Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 19:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Hvorfor duer sølv i kabler ikke?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 17 November 2004 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

dige skrev:

Jeg har et forslag til dig Malthe, så du kan høre hvorfor det ikke duer:

Køb et brugt Linn Silver IC. Mage til farvelade og forvrængning skal man lede længe efter Enig! Gummilyd i lange baner - helt mageløst. Har iøvrigt den opfattelse, så meget firkantet sagt, at sølv og kobber tilsammen laver en underlig lyd. Her er jeg ikke enig. Forsølvet kobber kan have mange lydmæssige profiler. Galvanisk forsølvet kobber har et rigtigt skidt ry. Mekanisk forsølvning skulle være langt bedre. Forsølvningen har oftest kun det mål, at beskytte kobberlederen mod overflade og interkrystallinsk oxydering.
Der anvendes f.eks. forsølvet kobber i de fleste VdH kabler.
Hvis man gerne vil lave en sølv mod forsølvet kobber test, så kan man købe VdH D501 Hybrid i både forsølvet kobber og i rent sølv. Her får du så mulighed for en direkte sammenligning af materialerne. Resultatet er i mine ører ret sjovt.
Nå! Men det jeg mener er, at der findes særdeles fremragende og særdeles rædselsfulde kabler med forsølvet kobber som ledermateriale.

Der er ikke så meget mere at hente. Tænk bare på hvad du tænker når du gennemlæser de andres fysikgennemgang af sølvs egenskaber. Jeg spørger bare; og hva så, kan du høre eller forstå det ? Det er vel egentligt også ligemeget. Sølv og mange andre metallers korrodering er ikke nødvendigvis oxydation, men fred være med det.

Jeg er ikke ignorant overfor de logiske andragelser, men fatter dem nok ikke.

Jeg er færdig med at dømme kabler og alt muligt andet ud fra deres fysiske egenskaber, jeg har for tit før købt ud fra "ingeniørargumentation", den der baglæns kobling, ..."at når det nu det her materiale er så rent og den der fidus er så clean og rigtig, så kan du nok forstå det lyder godt"... For det meste er den ingeniørmæssige argumentation helt korrekt. Der er undtagelser - indrømmet, men det skyldes oftest at der mangler oplysninger, eller at de tilstedeværende oplysninger er fejlagtige.
Mht. Kabler er det noget særligt, jeg kender som du, eksempler på at et meget flot konstrueret kabel, slet ikke kan performe så godt som et mindre ideelt kabel.
Og når jeg taler om godt, så er det evnen til at forsvinde, som jeg tænker på.
At kunne indsætte et kabel i enkæde, uden at kunne høre dets tilstedeværelse på nogen måde, er den ultimative test.
Det er svært og bøvlet, men efter mine erfaringer, lønner det sig fint.
Alternativt havner man med kabler der passer til dit og dat og så til sidst ingenting.

Niks, jeg køber det ikke. Lad mig høre of glemme de mange kloge argumenter.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

sam25
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 November 2004 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Det sjove er jo, at alle disse små ”sjove” side bemærkning, kommer fra den del der ved så meget om næsten alt. Men som ikke har drevet det til meget mere, end at være helt på hifi4all.

Det siger jo nok det hele.

Tænk aldrig at ha’ haft evnen til at bruge et sølv kable, i den rette sammenhæng. At man hader dem så meget, at man gider bruge tid på at rette sin underskrift, for at komme af med sine frustration.

Behøver jeg siger mere.

Disse så kommentar, kommer næppe fra dem med mest indsigt, mest overskud, og mindst ondt i R.
Til top Vis sam25's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sam25

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 November 2004 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

SAM25,

Nej du behøver absolut ikke sige eller skrive mere. Besvarer det dit spørgsmål. Hvis du slet ikke kan bidrage med andet end ævl og kævl, så find dig dog et andet forum ... måske har Dansk Folkeparti noget!

SATMIT

sam25
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 November 2004 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

SATMIT skrev:

SAM25,

Nej du behøver absolut ikke sige eller skrive mere. Besvarer det dit spørgsmål. Hvis du slet ikke kan bidrage med andet end ævl og kævl, så find dig dog et andet forum ... måske har Dansk Folkeparti noget!

SATMIT

så er vi 2

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 November 2004 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Skal vi aldrig se dit setup Sam25 ? synes aldrig du deltager med noget der går på HIFI, kun din mening om personer
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 November 2004 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Live21,

Enig ... det er mig ubegribeligt, at man ikke kan holde en bare lidt bedre fokus på de danske forums. Når man ser i Sverige, der er det ene gode indlæg efter det andet, og uden disse "indlæg". Der er det bare kort proces, og så ud, hvis man kører løs uden hifi indhold.

SATMIT

sam25
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 November 2004 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Næ, men det kan da være jeg bare skulle skride!

Det er nok ikke så tosset en ide

Det er rigtig, udbyttet er meget lille i langt de fleste indlæg/ tråde. Og jeg er helt åbenlyst meget langt fra bla. dit stade, i indsigt og vide om næsten alt.

Kære hifi4all, kan i slette mig og mine indlæg?

Jeg er ikke sur eller noget, bare p***e træt af hifi4all

Farvel

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 November 2004 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

sam25 skrev:

Det sjove er jo, at alle disse små ”sjove” side bemærkning, kommer fra den del der ved så meget om næsten alt. Men som ikke har drevet det til meget mere, end at være helt på hifi4all.

Det siger jo nok det hele.

Tænk aldrig at ha’ haft evnen til at bruge et sølv kable, i den rette sammenhæng. At man hader dem så meget, at man gider bruge tid på at rette sin underskrift, for at komme af med sine frustration.

Behøver jeg siger mere.

Disse så kommentar, kommer næppe fra dem med mest indsigt, mest overskud, og mindst ondt i R.

Hvad der ligesom er den dybere mining med ovenstående indlæg, har jeg en smule svært ved at forstå.
Jeg ved ikke om der hentydes til mig, men hvad jeg har drevet det til, mener jeg da ikke jeg har udbasuneret her på sitet, så hvordan det så kan komenteres objektivt er da lidt sjovt
Om sølvkabler er bedre eller dårligere end kobber ditto, eller om sølv i det hele taget er dårligt, ved jeg egentlig ikke.

Jeg har bare en lidt sjov erfaring med sølvkabler, som der åbenbart ikke rigtigt er andre der deler.
Folk flest siger de er kliniske, kolde, lyse, tynde, stramme, detaljerede mv.
Sådan er min oplevelse ikke. F.eks. er Duelunds sølvkabler nok det mest modsatte af ovenstående, som jeg har hørt inkl. de fleste kobberkabler.
Bertram kabler har heller slet ikke den klangballance der omtales.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 November 2004 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

sam25 skrev:

Næ, men det kan da være jeg bare skulle skride!

Det er nok ikke så tosset en ide

Det er rigtig, udbyttet er meget lille i langt de fleste indlæg/ tråde. Og jeg er helt åbenlyst meget langt fra bla. dit stade, i indsigt og vide om næsten alt.

Kære hifi4all, kan i slette mig og mine indlæg?

Jeg er ikke sur eller noget, bare p***e træt af hifi4all

Farvel

Efter eget ønske, har vi dags dato lukket kontoen!

Tak til sam25 for deltagelsen i forummet!

Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 17 November 2004 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:

Efter eget ønske, har vi dags dato lukket kontoen!

Tak til sam25 for deltagelsen i forummet!

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 November 2004 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Hehe.....jeg vil sætte en hundrede-lap på at han nu sidder og bander og svovler over, at hans lille "spille kostbar" manøvre gav bagslag!
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 November 2004 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

nå..det lader til at de fleste slet ikke er istand til at høre forskellen imellem sølvlyd og ordentlig lyd.

Det kræver naturligvis et kompetent system og masser af erfaring og korrekte indre præferencer.

Er alt dette tilstede vil ingen formentlig være i tvivl om, at sølvlyd er helt ude i skoven til permanent opholdstilladelse i et hifi system.

Sølvlyd kan imponere, men så er det også sagt : fallossen i sølvlyden taber altid pusten hurtigt*SSS*

Til top Vis Mr.Antisilver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Antisilver

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 November 2004 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Mr.Antisilver skrev:

nå..det lader til at de fleste slet ikke er istand til at høre forskellen imellem sølvlyd og ordentlig lyd.

Det kræver naturligvis et kompetent system og masser af erfaring og korrekte indre præferencer.

Er alt dette tilstede vil ingen formentlig være i tvivl om, at sølvlyd er helt ude i skoven til permanent opholdstilladelse i et hifi system.

Sølvlyd kan imponere, men så er det også sagt : fallossen i sølvlyden taber altid pusten hurtigt*SSS*

Hæ hæ!
Forklar mig præcist hvad du oplever - please!

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 November 2004 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Mr.Antisilver skrev:

Hæ hæ!

Ja, lad os nu få nogle holdbare argumenter og forklaringer på bordet, i stedet for den slags skråsikre udtalelser uden argumentation.

"man skal ikke sige alt hvad man ved, men man skal vide alt det man siger"

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 November 2004 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

MaltheK skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Mr.Antisilver skrev:

Hæ hæ!

Ja, lad os nu få nogle holdbare argumenter og forklaringer på bordet, i stedet for den slags skråsikre udtalelser uden argumentation.

"man skal ikke sige alt hvad man ved, men man skal vide alt det man siger"

jamen..argumentation har det med at fortabe sig i teknik...jeg taler om erfaring med skidtet..det er meget mere anvendelig end tåbelige forsøg på en videnskabeliggørelse...når det er kabler..vi taler om...så..er der meget mere end teknik, A/B test og teori på spil...her ligger selve lysten til at høre musik faktisk gemt..hvis man tackler det..seriøst

Til top Vis Mr.Antisilver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Antisilver

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 November 2004 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Mr.Antisilver skrev:

jamen..argumentation har det med at fortabe sig i teknik...jeg taler om erfaring med skidtet..det er meget mere anvendelig end tåbelige forsøg på en videnskabeliggørelse...når det er kabler..vi taler om...så..er der meget mere end teknik, A/B test og teori på spil...her ligger selve lysten til at høre musik faktisk gemt..hvis man tackler det..seriøst

Lyder ægte spændende.
Enlighten me please

Knudsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 18 November 2004 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Mr.Antisilver skrev:

Lyder enormt spændende... venter spændt på info herom... Hvilke kabler og udstyr har du brugt til test mv...?

Jeg har da selv lyttet på forskellige sølvkabler og syntes faktisk at de lyder rigtig godt - men igen, EKSTREMT MEGET afhængig af hvilket system de bruges sammen med. Det er typisk en ringere løsning ved de billigere anlæg.

Men antisilver: med en så markant udtagelse må du have referancerne i orden... skriv skriv...! vi venter spændt...! Især hvis du kan komme med anbefalinger...! måske jeg så skal ud at have nye kabler... Big smile 

Til top Vis Knudsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knudsen

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 November 2004 kl. 01:20 | IP-adresse registreret  

Kan kun sige : har brugt RENE sølvkabler med RENE sølvstik i et stykke tid nu ! Laver dem selv og har solgt 3 sæt ind til vidre....spiller kanon....med en utrolig varme / fylde og hul igennem ! Det er kun et spørgsmål om at lave dem af de rigtige matrialer ! !

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 November 2004 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne slå fast at det da også har noget med lydpræferencer at gøre. Jeg har ikke et "ringe" anlæg, men i mit setop synes ulemper større end fordele ved sølvkabler (jeg har hørt). Har lige prøvet idag med et Bertram 4 signalkabel mellem CD og forforstærker. Den får pt lige lidt Densen Demagic - så måske hjælper dette...

Fordele: flere detaljer og differenciering.

Ulemper: bassen bliver for stram til mig (zappens bas er også meget stram). Hvor er mine 12"?

Måske ville det se anderledes ud med en anden amp end min zappulse - dette skal naturligvis efterforskes...

Den med de ringe anlæg og sølvkabler køber jeg ikke udelukkende (givet vis vil problemet dog nok være større her). Det er et spørgsmål om smag og sammensætning af anlægget iøvrigt.

Men kan nogen give mig et eksempel på et sølvkabel, som har følgende lydprofil:

• blødt og tilbagelænet
  • svulmet bas
  • varme

Nej vel...

Ellers tøv ikke med at komme med forslagene her...

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 November 2004 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Sølv er bare på mode .

Jeg har snart prøvet mange sølv kabler , og vender altid tilbage til kobber .

Dem jeg har nu er klart de bedste kabler jeg har hørt også koster de langtfra meget .

Så der kommer snart en stor kasse med high-end kabler tilsalg for et meget lille beløb som nogle andre sikkert kan få glæde af .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes