Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 21:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Bedste hi-fi oplevelse 2004? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 29 December 2004 kl. 02:13 | IP-adresse registreret  

Jamen så vil ja da også starte en 'året-der-gik'- tråd

Hvad har været din bedste hi-fi oplevelse i året der gik?

Selv har jeg tre ting som stikker ud:

For det første fik jeg et sæt Vienna Acoustics Beethoven ind ad døren i sommer. Hold da op hvor blev det pludselig HI-FI hjemme i stuen!!!

Dernæst fik jeg købt mig et rack, og nogle ordentlige CD-holdere. Sådanne ting har også indflydelse på helhedsindtrykket - m.a.o. fik jeg lidt 'ro' i lydbilledet rent visuelt

Den STØRSTE oplevelse må dog siges at være, at jeg fik gang i min Rega P3 plov igen. Alt hvad der omgiver 'vinylverden' er fedt for mig. At skulle skifte plader, at skulle tørre af og passe på og ikke mindst LYDEN. I min verden er vinyl meget mere dynamisk end CD, og det nyder jeg STORT.

Som det ses er mine oplevelser begrænset til hjemmefronten. Nåede slet ikke på messer i år, og har ikke været meget i forretninger.

Skulle jeg dog liiiige nævne en enkelt stor oplevelse uden for hjemmet, må det være Live21s 'gamle' set-up, med ML 27,5, AR LS2B MkII på Vienna Acoustics Strauss højttalere - det var sq noget nær ultimativt....

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 December 2004 kl. 02:25 | IP-adresse registreret  

Er enig med Martin i at mit gamle setup kunne nogle tricks, det var ikke neutralt på nogen måde, men det kunne spille musik !

min største oplevelse var for fjorten dage siden oppe hos studiosound hvor jeg hørte mit fremtidige anlæg, dog med modellen større i speakers.. føj hvor kan det spille. brutal magt sammenholdt med naturtro gengivelse.. alle der har muligheden skulle tage turen.. en oplevelse der får en til at længes efter mere

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 December 2004 kl. 02:27 | IP-adresse registreret  

Hey Dolkin

Ja jeg vil også sige at mit indkøb af Beethoven var min bedste HiFi oplevelse i 2004.

Lånet af en O.A. CD 2.2 Opd. var nu også en lækker oplevelse. tak Dennis

Jeg har også haft en Denon DVD3910 på besøg det var også en god oplevelse både lydmessig og billede messigt, samt en Tact SDA 2175 effektforstærker fik da også besøgt mig, det var også en god oplevelse.

Jeg ville dog gerne have nået at høre Bladelius Thor + Freja CDafspilleren, men det kan vel nåes i 2005, det kunne meget nemt gå hen og blive en afløser for mit nuværende setup, måske heller Thor + DVD3910, men det er dog en kombi jeg skal høre hjemme før det bliver overvejet mere....

Men alt i alt et ok HiFi år

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 December 2004 kl. 02:29 | IP-adresse registreret  

tjah... jeg har været til en del demoer....

og skiftet ALT ud!  http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16330

kvalificerer det sig?

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2004 kl. 02:52 | IP-adresse registreret  

Hmmmm - hvad var din STØRSTE oplevelse i år Kim?

KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003
Sendt: 29 December 2004 kl. 03:00 | IP-adresse registreret  

Fik opgaven at købe en 32" fladskærm + komplet surround udstyr med et samlet budget på ca. 50.000, til "de gamle"...

Aldrig før har det været sjovt at arbejde gratis! 

Her er hvad det blev til:

2 x SA 1280 mkII

2 x SA 705

1 x SA 720-AV

1 stk. Pioneer VSX-2014i

1 stk. Audio Pro Ace Bass 2 sub

Mangler: DVD, som bliver Pioneer DV-757Ai og en 32" fladskærm (højest sandsynlig en Sharp LC32GA3, men jeg er stadig i gang...) 

Endnu en god grund til at besøge de gamle -ud over mors gryder selvfølgelig!

Har dog været nød til at "trylle" lidt for at få det hele til at kunne lade sig gøre for de 50 kilo...

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 December 2004 kl. 07:33 | IP-adresse registreret  

jeg tror min største oplevelse var, at lytte til 3 forskellige sæt ProAc kloner, og være rystet over så gode højttalere man kan bygge for så små penge!

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 December 2004 kl. 08:16 | IP-adresse registreret  

Det må være den 15.11 hvor vi overtg vores nye hus og dermed mit musikrum. Endelig fik jeg det jeg havde sukket efter i SÅ lang tid.

Jeg kæmper stadig med lyden, men den skal nok komme.

Skal der nævnes et par punkter må det være i sommers da jeg fik min 250 TI LE samt mit AN dac og drev.

HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 December 2004 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Uha, der har været mange. Jeg har fået udskiftet en stor del af mit setup i år. Disse opgraderinger har afgjort givet mig store oplevelser musikalsk, og gør det iøvrigt stadig. Jeg har langt om længe fundet grundstammen i mit setup.

År 2004 har været et dejligt, berigende hifi-år !

Juppe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2004
Sendt: 29 December 2004 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Icepower 500 fra JJaz var min største hifioplevelse. De spiller med et hul igennem som jeg sjældent har hørt. De dybe oktaver kommer pludselig frem. Fantastisk.

Senest har jeg købt et sæt brugte Martin Logan Arius. De stod helt perfekt i første hug, så al den snak om placering er overdrevet. Nu skal jeg blot lukke øjene, så står Norma eller Diana mid i stuen og synger.  

Til top Vis Juppe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juppe

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 December 2004 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Tommel op

HIFI product 2004.

Kibri’s opus 1 Caelum.

Begrundelse: Kompromiløs søgen efter musikformidling til menneskepris er basis for denne speaker. Har haft fornøjelsen at høre den flere gange, og hver gang jeg kommer i Circles kommer man for en gang skyld ind i en musikbutik, hvor der spilles gode plader og hvor energien springer direkte og rent i øret. Der hænger nemlig et sæt Caelum på væggen, man bliver i alt for godt musikhumør, og køber alt for mange plader.

Caelum = En speaker sjældenhed med den basale musikgengivelse i orden.

Tommel op - ÅRETS HIFI forhandler

I en anden tråd har jeg reklameret for den vitale undergrund der findes overalt i musikbranchen. Der er så afgjort tilløb til at der også nyskabes på hifi forhandlersiden.

Kædebutikker der fusionerer og fusionerer og fuser ud. Medarbejderne ved ikke hvem de arbejder for, hvad butikken hedder i dag, og hvad de MÅ anbefale i morgen.

Jensen’s hifibutik gør det samme som de små udbryder pladeselskaber, så jeg udnævner  ”Vær Så God” til årets shop (kan ikke stave til det der vassevago - går ud fra at det er lidt hurtigt fynsk af vær så god!). Det gør en forskel på markedet at det fede high end nu bliver solgt til hvad det altid har burde koste!!!! Servicen er formidabel, jeg overvejer at købe en lejlighed i et 50 etagers hus uden elevator, og så bestille 2 Zeuser – og de skal nok komme op, og sikke en brok jeg kommer til at høre.

En Hifi forhandler der gør en i godt humør, og som må få en del andre til at overveje, omkostninger, distribution og avance.

Godt gået Rene.

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Sendt: 29 December 2004 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

hmm har skiftet det meste ud, det jeg er gladest for er mit H/K effekttrin, signature 2.1, det spiller bare og har fuldt styr over mine speakers

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2004 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Min oplevelse har været skift af højttalere to gange, hver gang i ny stor oplevelse. Først VA Beethoven og nyligt Beethoven Grand + Jorma kabler, sikke en oplevelse . Har ikke rigtigt været ude og høre noget andet der kunne give mig samme oplevelse.
Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S

OceanMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 29 December 2004 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Heyza...

Min største oplevelse er uden tvivl fornøjelsen af at høre resultatet med mine egne DIY 2½-vejs speakers - de spiller sgu musik... Og så til den pris!!

Det skal også nævnes at jeg har fået mulighed for at høre Aurum Cantus G1 bånddiskant  (behøver jeg sige mere)!
Til top Vis OceanMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OceanMan

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 December 2004 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Uha ja der har været mange gode oplevelser i året der gik - så mange at jeg opgiver at nævne nogle frem for andre af simpel frygt for at glemme noget!

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 December 2004 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Av, svært og dog.

Først og fremmest mit nye Sony lcd tv er en oplevelse af de helt store, men det er selvfølgelig ikke hifi.

Ellers har det været at fjerne forforstærkeren i mit anlæg, det har virkelig givet en forbedring af de større jeg har opevet + at jeg har fjernet min radiatorjord her for nylig grundet den fare der nu er forbundet med at have sådan een og det har faktisk også lige givet 10 % bedre lyd at fjerne den.

Svinefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 December 2004 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Hmm ja, jeg er ved et uheld kommet til at nedgradere mine højttalere (et tilfælde af uagtsomt kådhed), så egentlig har det været et dårligt år. Meeen så hævnede jeg mig på den ringe lyd ved at anskaffe et sæt Audioquest Forrest biwire kabler, og det har ændret en del. Rigtig fede kabler der har musikken til at svinge i langt højere grad end tidligere, selvom højttalerne stadig sætter sine begrænsninger. Men ok, man lærer jo hele tiden :)

wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 December 2004 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

mit må helt klar være at jeg fik mit hifi lavet færdig..  ellers ik sket det store

glemte helt mit nordost gold mkII til 50 kr meteren... årets fund
Til top Vis wuffer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wuffer

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 December 2004 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Helt klart at lytte til den gamle NAD 3020'er igen. Det er over 10 år siden jeg solgte min egen originale model.... Sikken skam. Den maskine kan nogle tricks!!
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Sendt: 29 December 2004 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Hifi messe i silkeborg !

Og da jeg faldt over en H/K citation  sixteen forstærker ! <- Er ved at gå hen at blive en total yndlings forstærker !

Til top Vis torkild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torkild

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes