Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 10:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: LCD/Plasma (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Spørgsmålet: Hvad er bedst?
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
22 [44,90%]
27 [55,10%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Nåå, ved godt der mange tråde omkring fladtv, men ingen har helt givet mig svar på spørgsmålet.

Grundet pladsmangel i min forlovedes og min nye lejlighed, er jeg nød til at kigge mig om efter et fladtv. Det skal ikke være nogen hemlighed at jeg syntes at gammeldags billederørs teknik har det bedste billede, men vi kommer til at sidde alt for tæt på et stor "32" alm.fjernsyn.

Derfor, hvad syntes i er bedst inden for flad tv i størrelserne 30-32 tommer.

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Jeg synes begge teknologier stadig er alt for dyre i forhold til deres ydelse.

Jeg har endnu ikke set et LCD-TV til "menneskepenge" der var noget værd, så min stemme går til plasma.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

helt enig, der er intet lcd der yder bare nogenlunde... tæt på er det et rent mareridt.

du kan jo bare skaffe dig noget B&O og smide dit ML ud

(ok, dårlig joke...)

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 Oktober 2004 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Jeg tilslutter mig Perejvind - plasma er, for mit vedkommende, at foretrække hvis jeg skulle vælge. Responstiderne er ikke gode nok på LCD´erne til at jeg betragter dem som egnede til gengivelse af levende billeder, og specielt ikke oppe i de størrelser!

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Philips nye LCD 32PF9986/12 har faktisk et helt hæderligt billede.. Vel at mærke hvis man justere det ordenligt ind.. Noget som jeg aldrig har oplevet det var i en butik..

Det nye her, har også den fordel, at baggrunds belysningen også bliver dæmpet i takt med at kontrasten reduceres.. Så man kan opnå noget der ligner helt sort, selv ved dæmpet belysning..

Hvis man ikke har pladsen til et CRT TV, så er dette Philips nok der eneste alternativ..

Mvh Kim

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Takker foreløbig for svarene, hmmm.......jeg fornemmer fordele og ulemper ved begge systemer , hvad er levetiden plasma kontra LCD?, plasma er kendt for at brænde fast, har lcd samme tendenser mon?.

octo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

LCD kan ikke brænde fast, men udover det, skulle problemmet ikke være stort ved moderne plasmaer.

Til top Vis octo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af octo

Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Der er intet BURN-IN på lcd - det lider plasma derimod kraftigt af.

Har ikke stemt, da jeg endnu ikke har set et rigtig pænt ("action-")billede på disse skærme.

/Bellini

Til top Vis Bellini's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bellini Besøg Bellini's Websted

Pioneer
Lukket konto
Lukket konto
Produktchef

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Ak ja, myterne er desværre ret sejlivede, så husk lige:

PLASMA har ligeså lang levetid som LCD

PLASMA bruger mindre strøm end LCD

LCD får med tiden også såkaldte hot-spots, som er simpel indbrænding.

Jeg mener at hvis spørgsmålet gælder hvad man skal købe PT giver svaret sig selv. For i de størrelser hvor begge teknologier er repræsenteret, 30-42", der er der bred enighed om at Plasma er bedst, men i størrelser mindre end 30" kan man kun vælge LCD.

Til top Vis Pioneer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pioneer Besøg Pioneer's Websted

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Jeg må indrømme at LCD ikke har nær så godt et billed som Plasma, men jeg syntes nu ikke det er ret langt derfra.

Jeg så et af de nye Philips sammenlignet med et Pioneer. Pioneeren har et kanont billed, og farve forholdene er rigtig gode, men hold da op hvor er det trælst at kunne se sit eget ansigt i tv'et hele tiden, medmindre der er rimelig mørkt. Philips modellen havde ikke noget genskin, pga. en matt overflade. Men farverne var heller ikke så åbne som på pioneeren.

Og ja hvorfor viser de altid Finding Nemo. Det er selvfølgelig fordi det er en utrolig farve fyldt film, hvor man virkelig kan se forskel på tv'ene. Ice Age er også en rigtig god film til dette brug.

Jeg er personligt mest tilhænger af LCD, mest fordi jeg tror det er bedst i fremtiden. Jeg ville personligt vente til der kommer et LCD med 1080p opløsningen :)

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 25 Oktober 2004 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:
Takker foreløbig for svarene, hmmm.......jeg fornemmer fordele og ulemper ved begge systemer , hvad er levetiden plasma kontra LCD?, plasma er kendt for at brænde fast, har lcd samme tendenser mon?.

Det gælder med Plasma´er som med CRT og til dels LCD - hvis det er still-billeder så er der risiko for burn-in.

Ved almindeligt tv-brug er der ikke eller ihvertfald kun en ringe chance for at det kan ske - vi snakker stadigvæk adskillige timer. Folk lyder som om at de tror at det sker på få minutter og så er den fornøjelse ødelagt!

Men som sagt - over 30" LCD, nej tak. Om et år eller to - tjaa det er ikke usandsynligt!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes