Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 23:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Pioneer DV-575 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 01 Oktober 2004 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Hej. Jeg har lige nogle spørgsmål angående ovennævnte DVD afspiller. Det lyder jo som om det er en vældig maskine, der både kan læse DVD audio og SACD osv. Men så kom jeg i tvivl om hvordan kvalitet er på denne maskine når den er så billig?

Den står til sølle 2000 hos TC og små 1400 kr i tyskland. Er kvaliteten iorden på sådan en lille maskine sammenlignet med fx. Cambridge Azur DVD til næsten samme pris, og min 4 år gamle Pioneer dvd der i tidernes morgen kostede 3500 kr?

Jeg er mest bange for at kvaliteten er ca. på bilka niveau til den pris

Til top Vis Micker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Micker

Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 04:47 | IP-adresse registreret  

Er der ingen der kender noget til denne lille dvd??

Til top Vis Micker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Micker

KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har netop fået sådan en hjem, men har ikke fået brugt den så meget endnu.

Det første jeg lagde mærke til var dog en markant bedre billedkvalitet end på min sony afspiller, men det kan muligvis have noget med kablerne fra dvd->tv at gøre. Min sony kører med et composite mens Pioneeren kører med scart (RGB)

Jeg synes dog ved den allerførste afspilning at der var lidt støj fra drevet, men det skal jeg lige have undersøgt nærmere. Hvis det viser sig at der er støj ryger den selvfølgelig direkte tilbage til forhandleren.

Håber det hjalp dig lidt. Er der andre ting du er interesseret i at vide om den må du bare spørge.

Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP

Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Hej.

Har selv en Dv-575. Efter at ha skiftet min forig Dv-939A. Ud.

Og kan kun sige jeg også var lidt i tvivl med kvaliteten. Men må også sige at den har overrasket mig meget. Specielt til prisen !  Den har et særdeles fint billede. Tilmed er den ikke ringe på DVD Audio eller i følg. Test SACD. Har ik selv disse skiver.

Syntes ikke jeg savner noget fra den gamle Top maskine. Selv om den på enkeldte punkter på lyd da var bedre. Billedet er meget det samme som den.

Ang. Drev støj. Må jeg hentyde til at man ikke her, kan få alt for sølle 2000kr. Nu har Pioneer ikke været kendt, for at være de aller mest støjsvage på det område. Men hvad gør det. Når filmen køre. Så høre man det ski ikke.

Tilmed et layer skiftningen blevet markant bedre + billede søgningen eller spolning om man vil, i Dv-575A-S. End i den tidl. maskine jeg har haft.

Så nej. Den kan ikke sammenlignes med det værste man kan købe. Selv i Bilka.  Stadigvæk er det et kvalitets mærke. Og hvem siger det nødvendigvis SKAL kost en herregård for at være godt.....! ? 

kennls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige fået sådan en for tre uger siden. Jeg synes det er en fremragende maskine til prisen. Billedet står lidt bedre end min gamle Denon DVD-700(som jeg var fint tilfreds med) og alt virker som det skal. Man kan hører den lidt engang imellem, men jeg har endnu ikke oplevet en dvd-afspiller til under 3-4000 kr. der ikke kan høres (inkl. min Denon DVD-700). I forhold til prisen (1502 kr. inkl. lev. via UPS) synes jeg kvaliteten er rigtig god.

Min teori for indkøb af dvd-afspillere er at købe en ny til ca. 2000 kr. hvert andet år. Så får man den nye teknolgi hurtigt og skal ikke beholde en dyr afspiller i 6-8 år. Hvis jeg købte en afspiller til 8-10000 kr. ville jeg nok skulle beholde den i mindst 5 år. Så er det efter min mening billigere og nemmere at skifte oftere, derudover er der altid sekundære dvd-afspillere i soveværelset og ungernes værelse.

Jeg holder mig til gengæld væk fra de helt billige dvd-afspillere, til under en tusse. Jeg bruger min dvd-afspiller sammen med en Denon AVR-2803 og de spiller fint sammen.

Mvh Kenn

Til top Vis kennls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennls

Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

kennls skrev:

Jeg har lige fået sådan en for tre uger siden. Jeg synes det er en fremragende maskine til prisen. Billedet står lidt bedre end min gamle Denon DVD-700(som jeg var fint tilfreds med) og alt virker som det skal. Man kan hører den lidt engang imellem, men jeg har endnu ikke oplevet en dvd-afspiller til under 3-4000 kr. der ikke kan høres (inkl. min Denon DVD-700). I forhold til prisen (1502 kr. inkl. lev. via UPS) synes jeg kvaliteten er rigtig god.

Min teori for indkøb af dvd-afspillere er at købe en ny til ca. 2000 kr. hvert andet år. Så får man den nye teknolgi hurtigt og skal ikke beholde en dyr afspiller i 6-8 år. Hvis jeg købte en afspiller til 8-10000 kr. ville jeg nok skulle beholde den i mindst 5 år. Så er det efter min mening billigere og nemmere at skifte oftere, derudover er der altid sekundære dvd-afspillere i soveværelset og ungernes værelse.

Mvh Kenn

Det kan der sku være noget om hehe.  Jeg syntes heller ik det er det værd, at koste en vild dyr maskine. Hvis vel at mærke det ikke er fordi man skal bruge, den som cd afspiller også.

De små mærkevare maskine er så gode efterhånden at de er helt godt med fremme på billede. Så hvis man bare skal bruge dem til film fremviser. Så køb endelig dem. Så har man også senere råd til at skift dem ud. Hvis man får lyst til det. Som Kenn er inde på.

kennls
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Evolator

Det kan der sku være noget om hehe.  Jeg syntes heller ik det er det værd at koste en vild dyr maskine. Hvis vel at mærke det ikke er fordi man skal bruge den som cd afspiller også.

[/QUOTE skrev:

Ellers kan man jo købe en god cd-afspiller ved siden af, her er den tekniske udvikling, efterhånden modnet til et punkt hvor en brugt 5 år gammel afspiller, lyder ligeså godt som en ny.

Men et spø

Ellers kan man jo købe en god cd-afspiller ved siden af, her er den tekniske udvikling, efterhånden modnet til et punkt hvor en brugt 5 år gammel afspiller, lyder ligeså godt som en ny.

Men et spørgsmål har jeg dog, hvis man bruger konverteren i en rimelig receiver som min Denon AVR-2803 som min, er det så ikke lige meget om ens dvd-afspiller har ringere cd-afspilning, det er jo receiveren der dekoder signalet (selvfølgelig bruger jeg et ordentligt coax kabel imellem dem). Det er ihvertfald min forståelse af emnet...?

Derudover synes jeg det er federe at sætte sig ned og se en god film, end bare at høre musik. Musik hører jeg mens vi har gæster (lav volumen), fester eller når man gør rent osv. Ved alle disse aktiviteter betyder lyd kvaliteten ikke så meget som i mine 80er hifi nørde dage. Men jeg synes da heller ikke det lyder ringere sammenlignet med mit anlæg dengang (NAD For/effekt, Denon DCD-1803, Dali 8).

Mvh Kenn

kennls
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Hvad gik der galt i formateringen af mit indlæg

Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]
Citér:

Ellers kan man jo købe en god cd-afspiller ved siden af, her er den tekniske udvikling, efterhånden modnet til et punkt hvor en brugt 5 år gammel afspiller, lyder ligeså godt som en ny. Det er rigtig. Mange gange gør man gode lyd messige køb, og besparelser i køb af lidt ældre makiner. Som tit gør det lige så godt som mange nye. Specielt i de ældre er løbeværket tit bedre, end hvad man mange gange ser i dag.

Men et spørgsmål har jeg dog, hvis man bruger konverteren i en rimelig receiver som min Denon AVR-2803 som min, er det så ikke lige meget om ens dvd-afspiller har ringere cd-afspilning, det er jo receiveren der dekoder signalet (selvfølgelig bruger jeg et ordentligt coax kabel imellem dem). Det er ihvertfald min forståelse af emnet...? Du er inde på noget af det rigtige. Og det er lidt en Joker. For har man en rigtig god Reciever eller Surround amp. Så kan man med fordel udnytte dens Da konvetter. Og spare mange penge på køb af lyd messigt god dvd afs. Med godt koax kabel. Jeg har før lavet indlæg om dette, og min opdagelse. Da jeg havde en Yamaha DSP-AX1. Som lavede lyden, med fordel for min ellers meget gode Pioneer Dv-939A. Dvd.

Derudover synes jeg det er federe at sætte sig ned og se en god film, end bare at høre musik. Musik hører jeg mens vi har gæster (lav volumen), fester eller når man gør rent osv. Ved alle disse aktiviteter betyder lyd kvaliteten ikke så meget som i mine 80er hifi nørde dage. Men jeg synes da heller ikke det lyder ringere sammenlignet med mit anlæg dengang (NAD For/effekt, Denon DCD-1803, Dali 8). Vi er alle forskellige. Dvs. At vi er nogle der vægter det at høre musik højre. end at se film heletiden. Hvilket betyder at man høre meget mere musik i det daglige. Og har bugt langt størstedelen af pengene der.

Mvh Kenn

Til top Vis Evolator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Evolator

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

KasperP skrev:

Det første jeg lagde mærke til var dog en markant bedre billedkvalitet end på min sony afspiller, men det kan muligvis have noget med kablerne fra dvd->tv at gøre. Min sony kører med et composite mens Pioneeren kører med scart (RGB)

Du kan slet ikke sammenligne kvalliteten over composite med scart (RGB), uanset afspiller !!!

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Hvordan er billedet, når man kører component / progressiv ?

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:
Hvordan er billedet, når man kører component / progressiv ?

Suverænt - intet mindre! Hvis ikke man kendte prisen, ville afspilleren rangere væsentligt højere!

KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Ingeniøren skrev:
KasperP skrev:

Du kan slet ikke sammenligne kvalliteten over composite med scart (RGB), uanset afspiller !!!

Er det ikke også det jeg skriver?

Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP

Evolator
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

I forh. Til composit er Component meget bedre. JA.

Men i forh. S-VHS kobling. Er Component ikke bedre.  Ikke på Tv.

Det syntes jeg i hvert fald ikke. Efter som jeg investerede i en component kabel til omkring 2000kr. til mit pana PD30F & med en top Pioneer dvd. Oplevede klart S-VHS bedst. RGB ringest.

Hvad jeg har set. Men ikke rigtig forstået. Grundet tysk beskrivelse. Så er der et MEN i component tilslutningen af en Pioneer Dv-575A-S.  Hvad der er ved jeg så ik.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes