Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 21:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: NTSC til PAL (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
larsen®
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Når man køber en dvd her hjemme køre den jo i pal. men hvis man fåe den udkodet kan den jo også køre ntsc og pal. men det ene er jo 25 bilder par sek og den anden er 30 bilder par sek. Og hvad skal man stille dvd på, Når den skal sende det ud til tv den kan jo sende ud i pal og ntsc.

Jeg har nemlig problemer med at få lyden til at passe med bilde på tv når jeg køre dts, og mest på ntsc dvd.

Så hvis der er nogen som ved noget..

Til top Vis larsen®'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af larsen®

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

den må jeg lige have igen.

Du kan vælge PAL true speed, men jeg ved ikke om det er det du vil?

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

De fleste dvd afspillere har valget mellem Pal, ntsc eller auto. De to første konverterer alt til henholdsvis pal eller ntsc, og den sidste sender billedet ud i det format det nu engang ligger på discen.

Det sidste er naturligvis at foretrække - jo færre konverteringer jo bedre. Når du har problemer med syncen ved ntsc discs, kunne jeg godt få den mistanke at din afspiller er sat til at konvertere alt til pal, det er nemlig ikke alle afspillere der kan konvertere hurtigt nok, og så giver kan det give problemer med lyden.

Mon ikke også billedet hakker lidt når der er langsomme, glidende panoreringer..?

Prøv at sætte afspilleren til auto i setup menuen og se om ikke det hjælper.

Edit: Dette kræver selvfølgelig at dit tv er multistandard og kan vise ntsc. Ellers får du billede i sort/hvid.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

larsen®
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2004
Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

jeg takker

Den var sat til Pal, nu er den i multi, det hjælper en del. men der mangler stadig lidt, men venter på at denon kommer med en update

men er der meget forskel på dvd plader?

De fleste dvd afspillere har valget mellem Pal, ntsc eller auto. De to første konverterer alt til henholdsvis pal eller ntsc, og den sidste sender billedet ud i det format det nu engang ligger på discen.

Det sidste er naturligvis at foretrække - jo færre konverteringer jo bedre. Når du har problemer med syncen ved ntsc discs, kunne jeg godt få den mistanke at din afspiller er sat til at konvertere alt til pal, det er nemlig ikke alle afspillere der kan konvertere hurtigt nok, og så giver kan det give problemer med lyden.

Mon ikke også billedet hakker lidt når der er langsomme, glidende panoreringer..?

Prøv at sætte afspilleren til auto i setup menuen og se om ikke det hjælper.

Edit: Dette kræver selvfølgelig at dit tv er multistandard og kan vise ntsc. Ellers får du billede i sort/hvid.

[/QUOTE]
Til top Vis larsen®'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af larsen®

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:

Jeg har svært ved at tro at der sidder deciderede NTSC til PAL konvertere i de fleste dvd afspillere. Laver den ikke bare NTSC 3.58 signalet om til et NTSC 4.43 signal?

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Oktober 2004 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Jo, der sker selvfølgelig ikke en rigtig konvertering med 3:2/2:2 pulldown og inverse telecine og alt det halløj - så ville afspillerne formentlig koste det 5- eller 10-dobbelte, men så ville der heller ikke være problemer med hakken ved afspilning af ntsc plader på pal tv, hvis ellers det var en ordentlig converter..!

Det var mest for at forenkle forklaringen at jeg ikke kastede mig ud i pseudo-pal m.m.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes