Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 16:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Har Blu-Ray allerede vundet? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 37
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 23 September 2004 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=56674

Vil utvivlsomt være en kæmpe fordel for formatet.

Frederik Carøe
Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 23 September 2004 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Ingen tvivl om at det vil give Blu-Ray en kæmpe fordel.

(Jeg så også helst at et af systemerne 'vandt' allerede, så vi undgår krigen med flere forskellige formater)

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 September 2004 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

200 GB - 8 lags disk fra år ?? / 100 GB - 4 lags disk fra 2007 vil også være en fordel for Blu-Ray i forhold til HD-DVD

http://www.itavisen.dk/index.php/news/show/id=7820

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 September 2004 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Det der først og fremmest tæller for HD-DVD er dens mulighed for aflæse de "gamle" dvdér. Dette er et væsentligt argument, der muligvis vil medføre, at dette format nok alligevel vinder (efter min overbevisning). Det kan dog tænkes, at der kommer maskiner, der via en dobbelt laser kan læse begge formater...
Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 23 September 2004 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:
Det der først og fremmest tæller for HD-DVD er dens mulighed for aflæse de "gamle" dvdér. Dette er et væsentligt argument, der muligvis vil medføre, at dette format nok alligevel vinder (efter min overbevisning). Det kan dog tænkes, at der kommer maskiner, der via en dobbelt laser kan læse begge formater...

Producenterne har allerede meldt ud at kommercielle Blu-ray optagere vil kunne afspille DVD.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 September 2004 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Specs:

The BDA website has just been completed and if you go here you can download the specifications for Blu-ray. Besides the already announced additions of VC-1 and MPEG-4 AVC HP there is also the surprising news that DTS++ will be one of the mandatory audio codecs. DTS++ can go up to 7.1 channels with 24 bits and 192 kHz sampling. Currently the BDA is still deciding on the maximum bit rate for DTS++.

BD-ROM will support 1080p at 24 fps, but currently does not support 1080p at 30 fps (or 25 fps). I know that most Japanese companies are big supporters of interlace but not including 480p at any frame rate and not including 1080p at 30/25 fps seems a pretty odd decision. Hopefully this will be corrected before the BD-ROM 1.0 specification is made. Also the supported video formats for VC-1 have not yet been finalized.

Nice! 1080 P og Dts 192 khz/ 24 bit! Ja tak! I can live with that !!!!!!!!!!! Clap

Nu har Sony jo også købt MGM sååå.-...Bond Blu Ray og en millard superbit genudgivelser! Shocked 

Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2004 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Sony udvikler 200 G disc!!! Det er sku meget plads!

Sony Eyes 200GB Blu-ray Discs

Sony Eyes 200GB Blu-ray Discs

Company hopes increased storage will boost its format's fortunes.

Paul Kallender, IDG News Service
Tuesday, September 21, 2004

Sony will announce next month that it developed an 8-layer version of the Blu-ray Disc that is capable of storing 200GB of data, according to a company spokesperson.

The announcement will be made at the International Symposium on Optical Memory 2004, which takes from October 11 to October 15, in Jeju Island, South Korea, according to Sony. The company further plans to commercialize a 4-layer 100GB version in 2007, says Sony spokesperson Taro Takamine.

"The advantage of Blu-ray over DVD is definitely capacity, and we are extending our multilayer performance. The 8-layer is a technology demonstration. We haven't decided when we are going to commercialize it yet," Takamine says.

The development is the fourth recent boost for the format as it competes with high-deifinition DVD to replace conventional DVDs in coming years. Both Sony and Matsush*ta Electric Industrial, better known for its Panasonic brand, sell Blu-ray players.

But the players are expensive. A mass market will not develop for either of the new formats until major Hollywood studios are convinced that they can protect their content against piracy, according to analysts and industry watchers.
>>>>>>>>>>>>>>> >>>>>>>>>

Full text here,

http://www.pcworld.com/news/article/0,aid,117867,00.asp
PCWorld.com - Sony Eyes 200GB Blu-ray Discs

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2004 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Bye Bye HD DVD??!"

Finally this morning, 20th Century Fox is expected to announce that it's joining the Blu-ray Disc Association in an advisory capacity. Fox says this is NOT an official endorsement of the format, but the studio wants to have a say in how these next-generation videodisc formats develop (Fox is already a longtime member of the DVD Forum, which is responsible for the development of the Blu-ray Disc rival, HD-DVD). The news services, of course, have already blown this story by claiming that Fox has now officially adopted the Blu-ray Disc format. Doh!

De har et ret fedt katalog! ( Star Wars bla...jeg ved godt at Lucas film. har det men de distrubere dem stadig! ), Alien 1-4, Die Hard, Fight Club....o.s.v.!

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2004 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Den her artikel er meget spændende og siger at Blu Ray har vundet på alle punkter, allerede ( Teknisk, finans mæssigt og Software støtte...)
Læs selv her;
http://www.gizmodo.com/archives/bluray-has-already-won-02397 4.php

Windows Longhorn får også BD support har jeg hørt.

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 23 Oktober 2004 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

God artikel.

Men hvad sker der med SACD?

Hvis Sony pusher blu-ray, vil de vel have et format til både musik og film?

Frederik Carøe
Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2004 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Mon ikke der kommer noget BD SACD ting, MLP i alle kanaler? Dvs 192Khz/24 bit *6! Som dts talte om ville være på filmene...

Jeg tror og håber at SACD lever lang tid endnu! Det er et fedt format og der kommer mange fede ting her snart.

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 23 Oktober 2004 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Ok, jeg har et helt andet syn på formatet...

Frederik Carøe

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Mit spørgsmål er bare om Blu Ray vil kunne ses på mit alm. tv, altså i mindre opløsning. Fordi så skal jeg have en PS 3 og kun til at købe BD af de titler jeg skal have! Det er hele min samling der skal skiftes, men alle Fincher, Kubrick, LOTR, Matrix, Star Wars og Indiana skal da! Så må man håbe at der snart også kan blive til en projekter.

Viper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2003
Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 01:16 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Mon ikke der kommer noget BD SACD ting, MLP i alle kanaler? Dvs 192Khz/24 bit *6! Som dts talte om ville være på filmene...

Jeg tror og håber at SACD lever lang tid endnu! Det er et fedt format og der kommer mange fede ting her snart.

Skulle SACD hoppe på Blu-Ray vognen, hvilket ikke er utænkeligt en gang i fremtiden, så bliver det jo nok næppe med PCM ;)
I stedet vil det nok være DSD Wide som vil stå for lydoverførslen.

Hvad angår Blu-Ray vs HD-DVD... Tjah, noget tyder sgu på at Blu-Ray sidder så hårdt på markedet allerede, at HD-DVD ikke har en chance.
Det eneste konkret man har hørt fra HD-DVD t**serne er deres usaglige tilsvining af Blu-Ray, som da de offentligt påstod at Sony bildte folk ting ind, når de sagde at de kunne lave 50 GB Blu-Ray skiver. I følge HD-DVD var det umuligt,  på trods af at Sony har lavet millioner af de skiver allerede... Amatører...

Til top Vis Viper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Viper Besøg Viper's Websted

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 01:44 | IP-adresse registreret  

Det ville kun glæde mig hvis det blev DSD wide. Sony taler allerede om skiver med op til 250 G!  

Lidt PS 3 info: http://www.ps3portal.com/?page=ps3_faq

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2004 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Indtryk af BD. lyder godt! Taget fra et forum:
Here is what an eyewitness had to say about Sonys BluRay:

Sony, which arrived with a room full of goodies, provided the most convincing demo yet of future video technologies with a clever Blu-Ray presentation. Using a split screen version of Lawrence of Arabia, you could watch the caravan of camels proceed from stage left (the best possible DVD playback, at higher res than is actually available in the stores) to stage right, with 'mid-level' Blu-Ray. It was like moving from a throwaway plastic camera to a Leica M6. Best of all, Sony opted for a projector with a retail price of £1800 on an affordable screen, so there were no tricks involved. The battle ain't over yet, but HD-DVD has its work cut out for it.

Og en BD disc der kan spisese! Shocked
Fra;
http://news.yahoo.com/news?tmpl=story&u=/afp/20041104/sc _afp/japan_it_environment_041104074744

TOKYO (AFP) - Giving a new meaning to the term grassroots music, Pioneer Corp. said it had developed a next-generation disc made of corn to let the eco-conscious consumer dispose of data in the soil.

Pioneer Japanese electronics maker said the Blu-ray optical disc, which can be written once and stores 25 gigabytes of data, is 87 percent natural polymer derived from corn and biodegrades.

"If the starch polymer is incinerated, it will not emit dioxins and any other harmful chemicals," the company said.
While the disc can theoretically be eaten, it is coated by a 0.1-millimeter (0.004-inch) thick layer of resin and is too hard for even the strongest teeth.

Pioneer has yet to decide when to market the disc.

Jeg skal have en PS 3, lige så snart det bliver muligt! Jeg håber bare at den kan blive sat til et alm. tv da jeg gerne vil til at købe mine titler i BD!

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2004 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Så blev det første skud affyret i krigen! Idag på the bits.

BIG news today in the impending high-def format war. The first official shots have been fired, and the Hollywood studios have finally started choosing sides. According to Video Business this morning, no less than FOUR studios have officially announced that they'll support the HD-DVD standard starting next year. Universal says it will begin releasing titles on HD-DVD by the holiday season of 2005. Paramount has also committed to HD-DVD, but says it plans to release titles on the format no earlier than the holiday season of 2005, or possibly the first quarter of 2006. Warner Bros. and New Line have also announced support for HD-DVD, but have not yet revealed a specific release timeframe (unofficially, they're expected to start releasing titles by the end of 2005).

Columbia TriStar, and by default MGM (since Sony is in the process of purchasing the studio), will support Sony's Blu-ray Disc format with titles by the end of 2005. 20th Century Fox has joined the Blu-ray Disc Association, but has not officially said it will support the Blu-ray Disc format.

Buena Vista (Disney) has yet to announce support for either camp. Buena Vista Home Entertainment president Bob Chapek has been among the clearest voices calling for the Blu-ray Disc and HD-DVD camps to work together to create a single format. Unfortunately, that now seems beyond unlikely.

FYI, DreamWorks has also yet to officially announce support for either format, but they tend to go the way Universal goes. For this reason, we believe they're likely to adopt HD-DVD.

None of today's studio commitments is known to be exclusive to HD-DVD, but now that they've chosen sides, these four studios are unlikely to support Blu-ray Disc anytime soon.

You can read more on this news at the link above (requires registration) and also at these links on Video Business, CNN Money and PC World (via Yahoo).

So... it looks like The Matrix, The Lord of the Rings, Star Trek and Titanic are all (ultimately) headed for HD-DVD.

Er jeg den eneste der syntes det her er fuldstændig åndsvagt? Jeg mener nu er en krig ikke til at undgå. Det vil tage mange år inden vi kan se film i HD, i EU ihvertfald. Hvis krigen kommer til at rase som med DVD A og SACD er der jo ingen der til vil hoppe på det ene eller andet format! Det vil tage noget tid inden multi maskinerne kommer...
Jeg holder på Blu Ray satdig. Specs taler for sig selv;
720P/1080P supoort. 24 fps. WM 9 or MPEG 4 Codec.
Dts + og MLP-)
Derudover en højere MBPS gør BD til en vinder.

Stupid!
The HD format wars og John Williams musik starter...

GuldLos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Sendt: 29 November 2004 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Ja, tak for l**t.
Kunne de da ikke bare ryste hænder og finde et fælles format. De måtte gerne kalde det HD-BluRay for min skyld, hvis det kunne gøre alle glade...

Det er jo ikke fordi hylderne bugner med DVD-A og SACD dics's nu og det bliver jo garenteret det samme med HD video discs.

Man kan vel ikke rigtig gøre andet end at vente og håbe.

God kamp...

Guldlossen
Til top Vis GuldLos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GuldLos Besøg GuldLos's Websted

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 November 2004 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Jeg tror nu hurtigt (1-2 år) at der kommer afspillere der kan tage begge formater, de vil i hvert fald blive efterspurgt...

Et er sikkert, jeg køber ikke før der er fundet en vinder, eller at jeg kan få en der kan klare begge formater...

xlarti
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 November 2004 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Desuden understøtter Blu-ray LPCM i 8 kanaler 96/24
(dvs. en samlet bitrate til lyden på  27.648 Mbps.)
eller 6 kanaler i 192/24
Slut med kompression i lyden på filmene - tid til absolut kompromisløshed!
Til top Vis xlarti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xlarti

Side af 37 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes