Forfatter |
|
ziggimon Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 43
|
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle herinde,
Jeg er ny herinde og har siddet og surfet lidt rundt for at se om jeg kunne finde noget specifikt omkring hvilken center man skal matche op mod Dali Blue serien. Jeg har i forvejen et sæt Dali 606'ere og har fundet frem til at det smarteste er at skaffe en center som lyder i samme stil som mine Dali.
Mit setup består af en SR7500 AVR , 2 stk Dali 606 og som bag et sæt QLN 601 .
Hvad center højtaler bør jeg anskaffe mig? Jeg synes måske at Dali C1000 er for lille. En pointer ville række langt. Skal jeg evt skifte hele fronten?
Mvh endnu en newb.
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
den der passer hedder SC-7 og er forgængeren for C1000, dog mener jeg selv (har selv en) at SC-7eren er bedre en C1000eren som jeg også synes er for lille.
SC-7eren har 5,25" hvor C1000 har 4" og SC-7eren har større kabinet.
Hvis du har planer om at skifte ud, kan du eventuelt se på suite serien, hvis altså det skal være Dali
en SC-7 burde koste en 800 brugt __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|
ziggimon Forum Bruger

|
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for input,
Jeg tror jeg lægger ud med at se om jeg kan skaffe en sc7. For jeg er æligtalt ikke imponeret med c1000.
Ang. et nyt front system, så behøver det ikke at være Dali. Det var bare hvad jeg købte i tidernes morgen.
|
Til top |
|
|
Jailbird Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 83
|
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ziggimon, prøv også at lytte til Dali Concept Center, efter min mening er den noget bedre end c1000.
Jeg har den selv dog sammen med et komplet sæt Concepthøjttalere og den er jeg godt tilfreds med. __________________ NAD T-763v2, Dali Suite serie med 2,8 som front, C0,8 center, og Eltax HT-2 baghøjttalere, CV CLS-12SX sub.
|
Til top |
|
|
ziggimon Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2005 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for input Jailbird,
Det er dog lykkedes mig at fange en Dali SC7.. skal ud og hente den imorgen. Så jeg er spændt på hvad det giver af resultat til lyden.
Det her skal nok bliver starten på et totalt kool Bio setup.
1 stk HTPC, Marantz SR7500, 2 stk Dali 606, 2 stk Dali SR5, 2 stk QLN 601 og 1 SC7 Og når pengene er der et 42" Plasma.
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2005 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
ziggimon Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2005 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt ..
Jeg er langt fra fremmed med en loddekolbe og filtre .. så lige at fixe den lus er en smal sag. Nu starter jeg lige med at se en film eller 2 med den orig setting, og så tror jeg ikke der er noget galt med at lave den lus. Tusinde tak for tippet tonyax.
P.S Kanont med en billed serie, det gør det nemmere at se hvad man har gang i.
Mvh Mark
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

|
Sendt: 08 Januar 2005 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du sætter den til med det sammme skal du huske forstærkeren skal indstilles så centeren står på Small, efter lusen kan du sagtens sætte den til Large
Tak for rosen __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|
ziggimon Forum Bruger

|
Sendt: 10 Januar 2005 kl. 01:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik recieveren til at detecte det selv. Uden lusen detectede den den til small. Efter jeg monterede lusen detectede den som large 
Selv om jeg nu havde sat lusen på synes jeg der manglede noget. Og det som mangler er en SUB, jeg har koblet en pasiv sub på bag ved en NAD 314, og det må siges. Det er den eneste måde at have surround på. Dem som ikke har haft koblet en sub på går glip af noget. Så mit udvidelses projekt på mit system bliver en aktiv sub. De har dem på tilbud i TapeConnection. Men jeg må sige at lus tricket gav en dejlig forskel Tak igen for tippet.
Mvh Mark
|
Til top |
|
|