Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 14:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Denon 1910 > projektor via DVI (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
netbjarne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 08 December 2004 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Hej folkens

Formålet med denne tråd er, at dele erfaringer der specifikt har at gøre med optimering af Denon DVD-1910's output med DVI tilsluttet projekor.

Som flere andre Denon DVD-1910 ejere, er jeg ikke fuldt ud tilfreds med billedkvaliteten fra min nye dvd afspiller. Dette emne har været diskuteret i andre tråde, men disse har omhandlet en hel serie af Denon DVD-afspillere og ret forskellig anvendelse (component oa) - så derfor denne tråd - os der nu har kastet guld efter denne afspiller kan vel forsøge at få det bedste ud af den...

Mit setup

Mit setup er DENON DVD-1910 firmware 1.10 tilsluttet min Sanyo PLV-Z3 projektor via et 5 meter DVI->HDMI kabel i en fornuftig kvalitet fra av-connection.

Problemerne

De mest generende og tilsyneladende almindelige problemer med afspilleren er:

• skygger ved skarpe kontraster, specielt undertekster
  • grønligt skær (green tint?) - specielt tydeligt i mørke felter
  • black crush - sort og næsten sort flyder ud i eet.

Dertil kommer andre småting, som en laaangsom betjening, uhyggelig grim og meget skrabet setup - men det kan jeg personligt leve med.

Løsningsforslag

Jeg efter en del eksperimenteren fundet nogle "knapper at skrue på" - indstillinger der måske kan afhælpe nogle af problemer - justeringerne kan dog også have uønskede effekter, så yderligere tests er på sin plads.

• Skygger i undertekster kan mindskes ved at reducere afspillerens shapness (-3 virker passende), samt ved at vælge 480p i stedet for 720p output, og så lade projektoren upscale.
  • Grønligt skær kan afhjælpes, ihvertfald på PLV-Z3 at justere GREEN OFFSET i advanced menuen - præcise anbefalinger har jeg endnu ikke. 
  • Black crush, tjah, på Z3'eren kan man vælge HDMI mode 2 det hjælper, men billedet bliver til gengæld meget lyst og kontrastfattigt - jeg bryder mig ikke om det.

Og herfra...

Finder jeg ud af yderligere, så bliver det postet her - der er masser af snak om 1910'erens problemer i andre fora, får jeg tid så poster jeg nogle link hvis jeg kan finde noget brugbar information.

Har du erfaringer med 1910'eren du ønsker at dele, så er det bare om at komme til tasterne!

Med venlig hilsen
Bjarne

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 December 2004 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

netbjarne skrev:

Skygger i undertekster kan mindskes ved at reducere afspillerens shapness (-3 virker passende), samt ved at vælge 480p i stedet for 720p output, og så lade projektoren upscale.

Z3's opskalering er glimrende, så det er der alligevel ikke mistet noget ved. Men lige en ting: Når du siger 480P, betyder det så at den _altid_ sender 480P ud, eller at den sender 480P ved NTSC og 576P ved PAL?

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 December 2004 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
...Når du siger 480P, betyder det så at den _altid_ sender 480P ud, eller at den sender 480P ved NTSC og 576P ved PAL?

480P ved NTSC og 576P ved PAL!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes