| Forfatter |
|
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 28 November 2004 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle!
Jeg har fået mig en Philips tuner af en slags. Tuneren har både VGA og scart udgang og ligeledes har min projektor (Pany PT-AE300) både VGA og scart indgang. Jeg skal jo lige ud og købe et kabel på et par meter eller 3 til at forbinde skidtet. Men hvilken løsning er at foretrække til mit TV-signal? Scart eller VGA? __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 29 November 2004 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer for mig at se an på på to ting:
1. Om tuneren har en indbygget scaler af en art, det er der nogen eksterne tunere der har. Hvis den har muligheden for at scalere opløsningen skal du bruge VGA kabel, og så prøve dig frem hvilken opløsning der ser bedst ud på din projektor.
Har den IKKE scaler, så kig på nr 2: Om tuneren kan sende RGB gennem scartstikket. Kan den det, gør det formentlig ikke den helt store forskel hvilket kabel du bruger. Kan den ikke, bør du stadig helt klart bruge et VGA kabel.
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 29 November 2004 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK. Det lader jo til at VGA kablet er at foretrække. Det koster jo ikke mere end et scart, så jeg kan vel lige så godt vælge dette. Medmindre andre har noget at tilføje.
Mange tak for dit svar, RogueAgent! __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
| Sendt: 29 November 2004 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Torsten-K Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 02 December 2004 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm jeg forstår ikke dette topic specielt godt. Kan man se tv med sin projektor?
|
| Til top |
|
| |
lorx Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
| Sendt: 02 December 2004 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, hvis du sætter tuner på svinet ;)
|
| Til top |
|
| |
Torsten-K Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 02 December 2004 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
lorx skrev:
| Ja, hvis du sætter tuner på svinet ;) |
|
|
Sejt, hvad koster sådan en? Er kvaliteten stadig ok? Jeg har en kammerat der har sat video til sin projektor også antennestikket deri. Kvaliten er ikke vildt god, men det er fedt at se SAS liga der 
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 02 December 2004 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som med alt andet får man hvad man betaler for. De kan fås fra vel omkring en 5-600 kr, og resultatet vil formentlig kunne sammenlignes med det fra en billig video. De lidt dyrere modeller der kan skalere opløsningen til at passe til projektoren giver generelt bedre billede. Begrænsningen vil dog altid være kvaliteten af dit antennesignal. Sammenlignet med DVD er et TV-signal sjældent særlig godt - og fejlene i billedet bliver jo bare forstørret op.
Har du en pc i nærheden af din projektor kan du iøvrigt også sætte et tv-tuner kort i den og så lade pc´en sørge for signalbehandling. De kan fås både som interne PCI-kort til 4-500 kr. og opefter og som eksterne USB moduler der koster lidt mere. Fordelen her er at du så også kan optage TV-programmer på harddisken og evt. brænde dem på DVD bagefter hvis du vil gemme dem.
|
| Til top |
|
| |