Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. maj 2024 | 16:38   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: eAR 501 mono-block - 500W RMS (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 806
Sendt: 20 December 2004 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Den er klassisk.. Det er lige nøjagtig det vi hører oftest.. Folk spiller højere uden at tænke over det. Man opdager det først når man "lige skal sige noget til sidemanden" og opdager at man skal råbe til hinanden for at kunne høre hvad den anden siger

Det er helt klart et typisk ICEpower fænomen på den fede måde

Max. hul igennem og masser er rå uforvrænget power er ICEpower i en nøddeskal.

Hygge
JJ - ICEpower holder 100...

Til top Vis JJAZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JJAZ Besøg JJAZ's Websted
 
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 20 December 2004 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene.

Jo, det er en radikal ændring der skal ske med Beethoven, og klart det er jeg ikke meget for. Jeg må indrømme, at inden jeg køber, vil og skal jeg have prøvelyttet det på mit eget system. Det er klart. Men ikke så nemt. Jeg går selv ind for ren og ufarvet lyd, så i det henseende er jeg for ideen. Så kan man jo altid "farve" lyden på andre måder...

Er der nogen her på djævleøen der forhandler ICE (færdige og klar) forstærkere?

Det er sk... spændende det her. Jeg er meget varm på ideen..



__________________
Mvh
Kenneth
Til top Vis KBAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KBAndersen
 
3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1930
Sendt: 20 December 2004 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

jeg ved faktisk ikke hvor Bertram ligger, men vi ligger i kbh. og det er da på djælveøen

men mon ikke både AR og Bertram ellers gerne vil sende dig en?  ring eller mail til dem!



__________________
Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted
 
Mdpdr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 20 December 2004 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

hej kenneth,  jeg kunne godt tænkte mig at høre dine Beethoven, så jeg kunne evt. komme forbi dig med min Egnima 1 times tid - så kunne vi slå 2 fluet med smæk ???

hilsen Marc

Til top Vis Mdpdr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mdpdr
 
KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1100
Sendt: 20 December 2004 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Mdpdr skrev:

hej kenneth,  jeg kunne godt tænkte mig at høre dine Beethoven, så jeg kunne evt. komme forbi dig med min Egnima 1 times tid - så kunne vi slå 2 fluet med smæk ???

hilsen Marc

Lyder som en kanon ide... lad os finde en dag snarest... måske lidt presset inden jul, men ellers er jeg frisk på en test......



__________________
Mvh
Kenneth
Til top Vis KBAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KBAndersen
 
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1593
Sendt: 20 December 2004 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

ICEpower.

Angående effekt og musikalitet - så er ICEpower ASP 1000 lang overlegen i sammenligning med meget andet.

Prøv det, du er den eneste der kan afgøre det, her i forummet kan vi kun give dig vores erfaringer - 
Som jeg er orienteret er der 30 dages returret hos Søren Bertram, find hans hjemmeside og kontakt ham via den.  www.audiokabel.dk

Det med design og finih på disse ICE forstærkere kan jo diskuteres, de er set i trækasser og jeg ved ikke hvad, men indholdet er ubetinget det samme, dog er det erfaringsvis Bertram der har den bedste løsning med udgange op pålodninger - der er hørbar forskel med dette setup.

Og så det med lyd og ørerne der lytter, der foretrækker jeg at et bredt forum kan nå til enighed om lyden, det repræsenterer trods alt det bedste niveau og udgangspunkt i en vejledning af andre brugere, den der med mine ører alene lytte og vide er ikke rigtig objektiv og giver lidt mislyd.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl 

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl
 
Mdpdr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 20 December 2004 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

hej kenneth, jeg har sendt dig en PB med div. info

ser frem til at høre fra dig.

 

god jul

mvh

Marc

Til top Vis Mdpdr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mdpdr
 
JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 806
Sendt: 20 December 2004 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Toftdahl: Nu begynder det at lugte lige lovlig meget at reklame for Bertram, I kender måske hinanden mere end bare som kunde/sælger forhold?

Jeg mener ihvertfald at både Bertram/AR/JJAZ kan finde ud af at bruge en loddekolbe så hans er sandsynligvis ikke bedre lydende end hverken AR eller JJAZ. At han er billig kan vi godt blive enige om og hans produkt fejler ingenting.

Blot kunne man godt ønske at du var ligeså objektiv som du har givet udtryk for de gange vi har snakket sammen/set hinanden.

KBAndersen: Prøv dem endelig. Mdpdr's Enigma er et godt udgangspunkt. Den lyder ikke helt ligesom de forstærkere der er bygget med ASP-moduler, men det er stadig ICEpower. Hvis du har lyst er du velkommen til at lytte til en af vores også.



__________________
JJAZ
Til top Vis JJAZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JJAZ Besøg JJAZ's Websted
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 20 December 2004 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Og jeg mener faktisk at Acoustic Reality sælger forstærkere med 1000ASP modulet for 4995,- kr. Det gør dem jo 1000 kr billigere end Bertram, for noget nær det samme produkt. Jeg kan dog ikke finde det på hjemmesiden, så måske husker jeg galt?
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1593
Sendt: 20 December 2004 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

 

ICEpower.

Jeg har fået oplyst at Bertrams udsalspris er 5.000,00 kroner, hvilket skulle være gældende fremover.

Bertrams forstærkere er ikke på hjemmesiden endnu.

Men man kan finde hans telefo nr. på hjemmesiden, og så derfra kontakte ham, det er den måde jeg har kontaktet ham.

www.audiokabel.dk

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl
 
3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1930
Sendt: 20 December 2004 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

ICEpower.

Angående effekt og musikalitet - så er ICEpower ASP 1000 lang overlegen i sammenligning med meget andet.

enig

Prøv det, du er den eneste der kan afgøre det, her i forummet kan vi kun give dig vores erfaringer - 
Som jeg er orienteret er der 30 dages returret hos Søren Bertram, find hans hjemmeside og kontakt ham via den.  www.audiokabel.dk

det skal alle "have" (14 dage) med internet salg, så det har Bertram vel også

Det med design og finih på disse ICE forstærkere kan jo diskuteres, de er set i trækasser og jeg ved ikke hvad, men indholdet er ubetinget det samme, dog er det erfaringsvis Bertram der har den bedste løsning med udgange op pålodninger - der er hørbar forskel med dette setup.

jeg ved ikke hvordan Betram loder bedre på ht terminaler end os andre. Hvis han gør det på printet forsvinder alle ICEpowers garantier, og sikkert også godkendelser.

Og så det med lyd og ørerne der lytter, der foretrækker jeg at et bredt forum kan nå til enighed om lyden, det repræsenterer trods alt det bedste niveau og udgangspunkt i en vejledning af andre brugere, den der med mine ører alene lytte og vide er ikke rigtig objektiv og giver lidt mislyd.

Søren Kirkegård

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl 



__________________
Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted
 
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1593
Sendt: 20 December 2004 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

 

ICEpower

Sikke noget vrøvl JAZZ, du taler om noget der er helt ude af propertioner. Over for køber giver sælger garanti og ikke ICEpower som du antyder.

Jeg vil ikke gå ind i den diskution, da du ikke er objektiv, det eneste jeg ved, er at han ikke overtræder noget ang. kvalitet og fabrikkens standarder, ligesom der er fuld garanti på produktet der leveres - det kan ingen slippe uden om i et oplyst retssamfund. 
Nogen laver bare noget der er bedre end andre gør, og de spiller utrolig flot, heldigvis, det e rdet der skaber udvikling og fremgang over helelinien.

Og så lige dette, jeg er kunde og har intet med produktet at gøre, jeg har fået den bedste ICEpower oplevelse med disse produkter. Endvidere siger jeg bestemt intet negativt om jeres produkter. Jeg gør som andre der har haft en god oplevelse - fortæller om det, når der er nogen der efterlyser erfaringer og oplevelser med ICEpower.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

 

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl
 
3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1930
Sendt: 20 December 2004 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

 

ICEpower

Sikke noget vrøvl JAZZ, du taler om noget der er helt ude af propertioner. Over for køber giver sælger garanti og ikke ICEpower som du antyder.

enig. men en modifikation, som lodninger på printet vil blive betraget som, betyder at ICEpower IKKE erstatter evt. fejl og mangler. samt at de godkendelser der ligge ikke længere er gældene.

hvor i, er det ude af propertioner? det er bare faktum.

Jeg vil ikke gå ind i den diskution, da du ikke er objektiv, det eneste jeg ved, er at han ikke overtræder noget ang. kvalitet og fabrikkens standarder, ligesom der er fuld garanti på produktet der leveres - det kan ingen slippe uden om i et oplyst retssamfund. 

enig. men så er det bare udlukkende for Bertrams regning. og fint nok, men kald en spade for spade. vi finder det meget betrygende at vores kunder ved at vi har ICEpower i "ryggen" mht. til fejl og mangler fordi vi iKKE modificere dem.

Og nej selvfølgelig er jeg ikke objektiv, men det er jo ret åbenlyst at jeg ikke er det. men hvis du er det, så er du ret meget inde i detalier af en kunde at være, og med X antal henvisninger til Bertram, en særdels god kunden.


Nogen laver bare noget der er bedre end andre gør, og de spiller utrolig flot, heldigvis, det e rdet der skaber udvikling og fremgang over helelinien.

enig igen.

Og så lige dette, jeg er kunde og har intet med produktet at gøre, jeg har fået den bedste ICEpower oplevelse med disse produkter. Endvidere siger jeg bestemt intet negativt om jeres produkter. Jeg gør som andre der har haft en god oplevelse - fortæller om det, når der er nogen der efterlyser erfaringer og oplevelser med ICEpower.

nej, men du antyder at Bertrams er bedre for han kan lode. = at det kan vi eller AR ikke.  sikke noget sludder. vi har bare en anden løsning. og at Bertram sænker prisen 1000.- for at matche AR, er da fint. men den med lodninger må du altså længere ud på landet med.

og så spar os for din træ kabinet henvisning, hvis du på ingen måder hentyder til os. for det er der ingen andre der har... endnu.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

mvh Peter

 



__________________
Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted
 
blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 20 December 2004 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Jeg må sige at jeg er ekstremt GLAD for den fede debat, mit lille spørgsmål rejste. Jeg er meget tændt på at investere i et sæt AR EAR ICE blokke, men skal naturligvis høre dem først før jeg slipper sedlerne. Så jeg vil prøve at henvende mig hos AR, for at finde ud af om deres blokke findes i København.

Men hvordan hulen kan de gøre det så billigt...?



__________________
Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
Til top Vis blackhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blackhawk Besøg blackhawk's Websted
 
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1593
Sendt: 20 December 2004 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

 

ICEpower.

Til Jazz.

Jeg sagde netop at der er fuld garanti og der intet er i forhold til garanti og fabrikken. 
Der er ikke pillet og modificeret i modulerne, de opfylder alle krav og godkendelser, samt fabrikkens specifikationer og garantikrav.

Og siger jeg bare at de spiller bedre end dem jeg har hørt - og jeg har brugt enorm lang tid på at teste og lytte til alle udgaverne på markedet - sammen med andre objektive lyttere.

Hvis du læser længere oppe i strengen, så kan du se hvorfor de spiller bedre, og det har intet med at gøre at der er pillet og ændret i modulerne - det er noget du alene har opfundet - og det er det rene selvopfundne vrøvl.

Og endnu engang så er jeg kunde og kan godt se hvad der er foretaget i forstærkerne - så har jeg objektivt beskrevet den gode service og det fremragende produkt samt de flotte resultater der er opnået lydmæssigt, fordi nogen spurgte her i forummet om erfaringer. Derfor anbefaler jeg også andre at købe deres ICEpower produkt samme sted som jeg har gjort - hos Søren Bertram.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl
 
blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 20 December 2004 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Toftdahl..

Jeg kender ærligt ikke Søren Bertram´s ICE gear, men kan forstå at de er ganske gode også til prisen. Derfor kan jeg da kun synes at det er synd at han ikke forstår at markedsføre sine effekttrin bedre.

Jeg skal være ærlig, efter et kort kig på hans website har jeg ikke meget lyst til at investere et ukendt antal tusindelapper hos ham. Hvilket jo er dybt uretfærdigt baseret på en hjemmeside da hans effekttrin sikkert er ganske gode, men når han fører sig frem som han gør på nettet så bliver jeg usikker.

Og det vil jeg ikke være som kunde.



__________________
Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
Til top Vis blackhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blackhawk Besøg blackhawk's Websted
 
3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1930
Sendt: 20 December 2004 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

 

ICEpower.

Til Jazz.

Jeg sagde netop at der er fuld garanti og der intet er i forhold til garanti og fabrikken. 
Der er ikke pillet og modificeret i modulerne, de opfylder alle krav og godkendelser, samt fabrikkens specifikationer og garantikrav.

så trækker jeg min ord i mig. men kan ikke se hvordan et par lodninger  på et par terminaler kan gøre den kæmpe forskel. hvis de bare opfylder alm. krav/ kvalitet.

Og siger jeg bare at de spiller bedre end dem jeg har hørt - og jeg har brugt enorm lang tid på at teste og lytte til alle udgaverne på markedet - sammen med andre objektive lyttere.

obejktivitet er vis ikke forundt alm. menesker

Hvis du læser længere oppe i strengen, så kan du se hvorfor de spiller bedre, og det har intet med at gøre at der er pillet og ændret i modulerne - det er noget du alene har opfundet - og det er det rene selvopfundne vrøvl.

du har selv nævnt lodninger, og jeg har blot oplyst, at jeg nægter at tro at et par lodninger på ht og ind terminaler, kan lave den himmelråbende forskel du taler om. på printet måske, men så forsvinder grantier osv.

Og endnu engang så er jeg kunde og kan godt se hvad der er foretaget i forstærkerne - så har jeg objektivt beskrevet den gode service og det fremragende produkt samt de flotte resultater der er opnået lydmæssigt, fordi nogen spurgte her i forummet om erfaringer. Derfor anbefaler jeg også andre at købe deres ICEpower produkt samme sted som jeg har gjort - hos Søren Bertram.

bare du var vores, så flink en kunde du er 

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

lad os stoppe her. vi har begge oplyst om "vores" produkt, og det var jo det tråden handlede om.

jeg undskylder hvis du følte dig trådt på.



__________________
Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted
 
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1593
Sendt: 20 December 2004 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

 

 

ICEpower.

Til JAZZ

Jeg er enig med dig i, at der er ingen grund til at fortsætte ud af det spor, davi i virkeligheden er enige og taler om det samme - og jeg føler mig bestemt ikke trådt på, jeg gentog dt bare igen og igen, at ikke er pillet i modulerne og de er omfattet af fabrikkens garanti - jeg kan jo ikke pådutte en producent at han piller i modulerne, når han virkelig ikke gør det.

Okay boys - lad os nyde musikken.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl
 
peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 502
Sendt: 20 December 2004 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Det er en meget god debat i har skabt jer. Jeg går selv at leger med tanken om at købe ICEpower, dog tænker jeg mere på to stk. AR eAr 202. Det må være godt nok til mine baghøjtaler, samt center. Men forsæt debatten

__________________
Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/

Min hjemmebio
Til top Vis peewee©'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peewee©
 
Kedde
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 789
Sendt: 20 December 2004 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

JJAZ skrev:

Det er helt klart et typisk ICEpower fænomen på den fede måde

Det samme gør sig nu gældende for zappulse, jeg kan kun nikke genkendende til oplevelsen. Hvis forsyning har bare en lille smule kræfter, opdager man ikke at man spiller højt før, svingspolerne rammer polstykkerne, med et højt og tydeligt 'CLAC' puha en grim lyd ....så kan det ellers være at man får skruet ned i en fart....

Til top Vis Kedde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kedde
 

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes