| Forfatter |
|
MBAA Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved, at det er en lille sluttet kreds, der eventuelt kan svare på dette, men jeg prøver alligevel.
Jeg har nu i et års tid haft en Tact RCS 2.0AA og er nu af den overbevisning, at jeg ikke kan undvære en sådan rumkorrektion.
Jeg har talt med Peter Lyngdorf et par gange omkring det at opgradere min 2.0 til en 2.0S. Han mener imidlertid, at jeg burde vente lidt og så gå efter en 2.2 - uanset om man, til at starte med, tilslutter en sub eller ej.
Mit spørgsmål er; Er der nogen her på siden, der har lidt mere indgående lyttekendskab til 2.0 vs 2.2 - er der en lydmæssig forbedring, der er værd at gå efter?? Den skulle jo efter sigende have en noget bedre opløsning - er det væsentligt hørbart?
Hilsen
MBAA
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej MBAA
Tror ikke der er nogen der har hørt den nye model. Der er ingen der har nævnt den, af hvad jeg ved. Men jeg kan tage fejl... __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Torben Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har opdateret fra Tact RCS 2.0 til Tact RCS 2.2, men det ved MBAA godt.
Nu er jeg i gang med at lytte og teste.
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 20 April 2005 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er godt nok en "gammel" tråd, men er der nogen der kan svare på ovennævnte spørgsmål?
Jeg er først og fremmest ude efter en super neutral forforstærker 
Der går nogle "onde" ryter på at TaCt 2.2 dræber "sjælen" i musikken
Sagt på en anden måde: det giver lyttetræthed i længden 
|
| Til top |
|
| |
MBAA Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2005 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, en gammel tråd, men...
Nu er der jo sket lidt den senere tid med Tact Audio. Tact Denmark ændrer nu navn til Lyngdorf Audio.
Samtidig har Peter Lyngdorf investeret i det danske selskab Dynaton, som efter sigende skulle have nogle meget spændende og vellydende "komponenter" til rumkorrektion.
Mon ikke samarbejdet med PL resulterer i en ny generation af rumkorrektion - jeg ser i alt fald med spænding frem til PL´s nye Lyngdorf Audio og ønsker ham held og lykke.
MBA
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2005 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
MBAA skrev:
|
Ja, en gammel tråd, men...
Nu er der jo sket lidt den senere tid med Tact Audio. Tact Denmark ændrer nu navn til Lyngdorf Audio.
Samtidig har Peter Lyngdorf investeret i det danske selskab Dynaton, som efter sigende skulle have nogle meget spændende og vellydende "komponenter" til rumkorrektion.
Mon ikke samarbejdet med PL resulterer i en ny generation af rumkorrektion - jeg ser i alt fald med spænding frem til PL´s nye Lyngdorf Audio og ønsker ham held og lykke.
MBA
|
|
|
Tak for "opdatering". Kan jeg læse mere om alt dette nogen steder: f.eks om "Dynaton" - på forhånd tak!
Jeg er dog stadig intersseret i RCS 2.0 AA, og om den er "high end" nok...
Får den hjem til lyt i næste uge - glæder mig 
|
| Til top |
|
| |
MBAA Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2005 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du går ind på www.tactaudio.dk og tilmelder dig nyhedsbrevet, får du den pressemeddelse, der netop er sendt ud omkring Lyngdorf Audio og Dynaton.
Alternativt kan jeg maile det til dig, hvis du vil have det.
Giv dig god tid med 2.0AA - så kan du til gengæld også få et rigtig godt resultat. Efter jeg fik min 2.0AA er det simpelthen ikke længere en "option" at spille uden korrektion - jeg er meget glad for min.
Go´ fornøjelse.
MBA
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2005 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak MBAA - jeg får nyhedsbrevet, ellers tak.
Nu får jeg en 2.0AA til lyt på onsdag, håber så at jeg kan nå at få en fornemmelse om det er noget for mig...
Er det ok hvis jeg mailer dig, hvis der er noget praktisk i den forbindelse?
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 22 April 2005 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her kan du læse om Dynaton:
http://www.dynaton.com/
Det bliver spændende - især for ejerne af 2.2x (not). Der kommer nok snart nogle billige brugte på markedet. Man kan købe en ny hos den franske importør Dirac i AAA udgave for 2400€ = 18.000 kr. __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
MBAA Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2005 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
|
Nu får jeg en 2.0AA til lyt på onsdag, håber så at jeg kan nå at få en fornemmelse om det er noget for mig...
|
|
|
Ja, selvfølgelig - hvis jeg "magter" at hjælpe, mailer du bare.
MBAA
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2005 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
MBAA skrev:
Go4it skrev:
|
|
|
|
Ja, selvfølgelig - hvis jeg "magter" at hjælpe, mailer du bare.
MBAA
|
|
|
Tak - nu må jeg se hvor svært det er at lave en måling, og derefter en korrektion: det var nok i den forbindelse jeg kunne bruge en der havde en Tact i forvejen...
Det jeg mest har brug for er en pre. der er 100% neutral: altså leder signalet videre uden farvning eller kompression Om Tact har de evner må komme an på et lyt. Men det ville være fedt da jeg ikke er i tvivl om rumkorrektionen giver et bedre lydbillede.
Som alternativ kunne Gamut D3 være et emne...
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2005 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
donkeyshark skrev:
|
Her kan du læse om Dynaton:
http://www.dynaton.com/
Det bliver spændende - især for ejerne af 2.2x (not). Der kommer nok snart nogle billige brugte på markedet. Man kan købe en ny hos den franske importør Dirac i AAA udgave for 2400€ = 18.000 kr.
|
|
|
Tak donkey - det er jo altid rart hvis priserne falder  men er produktet godt nok...
Det kan være at jeg lige skal klappe hesten til der foreligger noget konkret fra dynatons side 
Ang. den franske impotør, er prisen "fast", eller er der tale om "her og nu slagtilbud"........ Og er der et link ?
Mange spørgsmål på forhånd tak!
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2005 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
France D.I.R.A.C., Les Lones 26130 Saint Paul Trois Chateaux France Phone: +33 06 08 52 09 65 Fax: +33 00 608 520 965 info@d... www.dirac-france.com
Tilmeld dig TacT Audio User Group og læs selv om det. Der er masser af værdifulde oplysninger.
http://groups.yahoo.com/group/tactaudiousersgroup/
Personligt ville jeg nu vente på TDA 2200 med korrektion. __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2005 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
donkeyshark skrev:
|
France D.I.R.A.C., Les Lones 26130 Saint Paul Trois Chateaux France Phone: +33 06 08 52 09 65 Fax: +33 00 608 520 965 info@d... www.dirac-france.com
Tilmeld dig TacT Audio User Group og læs selv om det. Der er masser af værdifulde oplysninger.
Personligt ville jeg nu vente på TDA 2200 med korrektion. |
|
|
Tak igen - og hvad er lige TDA 2200 for noget?
|
| Til top |
|
| |
MBAA Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
donkeyshark skrev:
|
Personligt ville jeg nu vente på TDA 2200 med korrektion.
|
|
|
Tak igen - og hvad er lige TDA 2200 for noget? |
|
|
TDA2200 er en integreret 100% digital forstærker. Den kommer til efteråret i en ny version med indbygget rumkorrektion.
MBAA
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2005 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
MBAA skrev:
Go4it skrev:
donkeyshark skrev:
|
Personligt ville jeg nu vente på TDA 2200 med korrektion.
|
|
|
Tak igen - og hvad er lige TDA 2200 for noget? |
|
|
TDA2200 er en integreret 100% digital forstærker. Den kommer til efteråret i en ny version med indbygget rumkorrektion.
MBAA
|
|
|
Tak - så må man håbe at lyden er super...
Har lige fået en mail fra Peter lyngdorf som jeg tillader mig at citere da det har almen interesse:
De nye RCS systemer bliver mere analoge-ækvivalente i den måde de arbejder på.
De gamle systemer kunne ganske rigtigt komme til at lyde for kliniske hvis ikke man var parat til at arbejde meget med tonebalancen. Der er også det aspekt ved RCS at man jo minemerer rumproblemer – og hvis man så har andre problemer kan de let blive hørbare.
Det mest lovende ved det nye Dansk Udviklede RCS System er at det netop bevarer varmen og sjælen fuldstændigt intakt, medens det alligevel giver alle fordelene.
Til Oktober kommer Dansk produceret RCS 2.2 system til €2400 som får ny type RCS med bedre lyd og hvor den analoge hardware også er forbedret.
Det lyder da godt - og er værd at vente på
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2005 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan godt være at man kan få 2.0AA og 2.2AA til halv pris nu - men jeg betaler med glæde det 3 dobbelte for bedre lyd - dér går jeg ikke på kompromis
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2005 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og 2400 Euro = 18000 er da billigt for den nyeste RCS 2.2AA og forbedrede version  Gud ved hvad de tager i Hifi klubben
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2005 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
Det kan godt være at man kan få 2.0AA og 2.2AA til halv pris nu - men jeg betaler med glæde det 3 dobbelte for bedre lyd - dér går jeg ikke på kompromis  |
|
|
Jamen, så skal du da købe en Millennium mk3 i stedet og få den nye korrektion i dén. __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |