| Forfatter |
|
Marantz_freak Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 07 Januar 2005 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hej...
Først vil jeg gerne sige at det er en fed side. Det er cool med alle disse indlæg, og den gode tone der bliver holdt herinde. Det er rart at læse, så bliv endelig ved med det .
Så må jeg jo også hellere informere om mit anlæg.
Mit anlæg består af et Marantz Eclipse PS 2100 og DV 2100. Jeg bruger TaraLabs Prism 3300i som signalkabel og biwiring til HT. Mine HT er fra B&W og er reolhøjtalere DM 601 S3. Disse har jeg valgt pga. mit værelse. Det er ca. 12kvm og derfor lyder det ikke godt med gulvhøjtalere herinde. Jeg har rigeligt kraft til mit værelse, og med min sub er der også godt med bund i. Min sub er fra svenske AudioPro. Modellen er en Suballroom i sort pianolak . Som digitalt signalkabel bruger jeg et Black Rhodium first base.
Her er nogle billeder:

Jeg modtager gerne ris og ris, og forslag til mulige forbedringer.
Venlig hilsen Marantz freaken...
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 07 Januar 2005 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
du burde nok rykke de 2 højtalere længere fra hinanden og afkoble dem, enten ved at sætte dem på nogle standere eller ved at putte fx en del af et skumgummiliggeunderlag under dem.
Hov ellers ser det cool ud, hvordan er lyden fra det marantz, kan huske jeg var hel vild med det da det kom frem __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
BenFi Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 329
|
| Sendt: 07 Januar 2005 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejlig blanding af udstyr (Marantz/B&W) hvordan lyder B&W på Marantz? er selv tæt på invistering der minder om det...
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 07 Januar 2005 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skideflot og utroligt stilrent!
Igen, afkobling, ikke kun til højtalerne men også til anlægget. Lavede man en spektralanalyse af dit skuffemøbel, så vil hele møblet stå og bevæge sig mens du prøver at nyde dit anlæg.
Så prøv med et par plader pæn sort skifer, eller måske en flise under dit anlæg. Og så naturligvis også afkobling til speakerne. Du vil opleve en drastisk forbedret bas og langt mere rumoplevelse og ro i lydbilledet.
__________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Marantz_freak Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 07 Januar 2005 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen...
Det lyder som en meget fornuftig idé med at sætte noget under højtalerene eller selve skænken. Det vil jeg prøve.
Og med hensyn til lyden i anlæget, så er den bare helt i top. Marantz og B&W passer utrolig godt sammen, og det giver en varm og meget detaljeret lyd, hvilket Marantz jo også er kendt for. Så jeg kan da kun på det varmeste anbefale at købe Marantz og B&W sammen.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 07 Januar 2005 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej og velkommen til 
Fornuftigt setup i pænt design som sikkert spiller herligt i dit rum.
Afkoblingen kan du klare for relativt få midler med f.eks. VT Feet fra Hifi Klubben eller SD Feet fra bl.a. Sunaudio (Det er lige de steder jeg kan huske som havende dem hjemme)
Specielt under dine højttalere vil det være en god forbedring! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 07 Januar 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers har PC-smeden garanteret musemåtter i mange tykkelser og hårdheder og så kan man også grine hele vejen ned til banken!!!
|
| Til top |
|
| |
MHP74 Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 108
|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot og stilrent...
Nej på 12 kvm er det da ikke skrigende nødvendigt med gulvhøjttalere for at skaffe fylde og bas, og da slet ikke når du har en sub... __________________ Mvh
Martin
|
| Til top |
|
| |