hat og briller, og helt uden nogen som helst form for gnist, og lyder i mine ører helt forkerte. Og trommerne i Equinoxe 4 - er det kun mig som finder det utroligt rodet, at trommerne panorere mellem højttalerne...? Ikke særligt kreativt, og totalt distraherende og ødelæggende for nummeret som helhed...

Hvad de nye numre angår, så lyder Aero-nummeret nærmest som Robert Miles med nyere lyd. Aerozone og Aerology er begge dræbende kedelige, og tåler på ingen måde sammenligning med Jarres tidligere arbejde...

Ja, jeg er pænt skuffet!!!  Den tekniske del er der ikke så meget at udsætte på, men hvad hjælper det, når pladen skuffer på det vigtigste punkt, nemlig musikken...? Så set på den baggrund, så er det vist lige meget, at vi ikke fik skiven i DVD-A...

Jeg vil ikke anbefale denne skive til førstegangskøbere af Jarre! Men lyt og døm selv...

Karakter:

CD: 5 af 10.

DVD: 6 af 10, da dennes surround-mix tilfører nogle nye aspekter til Jarres musik...

NB: Bemærk lige, at Dolby og dobbelt-D logoet tilhører: Doby. Som der er trykt på hhv. CD'en og coveret...

 

Til top Vis Autechre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Autechre
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 29 September 2004 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

-> AVR32R (single processor går jeg ud fra? )

Er de nye mix identiske med det der blev spillet til koncerten?

 

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 30 September 2004 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

AV32R skrev:
Ved ikke om du selv har fået skiven, gulerod. Og
dermed dannet dig dit eget indtryk af AERO...? Jeg modtog
udgivelsen i dag, og . Så kort kan det siges! Hold op, hvor er
jeg skuffet.
Jo, jeg har fået den. Jeg er ikke ligefrem dybt
imponeret men jeg synes det er en OK skive og nogen af de nye
udgaver er han sluppet meget godt fra. Eneste minus er de der øjne
der er på dvd'en billedside. Dem kunne man godt gå hen og blive lidt
bange for...


/U.

__________________
DIY-blog
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted
 
Autechre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 334
Sendt: 30 September 2004 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
-> AVR32R (single processor går jeg ud fra? )

Er de nye mix identiske med det der blev spillet til koncerten?

Jeg må være dig svar skyldig! Nogle af elementerne i nyindspilningerne virker bekendte... Jeg har ikke en bootleg af AERO-showet, så jeg kan ikke lige tjekke det... Og så var jeg heller ikke pinlig ædru under Aero-koncerten...

Og ja, jeg har kun single processor i min AV32R 7.1EX. Den spiller dog OK alligevel.

Satser på at få dual i 2005, men afventer også lige, om der evt. kommer en upgrade mht. digital overførsel af hhv. DVD-A og SACD... Er lidt spændt på IAG's planer for TMA...

Til top Vis Autechre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Autechre
 
homer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 421
Sendt: 30 September 2004 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

 Jeg fik den igår og sige at det er en røvkedelig cd/dvd jeg er meget skuffet

de får tilsammen 4 ud 10 i karakter

Til top Vis homer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af homer
 
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2365
Sendt: 01 Oktober 2004 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Så har jeg også fået hørt den famøse CD (jeg er lige flyttet og min hjemmebif ligger i flyttekasser, så DVD´en må vente lidt...)

Blot en kommentar til liveversionen af Rendezvous 4 - jeg har Aero koncerten i Ålborg på VHS optaget fra tv2, og jeg er 99,9% sikker på at den version der er inkluderet på CD´en ikke er fra Ålborg. Er der nogen der kan bekræfte om Safri Duo har spillet med JMJ andre steder?  De er krediteret i bookleten, men der nævnes et andet sted "my Aero sessions" - altså at han har givet den samme koncert flere steder..?

Mixet er for det første HELT anderledes - bl.a. er Safri Duo mixet så lavt at det nærmest er ligegyldigt at de er med. Men for det andet så lyder de fills m.m. som man KAN høre anderledes end de gør på optagelsen fra Ålborg. Og et enkelt break hvor de i Ålborg havde en slags solo er ikke med på denne optagelse.

Når det er sagt, så er jeg nok mest tilbøjelig til at være enig med AV32R i at der ikke er meget nyt at hente i denne udgivelse, om noget. Jeg har som nævnt ikke hørt DVD´en endnu - men det står i noterne at den eneste grund til at udgive denne skive er at give publikum muligheden for at høre hans musik i 5.1 - at være midt i musikken som han oprindeligt havde forestillet sig, men som teknikken ikke muliggjorde i 70´erne og 80´erne. Og det er da fint nok, og musikken fejler ikke noget - vi har bare hørt det hele før, godtnok ikke i 5.1.

Jeg vil dog sige at jeg i modsætning til AV32R synes at de 3 nye numre er ok. Man kan sige at Aero lyder som Robert Miles - og det er muligvis også rigtigt, men jeg vil dog mene at det snarere er Robert Miles der for 5-6 (?) år siden slog sit navn op på hvad der for mig dengang lød som et JMJ plagiat med lidt tungere beats. Dette er vel så bare en slags svar på det..?

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2040
Sendt: 01 Oktober 2004 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Egentlig sjovt at opdage denne tråd idag, sidder netop på arbejdet og lytter til "Images" som jeg ved en pludselig indskydelse tog med idag

Ellers må jeg sige at mange af disse anmeldelser lyder lidt skuffende, havde helt bestemt regnet (haha, Aalborg) med at det var koncerten der var på dvd'en.

Jeg skulle gerne modtage mit eksemplar en af de nærmeste postdage, og selv om jeg stadig glæder mig, har det ligesom taget brodden af spændingen. Men hva, vil jo stadig være Jarre fan alligevel.

 

/Præsten

Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 119
Sendt: 01 Oktober 2004 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

recorded in 3 Audio Formats, Dolby Digital PCM Stereo, Dolby Digital 5.1 and Dolby Digital DTS 5.1.

Hvad er det lige de mener med det!!

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2365
Sendt: 01 Oktober 2004 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Det ligner godtnok en tanketorsk.

Så vidt jeg ved burde det ENTEN være Dolby Digital Stereo (bitrate på f.eks. 128, 192, 256 eller 384 kb/sek) eller PCM Stereo (1536 kb/sek).

Se bl.a. her: http://www.canopus.us/US/canopus/tp_technology5.asp

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent
 
Autechre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 334
Sendt: 01 Oktober 2004 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Der er ikke noget stereo-spor på DVD'en... Hverken PCM eller DD. Ville nu også være underligt, når der medgølger en CD. I DVD'ens menu henvises man til CD'en hvis man vil høre stereo-mixene af AERO...



__________________
Women Respond To Bass!
Til top Vis Autechre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Autechre
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes