Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 23:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: HIFIKlubben vs TapeConnection (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Spørgsmålet: Hvilken forretning er efter din mening bedst overall?
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
151 [51,19%]
144 [48,81%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Clapton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 29 November 2004 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Personligt kan jeg godt lide HIFIKlubbens flotte butikker, mens jeg bedre kan lide servicen og personalet i TapeConnection. Jeg ville vælge TapeConnection..
Til top Vis Clapton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clapton

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Sendt: 29 November 2004 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

den ene gang jeg har handlet i tc skulle jeg have en son surroundreciever og kabler det tog 17 dage inden den kom,med hifiklubben tager den 1 max 2 dage
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Sendt: 29 November 2004 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Tja, jeg ville vælge ikke at lave denne slags polls, da det kun kan/vil give splid og afsporede indlæg.

I øvrigt, så mener jeg ikke at man kan stemme om dette, hvilken butik i hvilken by...

Hvem var på arbejde den dag osv.osv.

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Clapton
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2004 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Selvfølgelig.

I skal alle lige være opmærksomme på at dette emne kan skabe debat, hvis I ikke er interesseret i det, så undlad at deltage. Ingen tvang her...

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 November 2004 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Hi-Fi Klubben!

Antal Hi-Fi Klubben butikker i nordsjælland: 2-3
Antal TC butikker i nordsjælland: 0!

Så valget er meget enkelt for mig... Jeg har forhørt mig om et par produkter hos TC, men hver gang har leveringstiden været 1-2 uger, hvilket jeg ikke kan leve med. Jeg skal have det i hånden, eller det skal leveres dagen efter. Sådan er jeg !!

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 29 November 2004 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Tror også dette er en Århus-afstemning...

For vi kan jo prale af...

1 stks. Tapeconnection

2. stks. HIFI-klubben

Men jeg ved det ikke... ærligt talt!! Nu er jeg selv Dali-fan = HIFI-Klubben og står foran at skulle handle CRT TV = Tapeconnection. Så det er sådan lidt afhængig i, hvad jeg skal have om jeg vælger den ene eller anden. Har fået fin service begge steder og har haft stor gavn af Otto's gode indlæg herinde, så det må blive uafgjort.

Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 November 2004 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Jeg har været i Tapeconnection i Århus et par gange, hvor service/rådgivningsniveauet har været meget varierende. Derudover har jeg sendt en mail til dem i onsdags vedr. lagerstatus på et produkt som der er stadig ikke kommet svar på......
Og så virker der altid helt ekstremt rodet i Tapeconnection, men det behøver jo nødvendigvis ikke afspejle service og det faglige niveau, lige bortset fra at man selv skal hente de varer der ligger på lageret, hvilket forgår igennem et vindue på den modsatte side af en traffikeret vej - måske ikke lige min ide om service, men nu taler vi vel også 2 forskellige forretningskoncepter, hvilket gør sammenligningen noget sværere.

Hifiklubben svarer altid promte og jeg har altid oplevet et godt serviceniveau ved butikken i Nørregade. Derudover synes jeg altid man kommer til at tale med en kompetent person, hvilket (efter mine erfaringer) virker lidt mere tilfældigt ved Tapeconnection.

Og så er der jo også lige leveringstiden, som andre hvis allerede har nævnt....

For mig var valget derfor ikke svært.

EDIT: og jeg har ikke talt med Otto i TC

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 November 2004 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Hmm.. i århus er det uden tvivl Tapeconnection, men har kun været i den ene klub, (den overfor TC) og den er desværre ramt af det samme problem som de fleste af deres butikker, små uvidende handelsskole elever.

Amager, Roskilde og silkeborg er dog undtaget.. Roskilde afdelingen er dog arogante så det halve ku være nok, men de er det på den fede måde..

Men noget helt andet er så de produkter de har på lager, udfra det ville jeg vælge ingen af dem

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 November 2004 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg bryder mig ikke om HIFI-klubbens måde at beskrive deres produkter på, at det er åh så godt og fantastisk det hele. Man får hvad man betaler for usanset mærke. Jeg har selv handlet begge steder og har været meget tilfreds, så jeg vil ikke vælge den ene frem for den anden.

mvh

Flemming

Til top Vis flpdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flpdk

Zanetti
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 17 Marts 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 29 November 2004 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

HIFI-Klubben i Vejle synes jeg også skal fremhæves for noget godt...

Synes nu altid Tapeconnection hurtigt har svaret på mine henvendelser...

Til top Vis Zanetti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zanetti

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2004 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

flpdk skrev:

Hej

Jeg bryder mig ikke om HIFI-klubbens måde at beskrive deres produkter på, at det er åh så godt og fantastisk det hele. Man får hvad man betaler for usanset mærke. Jeg har selv handlet begge steder og har været meget tilfreds, så jeg vil ikke vælge den ene frem for den anden.

Jeg er til dels enig, jeg har også opleveret deres egne medarbejdere trække lidt på smilebåndet over dem - men heldigvis så poster de jo også specs, så kan man jo selv se hvad det drejer sig om.

Tapeconnection derimod har en meget mangelfuld hjemmeside hvad produktbeskrivelser angår.

Clapton
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2004 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Generelt vil jeg mene at TapeConnection har en meget mangelfuld hjemmeside, men det er dog ikke så stort et problem, da de fleste af os jo går ned i butikken og lytter til produkterne. Specs kan alligevel kun bruges i et begrænset omfang.

Dertil skal ligges at det er lidt uheldigt at man selv skal hente varen på et lager et stykke derfra, men da jeg skulle købe hos dem blev varene hentet til mig. Så det problem mærkede jeg ikke noget til. Butikken i Aarhus er mindre end HIFIKlubbens forretning på europapladsen, men udgifter til større butikker skal jo betales af nogen og det bliver forbrugerne (OS!!)

HIFIKlubben har, som flere har været inde på, en noget rosenrød beskrivelse af deres produkter. Dette er uden tvivl et godt salgsteknik til de lidt mindre oplyste købere, men virker useriøst for mig.

Men okay, forskellige butikker tiltrækker forskellige mennesker.

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2004 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Clapton skrev:

Generelt vil jeg mene at TapeConnection har en meget mangelfuld hjemmeside, men det er dog ikke så stort et problem, da de fleste af os jo går ned i butikken og lytter til produkterne. Specs kan alligevel kun bruges i et begrænset omfang.

Helt enig - men nu har TC vist kun 2 forretninger på landsbasis.

Clapton skrev:

HIFIKlubben har, som flere har været inde på, en noget rosenrød beskrivelse af deres produkter. Dette er uden tvivl et godt salgsteknik til de lidt mindre oplyste købere, men virker useriøst for mig.

Enig, men tror dog eksempelvis også det er svært at differentiere en DM600 fra en DM601, når man skal beskrive samtlige produkter i en serie, og ikke må påpege noget negativt. Men ok, de kunne måske godt liiiige ændre de beskrivelser til at være knap så rosenrøde.

Clapton skrev:

Men okay, forskellige butikker tiltrækker forskellige mennesker.

Ja, helt sikkert.

Til top Vis tobywan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tobywan Besøg tobywan's Websted

morden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 November 2004 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Der kan selvfølgelig være lidt Kaj Uwe på havnen i Flensborg over TC, men det afholder nu ikke mig for, at foretrække dem.

Uden at kloge mig for meget, så er det vel en del af deres koncept, at man skal føle, at alle pengene går til billige produkter frem for kaffeautomater og udstillingsvinduer.

Og når de så i mange tilfælde har være markant billigere med de produkter jeg har skullet investerer i, ja så hænger det sammen for mig.

En anden ting er de 3 års garanti, 14 dages pengene retur og 30 dages byt-til-nyt, som også er stærke kort når man skal til at investerer mange tusinde kroner.

Jeg har fået god og halvdårlig service i både Hifi-klubben og TC, men syntes at Klubben har lidt for meget tendens til McD concept med strømligning af sælgere og stå-nu-rigtigt-bag-kassen og husk at spørge til... Lidt for "corporate" til min smag.

Faktisk syntes jeg at TC (i århus i al fald) har byttet lidt rolle med Klubben. Klubben var for år tilbage stedet med entusiasterne og de "indviede", men har i dag mere fokus på nye kunder og pakkeløsninger. Eller er jeg helt galt på den? Under alle omstændigheder syntes jeg det må være lidt svært, at være grøn og handle i TC, de har ikke så meget klarhed over deres sortiment, og det er meget svært at få dem til at fortælle hvilket produkt, der er bedst for dig.

Men i min verden er det et godt udgangspunkt, også at tage en nybegynder med i de indledende overvejelser, og ikke lægge sig fast på for meget inden, istedet for "du kan vælge mellem en NAD eller en DENON reciever - og så har vi de her B&W højttalere der passer til."

Det har jeg selvfølgelig ikke hørt nogen sige i Klubben, men føler at de har det med at simplificere valget for en kunde, hvis de tror de har "afkodet" ham på vej ind ad døren, eller hvis han har svært ved at vurdere tingene umiddelbart. Hellere at en kunde forlader butikken med en følelse af hvad han skal bruge sine penge på, end en forvirret kunde der måske går i en anden butik længere nede af gaden.

Men som sagt er mine erfaringer jo kun med enkelte personer i de tre butikker, og ofte opbygger man jo relationer til én eller to personer, som man føler har styr på sagerne. Det kan sagtens være jeg kunne få det i Klubben også, hvis jeg handlede der noget mere.

Jackie linolen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 November 2004 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Jeg synes at Hifi-Klubben, levere en noget ujævn præstation. Derfor har jeg erfaret at det godt kan betale sig at besøge både Frederiksberg og Åboulevard afdelingerne for at få bredere indsigt.

Desværre er der ualmindeligt langt til Karrebæksminde hvor den nærmeste TC er. derfor har jeg valgt ikke at stemme

Det var bare det jeg ville, Hej

Til top Vis Jackie linolen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jackie linolen

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 November 2004 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Jeg mener ikke man kan skære Hi-fi klubben over en kam, jeg har ganske forfærdelige erfaringer med Åboulevarden, men jeg kun har positive erfaringer med Lyngby og Hørsholm afdelingerne...

Desværre er der ikke så meget McDonalds over den at det er den samme service/viden man møder i alle afdelinger .

birdman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2004
Sendt: 29 November 2004 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Helt klart tapeconnection.

Hifiklubben har det problem at de forhandler deres eget produkt, og jeg finder det uheldigt at alle bliver anbefalet NAD hvis man ikke selv har besluttet sig for, hvilket produkt man ønsker. Da Hifikluben ejer NAD er dette ganske uheldigt og virker lidt for meget som om, at mest mulig fortjeneste skal i egen lomme.

TapeConnection forhandler de produkter der giver bedst value-for-money og anbefalingerne er i højere grad uafhængige.

Dog enig i at Tapeconnection skal arbejde med deres hjemmeside og deres produktbeskrivelser...

men alt i alt - tapeconnection is my choice

Til top Vis birdman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af birdman

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Sendt: 29 November 2004 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

så vidt jeg ved er det længe siden klubben har haft interesser i NAD da mærket vist nok er på canadiske hænder nu!ser herinde på køb og salg at der er en der har et sæt argento silver til salg incl org emb,det fik jeg ikke med da jeg købte kablet magen til hos tc,det kom bare i en alm boblekuvert  så jeg er ikke helt 100 på at jeg har fået et nyt kabel trods fuld pris,så er det jo nemt nok at gi' returret hvis man bare sælger kablet som nyt igen.nu betyder det ikke alverden da kablet er 100%ok men alt skal med når man køber nyt basta,det er aldrig hændt mig i hifiklubben,så jeg er på ingen måde tryg ved tc

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

morden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Sendt: 29 November 2004 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Selvfølgelig skal der ikke mangle noget ved en bestilling, hvis dét har været tilfældet. Men det er da rigtigt at deres returpolitik må medføre videresalg i større eller mindre grad. Men kigger man på deres demoprisliste, tror jeg også der er mange af produkterne der sælges videre dér - måske efter at have stået i butikken en tid.

Jeg har selv modtaget en forstærker fra dem i brudt emballage, men alt var med og den fejler jo intet. Personligt vil jeg gerne opgive det "jomfrulige" produkt, for muligheden for at levere tilbage. Alternativet at ende med noget dyrt, man ikke rigtig er glad for, er da meget værre.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 November 2004 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

der er så stor forskel på sælgerne og de enkelte butikker at jeg ikke mener at det er fair med den sammenligning.

men jeg stemmer på TC, da hfk på trods af et franchise der er godt, ikke formår at ensrette deres medarbejdere. de burde have en lille rød bog, bl.a med tips til hvordan man undgår at virke som en useriøs agressiv elmutant sælger. (og tak til hfk for at rydde netop dette element væk her i odense)

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes