Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 14:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Ice Power (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Skov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 08 November 2004 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Jeg her desvære brændt mit Ice Power 500A modul af det eneste jeg kan se det er gået ud over er en lille dims som jeg tror er en kondensator? som der står 4R7 på hvor kan jeg få fat i sådan en?

det er jo mugligt at det er gået ud over de baner der er i printet så vidt jeg ved er det 3 lags men måske er jeg heldig

her er et billed jeg kom til at ryste lidt så det er ik så skarp men man kan da se hvad det er
http://upit.dk/u/Ice%20Power%202.JPG

(billede slettet af moderator)

Til top Vis Skov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skov

Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 November 2004 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Prøv evt. lige at beskære/minimere det billedet. For det første ødelægger det siden totalt og for det andet så tror jeg at du vil få bedre hjælp hvis det rent faktisk er muligt at se hvad der foregår på billedet uden at skulle scrolle i begge retninger for at finde cirklen.
Til top Vis Jannik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Sendt: 08 November 2004 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

4R7 lyder mere som en modstand på 4.7 Ohm.

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Bruger siden: 08 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 November 2004 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Hej Skov,

Normalt poster jeg ikke meget mere i dette forum, da jeg syndes det meste af de posts man finder her bliver besvaret af "kloge hoveder uden hjerne".

MEN....

Ud fra dit billed kan jeg med garanti sige du har brændt FET-transistorerne af i udgangen. Når dette sker, så "ryger" alle andre halvledere også, dvs. alle som kører på +12Volt. MEN i disse dage koster modulet jo ikke meget i US Dollar. SÅ det kan fint betale sig at udskifte modulet i din forstærker - en forstærker med A-moduler og en god strømforsyning slår til enhver tid de nyere standard ASP moduler, endda med MEGA længder....

---------------------

Bedste hilsner,
Peter

Til top Vis Peter-AR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter-AR Besøg Peter-AR's Websted

sam25
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 09 November 2004 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Skal det forstås sådan at du laver mønten på dine forstærkere, siden du nu afslører at modulerne ikke koster en skid ?

Og de der ASP, dem bruge du så ikke eller hvad. Siden de er så ringe.
Til top Vis sam25's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sam25

musifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2003
Lokalitet: København
Sendt: 09 November 2004 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Hej,

desværre har Peter-AR ret i det meste han siger - jeg tror dog ikke at der kun færdes kloge hoveder uden hjerner her, men det er jo som man ser på det... Det er da rart du stadig læser med Peter

Dit modul er dødt og det kan ikke svare sig at reparere det. Send mig en PB, så skal jeg undersøge om jeg kan hjælpe dig. Er det et eval-kit at den type som blev solgt i High Fidelity modulet sidder i?

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 November 2004 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

sam25 skrev:

Skal det forstås sådan at du laver mønten på dine forstærkere, siden du nu afslører at modulerne ikke koster en skid ?

FREMRAGENDE!!! Jeg skulle til at spørge Peter AR hvorfor han ikke skriver herinde mere, men det illustrerede du jo så fint, Sam25.

(Ville du selv svare på den svada?)

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 November 2004 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

sam25 skrev:

Jeg vælger at "overhøre" (overlæse) måden du skriver på.
Om han tjerne penge eller ej er vel hans problem. (går nu ud fra at han gør)

Det koster at udvikle og producer + løn, husleje osv.

Man kan godt få ASP modulerne til at lyde "lige så godt" men det kræver mere arbejde. tilgengæld kan man lave det fysiks mindre og have en bedre effektivitet (mindre varme spild) 

Til top Vis torkild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torkild

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Sendt: 09 November 2004 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Hej Torkild,

Lad os overhøre typen af SAM25, det var faktisk denne type af "ballade-magere" jeg hentydede til.

Uden at promovere vores produkter, så KAN de nye APS moduler bringes til at spille godt, endda særdeles godt. MEN fra kassen, så spiller de langt fra godt. Jeg fatter f.eks. overhovedet intet at den forrygende anmeldelse de fik!

Hvis man vil have dem op på et musikalsk lydniveau, der overgår f.eks. eAR Two MKI, så kræver det desværre mindst en uges arbejde til hånd-produktion af elektronikken (med utallige modifikationer), samt at materialeprisen overskrider mange gange ICEpower ASP modulet. Derfor vil en sådan forstærker med 1000 Watt RMS koste "kassen". I min verden kan det overhovedet ikke betale sig at forsøge og frembringe en 500 Watt RMS med de nye ASP moduler, da de alligevel aldrig vil være i stand til at leve op til de til dags dato bedste moduler fra ICEpower, nemlig A-serien, som dog også skal modificeres for god lyd.

Vedr. varme, så er ASP modulerne LANGT FRA lige så effektive som en forstærker med analog forsyning og ICEpower fra A-serien. En ASP har en effektivitet på 82% og de bliver godt håndlune. En forstærker med f.eks. en Ulveco transformer, en god forsyning og A-serie ICEpower har en effektivitet på ca. 92% til 94% og bliver aldrig varme; kabinettet bliver ikke varmere end stue-temperatur.

Så alt i alt, hvis vi taler om det ultimativt bedste, så er A-Serien klart det bedste, men også det mest kostbare at bruge til effektforstærkere. Lydkvaliteten kan dog heller ikke sammenlignes. (Der findes ingen full range 1000 Watt RMS fra ICEpower A-serien, så derfor bruger vi også ASP til 1000 WATT RMS, og ja, den spiller "meget godt").

Med venlig hilsen,
Peter

Til top Vis Peter-AR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter-AR Besøg Peter-AR's Websted

sonnya
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 November 2004 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Både ja og nej peter.

Det kan godt være at effektiviteten er lavere på papiret i ASP modulerne, men det er switchmode'n der er medregnet i denne kalkulation.

En almindelig trafo ved fuld last vil udvikle mere varme end en SMPS forudsat at det ikke er teknologi fra firserne...

Det tror jeg næppe de bruger hos B&O

Til top Vis sonnya's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sonnya Besøg sonnya's Websted

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Sendt: 09 November 2004 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Håber I bære over med dette, men her er fakta!

Sonnya skrev:
En almindelig trafo ved fuld last vil udvikle mere varme end en SMPS forudsat at det ikke er teknologi fra firserne...

Og det er netop her du tager helt fejl. En forstærker med A-serie ICepower har en sammenlagt effektivitet på 92 - 94%, HVIS man bruger en traffo med ultra-lav tab, og det gør vi, nemlig fra Ulveco (Made in Denmark). En forstærker med ASP-serie ICEpower har en effektivitet på kun 82%.

Kom selv og se strømtavlen - hvordan den triller rundt - læg hånden på begge forstærkere - du er ikke i tvivl, punktum

Undskyld, men SÅDAN ER DET.

De bedste hilsner,
Peter

bambadoo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 10 November 2004 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

Interessant. Hva er forskjellen på ulveco Danmark og ulveco Norge? Noen som vet det?

www.ulveco.dk

www.ulveco.no

Til top Vis bambadoo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bambadoo

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Sendt: 10 November 2004 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Peter-AR skrev:
Hej Torkild,

Hej Peter. Lad os ikke starte endnu en gang mudderkastning. Men, når du nu igen igen skal nedgøre et produkt vi benytter os af, så er det vel rimeligt vi svare igen.

Peter-AR skrev:
Lad os overhøre typen af SAM25, det var faktisk denne type af "ballade-magere" jeg hentydede til.

Enig at tonen er lidt bister, men det ændrer ikke på at dette er det hurtige svar fra din side. Du afslører først at et A modul er meget billigt, men vil så ikke følge op på det ?

Peter-AR skrev:
Uden at promovere vores produkter, så KAN de nye APS moduler bringes til at spille godt, endda særdeles godt. MEN fra kassen, så spiller de langt fra godt. Jeg fatter f.eks. overhovedet intet at den forrygende anmeldelse de fik!

Peter, fakta er at de (ASP modulerne) bl.a. i High Fidelity fik en meget god anmeldelse. Det gjorde din også (tillykke), men enten er de jo blevet ”døve” i mellemtiden eller også er ASP’erne faktisk så gode som mange siger. Vælg selv.

Peter-AR skrev:
Hvis man vil have dem op på et musikalsk lydniveau, der overgår f.eks. eAR Two MKI, så kræver det desværre mindst en uges arbejde til hånd-produktion af elektronikken (med utallige modifikationer), samt at materialeprisen overskrider mange gange ICEpower ASP modulet. Derfor vil en sådan forstærker med 1000 Watt RMS koste "kassen". I min verden kan det overhovedet ikke betale sig at forsøge og frembringe en 500 Watt RMS med de nye ASP moduler, da de alligevel aldrig vil være i stand til at leve op til de til dags dato bedste moduler fra ICEpower, nemlig A-serien, som dog også skal modificeres for god lyd.

Fair nok, det er din udlægning. Men du er blevet spurgt før, uden at svare. Hvad gør du med godkendelser og garanti ? ALLE godkendelser samt ENHVER garanti, ryger i det øjeblik du sætter loddekolben på. Om USA er klar over at du sælger et produkt uden godkendelser eller ej, er dit problem. Men, vær venlig ikke at nedgøre andres produkter, i vores ASP forstærkere, i samme omgang som du omtaler dine modifikationer uden at fortælle om ulemperne.

Du glemmer også at ASP versionernes strømforsyninger er lavet til at trække mindst det dobbelte (faktisk op til 3 moduler på fuld power i et begrænset tidsrum). Derfor får vi ved at bruge ASP versioner ikke bare 2 helt adskilte forstærker sektioner, vi får også en ualmindelig kraftig dobbelt strøm forsyning.

Peter-AR skrev:
Så alt i alt, hvis vi taler om det ultimativt bedste, så er A-Serien klart det bedste, men også det mest kostbare at bruge til effektforstærkere. Lydkvaliteten kan dog heller ikke sammenlignes. (Der findes ingen full range 1000 Watt RMS fra ICEpower A-serien, så derfor bruger vi også ASP til 1000 WATT RMS, og ja, den spiller "meget godt").

Her synes vi så kæden hopper helt af men lad nu det ligge

I JJAZ tilstræber vi at levere god lyd til en fornuftig pris, og det er det vores ”reklame” prøver at formidle. Vi ønsker på ingen måde at fremhæve vores kvaliteter ved at sige de andre er endnu dårligere. Den slags markedsføring vil vi overlade til politikere

Mvh JJAZ teamet

LassePedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004
Sendt: 10 November 2004 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Fremragende underholdning - lad os nu høre hvad Peter vil sige.

Minder sgu egentlig meget om dengang Peter fjollede rundt i tråden omkring netkabler

You have to keep moving - after all no dog has ever p***ed on a moving car.
Til top Vis LassePedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LassePedersen

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 10 November 2004 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Mit bud er også, at det er en 4.7ohms modstand der er fesen af. Nu kan jeg ikke se billdet da det er slettet, men mit bud er at det nok er den, der sidder på gaten til en af FET'erne i udgangen. I så fald kan du roligt regne med at FET'erne er stået af. Men jeg kan ikke helt se hvorfor alle de andre halvledere skulle stå af....

Jeg vil tro, at gatedriver-IC'en er færdig... mener det er en HIP4081... dem har jeg nogle stykker til at ligge af.

Som sagt er de 4 FET's efter al sandsynlighed også færdige.

Desuden sidder der så vidt jeg husker et par småsignal-transistorer i tilbagekoblingsfilteret... de er muligvis også stået af.

Ellers burde der ikke være noget galt....

Skriv en PM, så kan du få en ny HIP4081 gennem mig...

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

kmcad
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 31 Maj 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 10 November 2004 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

hej.

mener at det er 2 hip2100 (intersil) der er brugt som gate drivere på icepower 500 modulet (hip 4081 er snarere fra 250 modulet)

mvh karsten madsen - cadaudio.dk

Til top Vis kmcad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kmcad Besøg kmcad's Websted

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 10 November 2004 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Det er muligt at det er HIP2100.... HIP4081 bruges ganske ritigt på et 250w modul... Har lige checket med dem jeg selv har liggende. Har dog ingen 500w liggende.

Men jeg tror stadig ikke på, at alle halvledere er fesen af!

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Sendt: 11 November 2004 kl. 03:26 | IP-adresse registreret  

Hej Skov,

Det letteste er at ohme de 4 stk. FET transistorer på ICEpower printet, dem i TO220 hus (på nær 4R7, som også er i TO220 hus; bruges til Zobel filtret).

Ohm imellem alle tre ben. Hvis du kan måle 0 ohm imellem blot to ben af dem, så ER modulet helt færdig, altså modulet har været kortsluttet og alle halvledere, der bruger +12Volt DC er brændt af. Hvis du gør dette, så er ved du om det kan betale sig at rode mere i rep. af modulet, hvad jeg ikke tror det kan.

Netop kortslutning er, eller har været, A-seriens problem, men har man en A-serie, der har fået monteret et ekstra elektronisk kortslutningssikrings-print og har den en god analog forsyning, så har man ægte high-end lyd, hvor man bl.a. trække langt over det dobbelte strøm sammenlignet med ASP-serie modulerne (ja, ASP kan drive hænger-moduler, der er begrænset til 7 Ampere per hænger modul, altså en svag og MEGET støjfyldt forsyning, hvis der ikke gøres noget radikalt ved modulet. ASP er særdeles ok til home-theatre lyd, men slet ikke til high-end musik lyd, andre der siger dette må være døve).

Bedste hilsner,
Peter

sam25
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 11 November 2004 kl. 05:53 | IP-adresse registreret  

Peter, hvorfor svare du ikke på de direkte spørgsmål, der bliver stille til dig?

1. Hvorfor fik både din og ASP, så gode test i hifidel? jeg kan forstår på dig de er døve.
  2. Hvad gør du med godkendelser og garanti?

Jeg kan godt forstå det rarest for dig, at lade som om de ikke er stillet. Men det bliver de jo ikke mindre relevante af.

sam25
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 11 November 2004 kl. 05:59 | IP-adresse registreret  

Peter-AR skrev:

Hej Skov,

Det letteste er at ohme de 4 stk. FET transistorer på ICEpower printet, dem i TO220 hus (på nær 4R7, som også er i TO220 hus; bruges til Zobel filtret).

Ohm imellem alle tre ben. Hvis du kan måle 0 ohm imellem blot to ben af dem, så ER modulet helt færdig, altså modulet har været kortsluttet og alle halvledere, der bruger +12Volt DC er brændt af. Hvis du gør dette, så er ved du om det kan betale sig at rode mere i rep. af modulet, hvad jeg ikke tror det kan.

Netop kortslutning er, eller har været, A-seriens problem, men har man en A-serie, der har fået monteret et ekstra elektronisk kortslutningssikrings-print og har den en god analog forsyning, så har man ægte high-end lyd, hvor man bl.a. trække langt over det dobbelte strøm sammenlignet med ASP-serie modulerne (ja, ASP kan drive hænger-moduler, der er begrænset til 7 Ampere per hænger modul, altså en svag og MEGET støjfyldt forsyning, hvis der ikke gøres noget radikalt ved modulet. ASP er særdeles ok til home-theatre lyd, men slet ikke til high-end musik lyd, andre der siger dette må være døve).

Bedste hilsner,
Peter

7A. = en 1000 ASP føder et hænger A, med140 V?

Er det ikke ca. 80V de kører med? = B&O har lavet det så smart, at et ASP kan føde et A modul med ½delen af hvad det skal bruge

Det stemmer bestem ikke over ens med, hvad icepower selv skriver:

http://www.medicom.bang-olufsen.com/graphics/powerhouse/user _graphics/pdfs/ICEpower1000ASP_Productsheet_2-0.pdf

Kan du overhovedet lave et indlæg, uden at skamrose egen  produkter, og nedgøre andres? Der blev faktisk bare spurgt om, hvad der kunne være galt. Ikke om hvor gode dine er, og hvor ringe ASP er. 

Under alle omstændigheder, så har JR , JJAZ, osv.  vel mere end de behøver i deres strømforsyning.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes