Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 22:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: icepower i højttalere AR (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sam25
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 17 November 2004 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

Dette er ikke et korstog mod AR men oplysning:

Ved at spare kabinettet og indbygge denne:

http://www.medicom.bang-olufsen.com/graphics/powerhouse/user _graphics/pdfs/ICEpower200ASC_Productsheet_2-0.pdf

direkte i en højttaler skal man være opmærksom på følgende:

1. Al garanti på din højttaler forsvinder.
  2. Lever dit højttaler kabinet ikke op til visse krav, er UL godkendelse som er på modulet ikke meget værd.
  3. Der kan opstår problemer med at montere en SM forsyning, tæt på bla. tweeter og delefiltre.
  4. Der skal nu (sandsynligvis) løbe ey signal kabel til dine højttalere parallelt med en net kabel. Det kan give problemer.

Eller en ok ide, at tilbyde icepower så billigt. Men der er altså bare et modul, og ikke en gang et kabinet følger der med. Icepower bliver nok ikke billigere.

Link til produkt:

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavis/annonce.asp?ad_id=3235

Til top Vis sam25's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sam25

Jan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 November 2004 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Skal der traffo til sådan et modul, der står modulet er.... The ICEpower200ASC is fully integrated. .... Jeg har ikke så meget forstand på det, måske betyder det at modulet bare skal have 220V ind, det kunne nemlig se sådan ud på tegningerne i PDF filen.

Til top Vis Jan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 17 November 2004 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

uden at skulle svare for peter AR !

tror du, sam25, ikke han har taget højde for det du der nævner ?

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 17 November 2004 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Jeg tror helt ærligt at det er et meget begrænset publikum der vil modificere sine højttalere med en intern effektforstærker. 250W er jo også begrænset, hvorfor ikke tilbyde at smide et af ASP modulerne ind, man kan jo ovenikøbet smide 2stk. A moduler pr. ASP, og så lave en rigtig aktiv løsning = en effektdel pr. enhed som f.eks. B&O selv gør det. Og tilføje elektronisk delfilter!

Hvad med den indre volume, den bliver jo mindre, og det går da udover performance på højttaleren.

Den er forøvrigt forrygende billig hos ICEpower, pæn timepris...

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 November 2004 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:

uden at skulle svare for peter AR !

tror du, sam25, ikke han har taget højde for det du der nævner ?

Du følger ikke med i de sidste nye begivenheder! Sam25's konto er lukket, så han kan ikke svare.

Tillad MIG derfor at svare for Sam25:

"Jo, det tror jeg. Dum tråd jeg fandt på iøvrigt."

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

DarkWing
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Sendt: 18 November 2004 kl. 01:48 | IP-adresse registreret  

Kan AR modulerne købes i løs vægt? Eller er det imod b&o's regler for salg af icepower?

De ville da være meget mere oplagte til diy markedet som feks sub amps. Tror desværre ikke der er mange der vil lade et par gode ht komme under peters kniv (stiksav). Selvom ideen er god nok så ryger brugtprisen nok kraftigt ned.

Til top Vis DarkWing's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DarkWing

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 18 November 2004 kl. 01:58 | IP-adresse registreret  

De må ikke sælges i løs vægt = løssalg, men skal indgå i et produkt, eller som AR prøver, at smide dem ind i folks højttalere.

Du har helt ret, der er flere problemer end fordele ved at lægge sine højttalere under kniven ( stiksaven?  ) Jeg vil godt vædde en stor islagkage fra HjemIs på at det er ganske få der syntes det er en god ide.

Så hellere slippe lidt mere og få en ekstern effektforstærker. Men lad os se om det rykker... Måske hjælper det at Peter nu tilbyder rentefrit lån i 12 mdr.

DarkWing
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2004 kl. 02:05 | IP-adresse registreret  

Det kan vel diskuteres om AR's moduler til indbygning er et produkt i sig selv? Men B&O er nok imod diy i det hele taget, af gode grunde med de avancer deres kunder har.

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Bruger siden: 08 Juni 2003
Sendt: 18 November 2004 kl. 02:07 | IP-adresse registreret  

Jamen dog, ctacta, du er her igen, igen, igen, igen, igen!

Nej, kære ctacta, man sparer faktisk 1000 dkr. ved at få en eAR 202 stereo effekt forstærker til 4995 dkr. inkl. moms (med op til 2 x 290 Watt RMS i 4 ohm) i stedet for at få to kanaler indbygget i sine højttalere. Oh, ja, vores timeløn er jo også så høj, at selv et par kineser i Sjanhai vil være misundelige og auto-mekanikeren vil gå til fagforeningen! Pas på ctacta, du ligger lige på grænsen!!!

Bedste hilsner,
Peter

Til top Vis Peter-AR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter-AR Besøg Peter-AR's Websted

DarkWing
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2004 kl. 02:15 | IP-adresse registreret  

Peter kan du ik nøjes med at svare på de tekniske spørgsmål istedet for at fare op over personlige angreb? Det er ikke kritik af dig eller dine produkter, vi snakker bare om at der nok ikke er så mange kunder til dem. (Ok ctacta's slut bemærkninger kunne vi nok godt ha undværet, men dem kan du vel bare vælge at overse?)

Må du ikke sælge modulerne løst eller va?

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Sendt: 18 November 2004 kl. 02:30 | IP-adresse registreret  

Hej  DarkWing,

INGEN må sælge modulerne løse, den der gør det får en retssag på nakken, og det kan blive endda meget dyrt.

Vi har valgt at indbygge det nye modul i højttalere vi finder velegnet, vi tager det fulde ansvar for det arbejde vi udfører, konsulterer kunden inden opstart, med bl.a. lyttetest udført af kunden. Modulet er udmærket til mange højttalere, det slår alt til prisen (ja, bemærk prisen). På panelet findes div. stik, så det er ikke "rent" ICEvand, kun næsten

Kunden, og vi sparer kabinet, alt er UL, EN  og CSA godkendt og dermed også CE godkendt, vi skal blot udfylder en hensigts-erklæring!

Modulet fra ICEpower er altså skruet fast på et panel, som har div. stik. Derfor kan det sælges til denne lave pris.

Bedste hilsner,
Peter

Til top Vis Peter-AR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter-AR Besøg Peter-AR's Websted

DarkWing
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2004 kl. 02:37 | IP-adresse registreret  

Ved godt man ik må sælge ice løst, men kunne være der var et smuthul hvis de var monteret på en plade med stik, men den går nok ikke.

Hvad hvis man kommer med en diy ht, må du montere i dem?

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Sendt: 18 November 2004 kl. 02:48 | IP-adresse registreret  

Ja, der er et smut-hul, men vi VIL altså godkende højttaleren (og sige god for denne) inden indbygning, og derefter har kunden til dels selv ansvaret.

Ja, timelønnen til indbygning spares, altså noget der ligner det samme som hvis du går til en elektrikker eller en elektromekaniker. Hvis du vælger os til at udføre arbejdet, så koster det timelønnen på et værksted til en radio-, elektronik-. eller elektromekaniker.
Hvis en ingeniør skulle gøre dette, så ville det koste gange to. Hvis jeg skulle gøre dette, så koster det en gange fire , MEN vi har billigere arbejdskraft.

OBS: Jeg vejleder, godkender, tager ansvaret, og udfylder papirerne til CE godkendelse.

Når jeg skriver "kunden til dels selv har ansvaret", så er det fordi CE hensigtserklæringen udskrives i kundens navn, og dermed kan ingen anklage os, hvis der går brand i højttaleren. Det lyder vildt, men det er det ikke, da jeg eller andre ikke kan se noget kan gå i brand, husk på selv CSA siger ok (CSA er den strengeste godkendelse man kan få). Dog sagde man noget lignende i Kolding, men sov blot roligt, hvis man ikke kan, så få et kabinet i blankpoleret finish til 1000 dkr. ekstra inkl. moms..

Bedste hilsner,

Peter

DarkWing
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2004 kl. 03:00 | IP-adresse registreret  

Well diy folk er jo nu engang diy folk

Hvis man virkelig vil have fat i løse moduler kan man jo altid slagte en eAR

Hvordan lyder de nye ASC i forhold til ASP og A moduler? (umodificeret altså)

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Sendt: 18 November 2004 kl. 03:13 | IP-adresse registreret  

ASC har in FANTASTISK opløsning i mellemtone og diskant, dette er til PRISEN, og kan måle sig (eller overgår) enhver forstærker vi har til sammenligning, men IKKE modeller som f.eks. eAR Enigma, dog overgår den f.eks. standard APS500 til hver en tid i dette frekvensområde.
Bas er ikke det bedste fra ASC, og dog, til PRISEN er det... Når man f.eks sammenligner med andre ICEpower produkter, så er det ikke, MEN der er forskel på PRISEN, husk venligst det, meget endda. Jeg overvejer at booste bassen en smule på ASC inden frigivelse, som er meget snart.

Bedste hilsner,
Peter

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 18 November 2004 kl. 03:15 | IP-adresse registreret  

Peter-AR skrev:
Pas på ctacta, du ligger lige på grænsen!!!

Truer du Peter?

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Sendt: 18 November 2004 kl. 03:19 | IP-adresse registreret  

Det må du selv tage stilling til, du har vel sagt nok vrøvl, har du ikke?
Men nu er jeg jo vist mere flink end andre ville være i denne case!

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 18 November 2004 kl. 03:25 | IP-adresse registreret  

Du snakker udenom. Hvad er det for noget vrøvl jeg skulle have fremkommet med? Flink? Det ved jeg ikke, du har jo allerede beklaget dig voldsomt til nogle fælles forbindelser, men desværre for dig, uden den ønskede effekt.

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Sendt: 18 November 2004 kl. 03:30 | IP-adresse registreret  

Undskyld, men jeg har på fornemmelsen, at INDRYK INDLÆG vil fjerne de ord jeg har at sige om dig, og jeg er 100% sikker på jeg ikke den eneste der har de samme ord.  Dog kan jeg sige du er fuld af løgn. Det fremgår helt klart af dine indlæg, så nærmere forklaring er ikke nødvendig.

jeg er for træt nu, vi ses en anden nat/dag.

Bedste hilsner,
Peter

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 18 November 2004 kl. 03:37 | IP-adresse registreret  

Peter-AR skrev:

Undskyld, men jeg har på fornemmelsen, at INDRYK INDLÆG vil fjerne de ord jeg har at sige om dig, og jeg er 100% sikker på jeg ikke den eneste der har de samme ord.  Dog kan jeg sige du er fuld af løgn. Det fremgår helt klart af dine indlæg, så nærmere forklaring er ikke nødvendig.

jeg er for træt nu, vi ses en anden nat/dag.

Bedste hilsner,
Peter

Jeg kan ikke gøre meget ved dit blodtryk, men du kan da i det mindste fortælle hvad det er jeg er fuld af løgn med? Ellers kan en sådan udtalelse koste dyrt i byretten. Jeg kræver hermed en forklaring i første omgang. Falder den ikke prompte indenfor et døgn, ja så må du smage hammeren. Det må du godt opfatte som en reaktion herfra, for det bliver en direkte konsekvens af din udtalelse. No more no less!

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes