Forfatter |
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 10 November 2004 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter tråden omkring luftfugtighedens indflydelse på lyden, kunne jeg godt tænke mig at høre, hvad folk bruger Deres anlæg til.
Når jeg hører om folk, der kun mener at kunne høre ordentlig lyd fra anlægget, når det korrekte vejr er over os, folk der sprøjter antistatisk spray ud over gulvet inden de lytter osv, kan jeg ikke gøre andet, end at tage mig til hovedet... Vi er sgu kommet for langt ud drenge!!
Er ideen ikke, at man skal nyde musik?? Eller vil I hellere sidde aften efter aften, desperat på jagt efter ikke eksisterende fejl i indspilning og anlæg, mens I piller jer i navlen?? Altid på jagt efter et nyt område, som man kan fluekneppe for hårdt!! I så fald vil jeg mene, at man burde finde en anden hobby!!
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2056
|
Sendt: 10 November 2004 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt bestemt til at nyde musikken!
Der er selvfølgelig plads til forbedringer, efter jeg har flået fødderne af min DVD2900 og sat Holfi-puder under er der feks virkelig sket noget. Men min fritid gider jeg ikke bruge på at justere et andet Theodor Fælgens-apparat ind til hele og halve milimeter og %-luftfugtighed 
/Præsten
|
Til top |
|
|
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
Sendt: 10 November 2004 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fortvivl ikke.
Kig på musiktrådene, f.eks. ”spinning wheel”. Jeg tror op til 5% af brugerne herinde virkelig spiller musik, og det er vist et flot resultat. 

|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 10 November 2004 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis spørgsmålene blev omformuleret lidt ville jeg tage lytter efter fejl.. det der adskiller de fleste anlæg herinde fra det gængse hr og fru danmark har er 100 k og netop even til at formidle forskelle og musik..
når jeg feks under en live koncert kan hører kunstneren trampe på scenen, ja så øger det min fornøjelse og oplevelse af musikken.
Jeg kan nemt nyde musik os på et aiwa anlæg, men når jeg lytter hjemme så er det sgu ligeså meget mit setup´s formåen jeg lytter på som musikken.. når både setup musik og indspilning er i en klasse for sig.. ja så bliver oplevelsen os !!! dette kan en forkert riaa, cd spiller, plov, kabler, forstærker, pre osv ødelægge.. kald det flueknepperi hvis du har lyst..
Der er forskel på at lytte musik og på at opleve musik !!!
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 10 November 2004 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du mangler den 3. mulighed:
"Der ville blive så tomt i den ende af stuen, hvis der ikke stod et-eller-andet"
Personligt kunne jeg ikke lige finde en sofa der passede til tapetet. Så det blev til et par subwoofere i stedet
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 10 November 2004 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beklager Svend P.... Havde slet ikke tænkt på denne 3. mulighed.... Sorry.
Hvordan går det i øvrigt med biografen derhjemme?? Kører du stadig med en 7020 til baghøjtalerne?? Det er jo lækkerier!!
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 10 November 2004 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps. Og en 7020i til centerhøjttalerne. Jeg er blevet omvendt 
NU skulle der så heller ikke være flere fejl i mit anlæg.
|
Til top |
|
|
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
Sendt: 10 November 2004 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Er mest til musik, men prøver lige at gyde lidt olie på vandene  .
Det må være op til en selv hvad man vil bruge sit anlæg og penge til.
En paralel kunne være bilejere. Nogle ejer en bil for at kunne komme
fra A til B. Andre er mere entusiastiske og vil gerne have køreglæde
med i posen også og så er der nogle som har fine dyre biler de skruer i
og pudser på for at få dem til at yde det optimale, MEN de kører stort
set aldrig i dem. Måske sætter de sig ind i dytten og nyder moterens
spinden en gang imellem.
Det er vel "legalt" alt sammen - men der er vidt forskellige mål.
Jeg kan da heller ikke afvise at der er så meget samler i mig, at jeg
har købt skiver som jeg ikke hører men blot har for komplethedens skyld
- det er vel også ok
Med venlig hilsen
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 10 November 2004 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
musikken... "fejl" er noget man lytter efter når man vil have et nyt..
hvis man skal lytte koncentreret i mange timer for at finde fejl. ja så er det det næppe, men blot en placebo effekt....
fejl skal kunne høres umiddelbart.
men det er her vigtigt at adskille teorien og det praktiske. i prakis nyder man musikken, men i teorien vil man eliminerer alle fejl for at opnå "korrekt" hifi. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
Sendt: 10 November 2004 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Underligt spørgsmål!
Jeg ville aldrig have købt mit anlæg, hvis ikke jeg elskede musik.
Jeg lytter da også efter fejl, for at overveje næste opgradering.
I bund og grund er det kærligheden til musik, som har sporet mig ind på denne hobby. At lytte efter fejl (Behøver ikke at lytte så meget efter dem - de er der bare), er jo metoden til at bringe sig selv - og anlægget - nærmere musikken, som man mener den skal lyde.
Det ene udelukker ikke det andet, så jeg undlader at stemme.
__________________ MvH. Dolkin.
|
Til top |
|
|
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1346
|
Sendt: 10 November 2004 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man udelukkende leder efter fejl kan man jo overhovedet ikke nyde musikken og skulle det lyde forkert på en eller anden måde opdager man det jo nok, mens man nyder det... ganske simpelt!!!!
|
Til top |
|
|
teddyjoe Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 98
|
Sendt: 10 November 2004 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undlader at stemme da jeg synes det er en dårlig poll.
"fejl" er et forkert udtryk - men jeg lytter vel ofte lige så meget til mit anlægs performance som til musikken.
|
Til top |
|
|
flemming38 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2003 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 224
|
Sendt: 10 November 2004 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er meget tilfreds med mit beskedne anlæg, og jeg lytter ikke efter fejl, når jeg hører musik. Jeg griber dog mig selv i nogle gange at glædes over, at musikken bare er til stede og nærværende i en sådan grad, at jeg glemmer, at højttalerne er der. __________________ min hjemmebiograf
|
Til top |
|
|
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
Sendt: 10 November 2004 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
til at lytte musik seføli',manglerne er der da men kan sagtens nyde musiken alligevel
|
Til top |
|
|
denon avr-1804 Forum Bruger

Konto lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 01 Juli 2004 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 205
|
Sendt: 22 November 2004 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøver bare at nyde film eller musik på mit anlæg, men jeg jeg komme næste altid til osse at lytte efter "fejl" i lyden...det er ikke alid lige sjovt
|
Til top |
|
|
jetz Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 22 November 2004 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lytter helt klart til musikken nu. Jeg har dog virkelig været bidt af hifi-feberen. Man er på udkig efter noget nyt grej, man scanner markedet, læser anmeldelser, går ud og lytter, man finder det helt rigtige, brænder fuldstændig varm på det. Man må eje det, det er fuldendt, man overbeviser hurtigt sig selv om at hvis man køber det her, så går der laaaang tid inden der sker udskiftning igen. Man får grejet hjem, sætter det til og kapow det lyder godt det er alt hvad man havde håbet og mere til, åhhh lykke, kære lykke, endelig er du her, jeg har ventet dig længe!
Men det varer kun kort, hifi-djævelen lurer lige omkring hjørnet, anlægget begynder at blive trivielt, hvad der før var det sande paradis er forvandlet til kedsomhedens forhave. Man begynder at kigge efter nyt grej......
Jeg har været inde i denne mølle, men jeg syntes det blev for træls og rastløst, jeg fandt aldrig ro, alt drejet sig om grejet og ikke mindst det næste stykke isenkram man måtte eje. Jeg er nu så småt ved at finde glæden ved selve musikken igen, så grejet kan træde i baggrunden. Målet er at en ny CD skal kunne begejstre ligeså meget som en ny cd-afspiller, men der er et stykke vej endnu.
|
Til top |
|
|
MuttleyDK Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 175
|
Sendt: 22 November 2004 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil mene de fleste vænner sig langsomt til det de har, og så skal der nyt til.. Selvom folk fik det anlæg der spiller mest rigtigt musik, ville folk vænne sig til det, og købe nyt.. Og når man har det sådan, så burde man overveje at købe et lille anlæg til hverdags brug, og så bruge ens gode anlæg i weekenden.. Jeg tror det i sidste ende vil give den største nydelse, selvom det lyder tosset..
Problemet er at det nye man køber, helst skal koste mere end det gamle, "for ellers kan det jo ikke være bedre", det folk bare burde tænke på, er at det ikke er et bedre anlæg de savner, men et andet anlæg.. "og det behøver ikke koste mere"
Giver du manden fra jordhulen, der ikke kender til musik, en clockradio, så ville han kunne få mere glæde/nydelse af musikken fra den, end manden der går fra et anlæg til 100k til et til 200k Når først man kommer op i den høje ende, så får man INTET for pengene pris/ydelse så løsningen må være at nyde indtil man føler man skal ha' mere, så finder man hverdags anlægget frem, og aflader forventningen til kvaliteten.. __________________ AKG K271 MKII
|
Til top |
|
|
Jailbird Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 83
|
Sendt: 23 December 2004 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt sikkert til at høre musik på.
Et sjovt tilfælde, for et par dage siden havde jeg en kollega på visit for at nyde en enkelt genstand og han havde så "noget" med som skulle lyttes på i anledning af mine nye højttalere.
Han mente helt sikkert at han kunne høre en fejl på min ene højttaler, en lille kniks som han ikke havde hørt før, vi lyttede og lyttede og han fik mig overbevist om at "der var noget", og ganske rigtigt kunne vi ikke høre det på hans anlæg som han havde med, uanset hvor tæt vi satte hovederne til hans ghettoblaster kunne vi ikke finde det.!
Det kunne selvfølgelig også stamme fra en fejl i hans hjemmebrændte cd, hvilket han selvfølgelig afviste på det skarpeste, netop med henvisning til at der ikke var noget på hans anlæg.
Dette for at ilustrere at det sikkert er nemmere at finde fejl jo bedre anlægget bliver så jeg tror at jeg holder mig til det nuværende et stykke tid nu.
Hold jer muntre. __________________ NAD T-763v2, Dali Suite serie med 2,8 som front, C0,8 center, og Eltax HT-2 baghøjttalere, CV CLS-12SX sub.
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 23 December 2004 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har anlæget for musikkens skyld, men hifi hobbyen går for mig ud på at få det bedste ud af af det grej man nu engang har til rådighed.
Der kan være mange gode små fifs og justeringer som gør lyden bedre, og det er jo det de fleste (hvis ikke alle) går efter. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|