| Forfatter |
|
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 30 December 2004 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 30 December 2004 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus: jep, de sidste ti år... mange gange og alle steder jeg har boet, siden jeg var 13 og fik mit første anlæg og de gamle følte sig generet... så som 18 årig på kollegie, der var det en masse (to) sirlige gamle kællinger med deres tudende unger der klagede på alle tider af døgnet.. så kom der lige 9 måneder i militæret hvor jeg ik fik nogen klager (undtagen i weekenden) så kom jeg til endnu et kollegie i Roskilde.. mange klager fra naboen.. så blev det ungdomsboliger i Trekroner hvor der kun var et par der klagede.. de var 26 år og gift.. flyt IKKE i ungdomsboliger hvis i ikke kan tåle lidt støj ! så blev det silkeborg hvor min overbo flere gange ringede efter panserne, ja selv hvis jeg så tv var det for højt..
for første gang kan jeg spille så højt jeg lyster, men desværre er mit rum kun 14 m2 så flytter hurtigst muligt !
jep, kender det godt
|
| Til top |
|
| |
Jannik Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 595
|
| Sendt: 30 December 2004 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men er det ikke helt iorden iflg. loven altså, at spille så højt man vil, bare vinduer osv ikke er åbne?
Selvfølgelig kan man så tale om moralen ved at gøre det, men det er noget helt andet.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 30 December 2004 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannik skrev:
|
Men er det ikke helt iorden iflg. loven altså, at spille så højt man vil, bare vinduer osv ikke er åbne?
Selvfølgelig kan man så tale om moralen ved at gøre det, men det er noget helt andet.
|
|
|
jo hvis du bor i eget hus, eller egen lejlighed, hvor der ikke er regler om støj. så kan du spille lige så sindssygt højt som du lyster, såfremt vinduer og døre er lukket..
jeg har ikke selv fået så mange klager endnu.. der har været et par stykker, især her omkring eksamen er der mange der bitcher over at jeg spiller højt. Som fx igår da jeg legede lidt meget med den lånte Khartago: "kan du ikke skrue ned, jeg prøver at læse" .. jaja, f**k af kælling! ellers har der været lidt "tilvænningsproblemer" for min nabo, men jeg er næsten ligeglad nu.. jeg flytter snart væk herfra..
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 30 December 2004 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg husker min første lejlighed hvor jeg glædede mig helt vildt til at sætte mit anlæg op. Da det var oppe og jeg satte en plade på og skruede op (ikke engang højt) bankede overboen i gulvet og jeg blev vildt skuffet og irriteret... 
Det er sikkert ingen trøst, men et hus løser problemet når du engang når dertil. Op med modet og se om du ikke kan lave en aftale om at der spilles bestemte tidspunkter eller dage på ugen. 
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
| Sendt: 30 December 2004 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, naboen har jeg ikke fået klager fra, vi spiller nærmest om kap... Underboen har da "klaget" et par gange, men det har nu været meget stille og roligt. Egentligt tror jeg, jeg er rimeligt godt stillet.
Men jeg får ny underbo fra 1. februar, så jeg går allerede og gruer for hvad det mon er der flytter ind....
I mine unge dage på kollegie fik jeg engang en klage fra mig nabo, fordi hendes billeder var ved at falde ned fra væggen.... Bare fordi min bror var på besøg, og vi lige skulle teste hans Sunfire True Sub... Det monstrum kan altså godt larme på 16 kvm!!! __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 30 December 2004 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg fik en klage 1 1/2 time efter jeg flyttede i ungdomsbolig, og trusler om politi tilhold efter et døgn.....
men naboen flyttede og genboen fandt hurtigt ud af at klager blot førte til Black Sabbath på fuld skrue, så ingen klager herfra...
min nye nabo holder til gengæld techno fest til klokken 4 om morgnen på hverdage, men jeg klager ikke...
jeg svarer igen med Grieg og Prokofiev..... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 30 December 2004 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannik skrev:
|
jo hvis du bor i eget hus, eller egen lejlighed, hvor der ikke er regler om støj. så kan du spille lige så sindssygt højt som du lyster, såfremt vinduer og døre er lukket..
|
|
|
Lejligheden er min egen så jeg kan vel egentligt gøre hvad der passer mig og min samvittighed.
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 30 December 2004 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde også en underbo, der konstant klagede. Én gang kom han brasende
ind ad døren, ildrød i ansigtet, og skulle til at brokke sig. Så så
han, at hele opgangen (og naboopgangen) sad i min stue og festede. Han
havde lige glemt at der var tour de lejlighed den dag
Da han (meget hurtigt) fortrak sig igen, var han stadig rød i ansigtet, og jeg var flad af grin.
Men det ændrede nu ikke synderligt på hans dB-tolerancetærskel...
/Præsten
__________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
| Sendt: 30 December 2004 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
jeg fik en klage 1 1/2 time efter jeg flyttede i ungdomsbolig, og trusler om politi tilhold efter et døgn.....
men naboen flyttede og genboen fandt hurtigt ud af at klager blot
førte til Black Sabbath på fuld skrue, så ingen klager herfra...
min nye nabo holder til gengæld techno fest til klokken 4 om morgnen på hverdage, men jeg klager ikke...
jeg svarer igen med Grieg og Prokofiev..... |
|
|

Go stil kim, he he
Tror sq også kun at jeg ikke har fået klager fordi de ikke tør.....
Jep hvis det er blevet spillet højt hele natten, er det da helt
naturligt at starte ved 0730 tiden med Ramstein for fuld skrue....
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 30 December 2004 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har de sidste 5 år boet og læst i Aalborg - aldrig én klage fra mine dopede techno-overboer eller ditto under-!
Aalborg er bare en alt for heavy-mørk by .
Nu er jeg imidlertid flyttet til Århus i en etageejendom - her har jeg fået én klage fra min overbo - en yngre, kvindelig studerende.
Det skal dog siges at den kom en fredag nat klokken 4, hvor jeg havde besøg af gamle gymnasievenner og Metallica hjalp os med at erindre de mange vanvittige weekender.
Min underbo (en enlig, midaldrende kvinde) stoppede mig for nyligt på trappen og bad mig undskylde HENDE hvis hun af og til spillede lidt for højt når hun var i humør til Bjørn og Okay . Jeg kvitterede - selvfølgelig - med et "helt i orden". Og DET giver jo altså en vis frihed for mig .
Mike Portnoy lyder nu engang bare federe ved høj volumen - min underbo er indforstået !!
MVH Jesper __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 30 December 2004 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal bare bo i stueetagen og spille så højt at de omkringboende falder ned af trappen når de vil klage..
Har kun haft lidt problemer med min overbo, hun får så lov til at lade babyen hyle det meste af natten og at støvsuge radiatorrør på alle tider af døgnet.. Jeg har heldigvis stadig ørepropperne fra mange års Skanderborgfestivaler..
Mvh. Jens/Modifix von DCA, der lige nu snurrer Joan Armatrading's, What's Inside?, Merchant of Love..
__________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 30 December 2004 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kedde skrev:
.....
Tror sq også kun at jeg ikke har fået klager fordi de ikke tør.....
måske fordi jeg begyndte at træne (kampsport) i haven efter begge naboer var flyttet, og genboen kan se direkte herind....
Jep hvis det er blevet spillet højt hele natten, er det da helt naturligt at starte ved 0730 tiden med Ramstein for fuld skrue.... jep, herligt når man ved at han ligger derinde med de vilde tømmermænd... hævnen er sød...
|
|
|
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 31 December 2004 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha, naboer. Dem har man haft meget sjovt af.
Har især én mindeværdig oplevelse fra min tid på kollegie:
Det var sommerferie. Havde som så
ofte før været på tværs af landet for at hente et sæt højtalere, der
var billigt til salg. Den var blevet 23:30 inden de blev sat op - et
sæt SA2070. Det passede lige med at en hifi-interesseret klassekammerat
kom hjem fra aftenarbejde, så vi blev enige om et prøvelyt inden
lukketid.
Vi lagde stille ud, med lige godt
tale-niveau. 10 min. efter ringede min nyindflyttede overbo og spurgte
om vi ikke kunne skrue ned. Det kunne ikke lade sig gøre uden at slukke
så det forblev uændret.
Derefter husker jeg ikke så meget.
Næsten morgen klokken 7 vågnede
jeg på bagklappen af bilen (1½ meter fra min dør). Døren stod åben,
bordet flød med øl og whisky flasker, anlægget stod tændt med
volumenknappen i "det røde felt" og telefonrøret var taget af. Snakkede
lidt senere med kammeraten - han havde tømmermænd og ringen for ørene
Overboen hilste aldrig på mig igen
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 31 December 2004 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender godt det med at man tager sig selv i at overveje om man spiller for højt - også nogle gange når det bare er ved rimeligt lytteniveau. Altså, af hensyn til naboerne, mener jeg.
Det ødelægger simpelthen musikoplevelsen fuldstændigt - så man må lære, i al fald nogle gange, at lade naboer være naboer og lytte til musik - BASTA! __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 31 December 2004 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min nabo for 10-12 år siden i lejligheden på Vesterbro var overbevist om at jeg havde højttalere overalt i mine to værelser.
Jeg var så tilgengæld overbevist om at hun havde verdens største ur hængende på væggen ind mod mig. Det bimlede som ind i helvede hver eneste time døgnet rundt
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
beta Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 31 December 2004 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig klager naboer - der er squ da ikke noget mere irriterende end støjende naboer. Det gælder alt lige fra høj musik, støjende børn, gøende hunde, larmende maskiner, husspektakler osv. osv. De fleste generes sjældent af den støj de selv frembringer, hvorimod naboer o.a. sjældent skal støje ret meget før de rynkede bryn viser sig - sådan har I det sikkert også selv, når det kommer til stykket, hvad det ofte gør. Så i stedet for at købe et mega anlæg, så start med at købe et hus, eller endnu bedre, et hus på landet.
Morale:
Høj musik og glade naboer findes sjældent (læs: aldrig).
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 31 December 2004 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus S skrev:
Jannik skrev:
|
|
|
|
Lejligheden er min egen så jeg kan vel egentligt gøre hvad der passer mig og min samvittighed.
|
|
|
Indirekte ja, og så alligevel, for det kommer an på husordenen i det kvarter/kompleks hvor du har købt lejligheden, og der er der naturligvis også nogle regler som beboerne har godkendt. Men der er selvfølgelig også den ubekendte faktor med bagatelgrænsen og nogle naboer er fuldstændigt lamme oven i låget.
Heldigvis bor jeg selv i et relativt nyt byggeri/rækkehus, hvor der er dobbeltvægge mellem husene, så naboerne kan overhovedet intet høre uanset hvor højt det går for sig! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 31 December 2004 kl. 02:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har en mere heldig historie. min nabo er alkoholiker så han siger ingenting han er så p***e stiv at han ikke hører det, genial nabo. min underbo er en ung kvinde som selv lamer(genere overhoved ikke mig) og desunden er etage-adskildelsen over 1,5 meter tyk så når jeg fyrer helt op kan hun kun meget svagt ane bassen når der er stille så hun brokker sig hellere ikke. så høj musik og glade nabo'er kan godt hænge sammen, heldigvis.
Nicolai
__________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
Nessumsar Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 31 December 2004 kl. 02:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg blev ellers opereret for brok her i sommers, men dette har min overbo ikke forstået... Hun ringede til mig for et stykke tid siden for at be mig om at skrue ned for musikken. Tror hun endelig tog sig sammen til at sige det til mig den dag, da jeg ellers har spillet relativt højt musik siden tidernes morgen  . Til gengæld roste min sidenabo mig for min gode musiksmag, som også engang imellem spiller højt musik, som jeg har det helt fint med. Man overdøver det bare med sin egen __________________ -Rotel RCD 1072 CD-afspiller
-Rotel RC 1070 PRE-AMP
-Rotel RB 1070 POWER AMP
-VA Beethoven Concert Grand
Head-Fi: Cowon J3 og Klipsch x10i + Yuin PK2
PC: Audio Pro LV-2e
|
| Til top |
|
| |