| Forfatter |
|
netbjarne Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 263
|
| Sendt: 01 December 2004 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Dette emne passer ikke rigtig i noget forum, så jeg prøver hér.
Jeg vil gerne købe mig en enkelt fjernbetjening til alt mit grej:
Sanyo PLV-Z3 projektor
Denon AVR-1804 receiver
Denon 1910 DVD afspiller
+ evt noget nad stereo udstyr.
Den skal være med belysning og helst hverken afsindig dyr eller grim...
Er der nogen der har nogen anbefalinger?
Venligst
Bjarne
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 01 December 2004 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er udmærket tilfreds med min NAD HTR2 - bortset fra at dens makro-funktion ikke giver mulighed for at sende "langvarigt tryk" som eksempelvis mit fjernsyn og projektoren behøver for at tænde.
Den er ikke specielt køn, men rimelig i pris og sender kraftigere signal end nogen af de fjernbetjeninger, den afløser. Desuden er den ret enkel at få til at lære andre koder og dens forudprogrammering vil måske endda passe til dit NAD-udstyr.
|
| Til top |
|
| |
kennethp Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 207
|
| Sendt: 01 December 2004 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har denne og er ganske tilfreds, kan styre det hele dejligt nemt med det store belyste lcd. En anden lækker detalje er at lyset i den automatisk tænder når man bevæger fjernbetjeningen (fx. løfter den op fra et bord). Den er nem at sætte op og har en dejlig learn funktion...
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 01 December 2004 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
netbjarne skrev:
...og helst hverken afsindig dyr eller grim...
|
|
|
nu ved jeg ikke hvad dit prisleje er, men jeg kan varmt anbefale denne .. selvom prisen er lidt over hvad jeg ellers ville give, så er den det værd..
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 01 December 2004 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
roskam Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 01 December 2004 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan tilslutte mig anbefalingen af NAD-remoten.(HI-FI Klubben) Den er billig og funktionel. Blot skal du være opmærksom på, at der skal skiftes batterier meget ofte. Min er 6 mdr. gammel og det er 4 batterigang jeg kører med af 50 kr. pr. gang. Så der er en driftsudgift, så og sige.
Lars
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 01 December 2004 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pudsigt - jeg har haft min NAD nogenlunde lige så længe, og jeg er stadig på mit første sæt batterier. Dertil skal siges at jeg ikke bruger baggrundsbelysningen som jo kan indstilles, vistnok fra 0-9 sekunder efter tryk.
Desuden glemte jeg at nævne at jeg bevidst har fravalgt enhver form for touchscreen, da jeg ikke kan fordrage at der ikke er nogen taktil feedback, som knapper giver.
|
| Til top |
|
| |
gurup Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 01 December 2004 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
------------------
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 01 December 2004 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan stærkt anbefale en SONY RM-VZ950T
Den har det hele, lækkert design, super kvalitet, lcd skærm, learn funktion osv. 
__________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
netbjarne Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 263
|
| Sendt: 01 December 2004 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de gode bud. Jeg bliver klogere :-)
Da jeg skal styre projektor, dvd afspiller og receiver, så er jeg ikke
pjattet med HTR-2'eren - de faste knapper til TV, sattelit og video etc
gider jeg ikke. Sony'en ser jo meget fed ud - kan man selv konfigurere
den, altså fjerne TV, video og alt det skrald fra menuen, men tilføje
sit eget grej?
Bjarne
__________________ Med venlig hilsen
Bjarne
|
| Til top |
|
| |
Luke Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 01 December 2004 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Er lige med på en lytter, hvordan virke sådan en multifætter ?
Kan man kode den til de forskellige funktioner man bruger eller er det forud bestemt i de enkelt fjernbetjeninger ? __________________ /Per Røntved
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
| Sendt: 01 December 2004 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethp skrev:
jeg har denne og er ganske tilfreds, kan styre det hele dejligt nemt med det store belyste lcd. En anden lækker detalje er at lyset i den automatisk tænder når man bevæger fjernbetjeningen (fx. løfter den op fra et bord). Den er nem at sætte op og har en dejlig learn funktion...
|
|
|
Den ser rimelig lækker ud, kan man selv definere navne på LCD'en eller kan man kun bruge de indbyggede ??
Har du erfaringer med den tilhørende RF-Extender ?? __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
perhorn Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 01 December 2004 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har læst udenlandske test over Master Theater MX500 og MX600 - de lyder bare til at være de bedste! Men Sonyen nævnt i ovenstående er en del pænere!
Forskel på MX500 og MX600 er at MX600 har RF sender og en lille modtager. Er der nogen der kan forklare hvordan det virker?
Har på www.fjernbetjeninger.dk set, at de sælger en del RF sæt, og de lyder som en rigtig god ide. Nogen erfaringer i panelet?
Har Sonyen RF, og har nogen kendskab til brugen? Gerne meget deltaljeret beskrivelse/bedømmelse. __________________ Per Horn
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 December 2004 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik min Sony RM-VZ950T ind af døren i fredags og den har indfriet alle mine forventninger
Det første man bemærker når man holder den i hånden er selvfølgelig det lækre design. Dernæst fornemmelsen af kram og kvalitet da vægten fortæller at der er gods inden i den og ligeledes bemærker man straks den fede finish...virkelig lækkert
Setup er meget nemt takket være det lækre display. Dette lyser op ved normalt brug (scrollen og valg af enhed/funktion) dog ikke ved direkte indstillinger hvilket heller ikke er nødvendigt.
Fjernbetjeningen er forudprogrammeret til Sony's produkter, hvilket ikke er noget problem da man selv kan omprogrammere den med de koder der følger med til et hav af forskellige producent mærker.
Skulle det vise sig at en enhed ikke umiddelbart figurer i "kodelisten" eller den ikke virker som det skal bruger man blot den indbyggede learn funktion. Det fungerer utroligt simpelt og kræver blot fjernbetjeningen til den ønskede enhed samt selvfølgelig Sony'en.
Selve displayet kan konfigures til altid at vise hvilken enhed der er valgt eller dette kan vælges fra således at displayet går ud efter brug (strømsparefunktion)
Skulle man ikke have så mange enheder at tilslutte som fjernbetjeningen kan håndtere fravælger man blot disse overskydne enheder således at man kun har dem som er relevante
Ligeledes kan de enkelte funktioner re-names efter behov
Jeg har selv gået fra at have 4 fjernbetjeninger til nu kun at have en og jeg kunne ikke være mere tilfreds De forskellige enheder jeg har tilsluttet er fra forskellige mærker så som: Sony, Onkyo, Classe Audio og Phillips
__________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 01 December 2004 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hat Hanzo.
HAr du et link til den fjernbetjening? Hvor købte du den og hvad måtte du slippe?
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
perhorn Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 01 December 2004 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hattori Hanzo
Har din Sony noget radio link (RF), og hvordan virker det? __________________ Per Horn
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 December 2004 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fandt den billigst hos www.Audiosound.dk. Forhørte om pris da den ikke figurede på deres salgsliste
1090kr. plus fragt
Link: http://www.fjernbetjeninger.dk/ kig under fjernbetjeninger...underligt nok
Ps. den har ikke RF så vidt jeg har bemærket __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 01 December 2004 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for hjælpen. Kigger lige på sagerne.
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
roskam Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 09 December 2004 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Luke.
Ja, man koder den, så den lærer op til et vist antal andre fjernbetjeninger. Den fjernbetjening, som man skal "tappe fra" lægges med front mod NAD'en. Man tager så knap for knap, indenfor hver signalkilde, og lægger den respektive funktion over i NAD'en. Ikke alle funtktioner i den gamle fjernbetjening har en tilsvarende knap på den nye, men næsten..(ellers vender man sig til at trykke på en ny knap).
Mærkeligt med mit høje batteri-forbrug, men jeg har alle funktioner sluttet til, så måske er det derfor?
Lars
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 09 December 2004 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|