| Sendt: 29 September 2004 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.. Nu sad jeg sgu ellers og nød at høre musik igen, efter at have undværet højttalere i nogle uger.. Har fået nye (brugte) højttalere i fredags og forstærkeren har spillet perfekt med dem - indtil i går hvor jeg lagde mærke til, at der da egentlig ikke var ordentlig lyd i højre kanal :-( Fejlen består i, at det lyder som om diskanten mangler. Det er periodisk fejlen er der, altså den er der ikke konstant.
Jeg har derfor prøvet en masse forskelligt, for at se om jeg kunne lokalisere fejlen, har blandt andet:
Skildt forstærkeren ad og renset den for det støv jeg lige kunne se.
Set om det var lydkilden der fejlede i kanalerne, har derfor både hørt radio, cd og haft computeren på. Den laver samme fejl ved alle sammen.
Prøvet at afmontere alle højttalerkabler og sætte dem fast igen.
Har byttet rundt på ledningerne til højttalerne, så højre højt. blev sat på venstre kanal på forstærkeren, og omvendt med den anden højt. og så var det venstre højttaler som manglede lidt toner.. Så derfor mener jeg, at det må være kanalen på forstærkeren som der er noget i vejen med?
Det drejer sig om en "gammel" Sony STR-DE305 reciever som jeg købte for ca. 8-10 år siden fra ny af.. I vil sikkert sige, at tabet ikke er så stort ;-) men jeg er nu glad nok for den..
Det er nok et lidt rodet indlæg jeg har fået lavet her.. kan ikke rigtig overskue det (eller det fact at jeg nok skal ud og bruge penge på en erstatningsforstærker), men kan en kanal på forstærkeren godt delvis gå i stykker? Der er på intet tidspunkt hvor der ingen lyd er, diskanten bliver bare væk :(
|