Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 17:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hvilken AMP? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 02 November 2004 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Går med tanker om at erhverve mig et sæt ProAc Response 3,5 da jeg altid har været bidt af lyden i dem. Men jeg skisme i tvivl om hvad jeg skal spænde for Mine egne ide´er ville være en AudioResearch VT100 eller VT130. I værste fald en ML332. Ellers har jeg kig på nogle rør monoblokke her på hifi4all, men de yder kun 2*25" i pushpull! Audion Silver Night hedder de og er bestykket med 300B rør, hvilket jo er en dejligt vellydende rør. Men er effekten nok? Nogen der har erfaringer med det gængse mærke? Jeg kender nemlig ikke selv noget til dem, men de ser godt ud og ser ud til er være velkonstrueret!

CD-Afspilleren bliver en Wadia 850, eller 860 hvis pengepungen kan strækkes til det! Der skal jo også være råd til en Pre-Amp, medmindre jeg bruger Wadiaens variable udgang! Men er det godt? Eller går noget af lyden tabt?

Er der andre gode alternativer til at trække den vellydende højtalere, så høre jeg MEGET gerne om dem! ProAc yder jo bedst med rør :o)

Grunden til jeg hælder mig til AudioResearch, er at de jo er udhvilket på netop deres grej!

Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 November 2004 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Halløj,

Audio Research er godt til Proac. Man hører dog at AR er noget ustabile, hvorfor man måske burde kigge på andet ... når man nu er igang. Du burde nok give Roque et lyt ... de er billigere end AR og ser spændende ud.

Har selv Proac 3.8 og må sige at jeg klart foretrækker denne frem for 3.5. Kan være du ser anderledes på det, men 3.8 er også pænt nede i pris efterhånden (mellem 20 og 30 kilokroner).

SATMIT 

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 November 2004 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Hmmm, har også hørt lidt det samme om AR, men har aldrig set det!

Tja 3,5 fremfor 3,8 skyldes at jeg synes 3,5´eren har en mere rigtig lyd, den er en anelse mere musisk i mine øjne, der synes jeg 3,8´eren er lidt for analytisk! Men det kommer nok an på hvad man har hørt dem på

Hvis jeg kunne finde et sæt 3,8´eren til mellem 20-25kilokroner, og kunne få lov at høre dem med noget rørgrej, så kunne de sikkert godt charmere sig ind på mig! Har pt kun hørt dem med ML335! Der synes jeg lyden var ALT for nærgående......

Hvor finder man noget Rogue henne?

Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 November 2004 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 November 2004 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Ahhhhh en NAD3020 mod en VT100. Det kommer vist lidt mere an på hvad der ellers er tilsluttet. VT100 er enormt afslørende og kan derfor godt lyde lidt tilbagetrukken. Spænd det sammen med noget mere "rigtigt" grej, så tryller den!

Ellers en sjov test, meeeeeeen kan ikke rigtig tage den seriøst "NO OFFENCE" Men man tester ik low end grej mod hi-end grej uden at kunne yde hi-end grejeet retfærdighed!

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 November 2004 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Du finder Roque hos www.Vassagohifi.dk ... har ikke selv hørt det men skulle være godt. BAT er i øvrigt også et emne der er værd at overveje ... hvis man har den store muldvarp oppe. Mcintosh er også et emne ... hvis man kan lide en lidt fed amerikansk lyd ... selv deres transistor forstærkere har lidt rørlyd over sig (og her mener jeg rørlyd på den gode måde). 

Hvis du synes at 3.8 er analytisk så skal du ikke lægge øre til den nye serie D38. De er noget mindre musikalske ... Jeg gav selv ca. 30.000 for en demo 3.8 sidste år. Dem er jeg meget meget meget glade for  ... de skal ikke skiftes i de næste mange år. 

SATMIT

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 November 2004 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Øv... Linket dutter ikke

Jeffen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 November 2004 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

kan ikke rigtig gennemskue om du joker, men for en sikkerhedsskyld får du her det rigtige

www.vassagohifi.dk

A wise man once said, forgiveness is divine, but never pay full price for late pizza
Til top Vis Jeffen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jeffen

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 November 2004 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Prøv denne her i stedet for: www.vassagohifi.com
Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 November 2004 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:
Øv... Linket dutter ikke

Prøv med dette link, så går det bedre: http://www.vassagohifi.com

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 02 November 2004 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

hehe nu kom der sgu liv i sitet

Ser godt ud de amps der. Men også rimlig kostbare... Må se om der dukker noget brugt op, køber næsten altid brugt, kan bedst betale sig

proac D15
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Sendt: 06 November 2004 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

hej kenneth jensen.

at du vil have et par PROAC kan jeg godt forstå for de er bare super duber.

jeg har haft en classic 30 på mine og det var ren nedtur.

sikke noget l**t rent ud sagt,sur slatten bas og slet ikke den lyd jeg havde forvendet af grej i den prisklasse.

jeg har netop en manley stingray hjemme til låns.

og WWAAUU sikke en skille maskine.det er godt nok noget ander med greb i bassen og dynamik så man bliver helt forskrækket og sidst men ikke mindst musikalitet.

jreg vil anbefale dig at besøge dem  som har manley i danmark.for det er noget af det rigtig gode rørgrej.

og der er forstærkere til alle slags økonomi.

håber du finder det rette.

mvh kenn

Til top Vis proac D15's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af proac D15

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 November 2004 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Audio Analogue Maestro - en stor integret forstærler vil efter min mening være et seriøst bud.

Ellers er der jo altid Gamut (se evt. testen her på siden).

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavis/annonce.asp?ad_id=3132

Personligt er jeg ret begejstret for Tact. De har flere modeller som kunne være interessante.

Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 November 2004 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

Ahhhhh en NAD3020 mod en VT100. Det kommer vist lidt mere an på hvad der ellers er tilsluttet. VT100 er enormt afslørende og kan derfor godt lyde lidt tilbagetrukken. Spænd det sammen med noget mere "rigtigt" grej, så tryller den!

Ellers en sjov test, meeeeeeen kan ikke rigtig tage den seriøst "NO OFFENCE" Men man tester ik low end grej mod hi-end grej uden at kunne yde hi-end grejeet retfærdighed!

Jeg ser at du har sammensat dit anlæg i hovedet og nu vil indkøbe det....forkert i min bog.

Hvad vil du opnå? Hvad er dit ideal? Prale værdi, eller den lyd, du ..og kun du nyder?

NAD3020 kan du bruge som målepind for hvad du bør betale for en given lyd...du mener åbentbart at den er ude på forhånd? HVorfor?

Prøv noget nyt....bryd strømmen og tænk selv....det giver penge til flere skiver

Til top Vis Skorpio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skorpio

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 November 2004 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Har sammesat det efter jeg har hørt det! Har hørt en del til de mærker jeg om taler og synes det passer kanont sammen. Men er ikke bleg for at gå i andre baner. Blot skidtet passer sammen med proac. Er lidt proac freak

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 08 November 2004 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg jo ikke hvad du har nu. Men jeg tror jeg ville starte med at skifte ud lidt efter lidt. Start f.eks. med nogle nye speakers. Spil så med dem i nogle måneder, så du ved hvilken retning du skal kigge i når du skal købe forstærker.

Nogen gange finder man jo ud af, at man skal have mere effekt end man oprindeligt troede ... og måske er der behov for mere blødt klingende udstyr. Kan naturligvis også forholde sig omvendt.

Mine erfaringer tilsiger, at jo bedre anlægget er jo højere har man en tendens til at spille. Det er muligt at man ikke opfatter det som højt ... fordi det lyder rent, uforvrænget og ukomprimeret, men hvis du kommer ind i lokalet ... så spiller du øresønderdøvende højt. Så forstærkerne skal være kraftigere end man tror.

Ud over det så vil jeg sige, at der ikke er meget der ikke kan gå sammen med Proac, dog med et forbehold for 3.5 som jeg har hørt som lidt mørke i lyden (kan være det pågældende setup).

SATMIT

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes