Sendt: 09 Januar 2005 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heysan allesammen!
Nu har jeg igennem lang lang tid siddet og savlet over alle jeres hjemmebioer, og i dag fik jeg nok. Nu vil jeg også være med. Jeg er 18 år gammel og har kun lige fået min første su udbetalt, så derfor er alt mit udstyr heller ikke ligefrem creme de la creme. Men jeg har efterhånden lært at drømme og forventninger oftest kan være mer værd end grej til flere hundrede tusind. (dog sagt uden nogensinde at have haft grej for en 10 del hehe ).
Nå men nok livsfilosofi.
Dette er hvad jeg ejer:
Fronthøjtalere : 1 sæt hjemmebyggede højtalere med 1 stk 12" jbl. bas, mod. nr 2202 og diskant/mellemtonehorn mod. nr. 2425 i hver.
Centerhøjtaler : Bose 301 3 series 
Baghøjtalere : 1 sæt Jbl lx7gr
Sorroundreciever : NAD 743
Effektforstærker til fronterne : Hjemmelavet kopi af Phase Linear mod. ??? ihvertfald et ordentligt skrummel. 
Projektor : NEC HT410
Lærrede : Homecinema 92"
Kabler : Mellem min NAD og computer er der et stk. Taralabs Prism101D optisk kabel, og til at forbinde min Effektforstærker og NAD har jeg ligeledes et stk. Taralabs Prism100i. Resten er det argeste p..! 
Hvis man har den mindste tendens til at lege Sherlock Holmes vil man hurtigt konstatere at det langt fra er den idelle sammensætning af højtalere mm. jeg har fået støkket sammen. Men pga. min økonomiske situation er sagerne blevet samlet gennem en årrække. f.eks. har jeg fået min effektforstærker af min far, mine fronter er købt i dba for et par år siden og mine baghøjtalere er en konfirmationsgave . Dog kunne jeg ha valgt at købe nogle seriøse højtalere for den pris jeg gav for min projektor, men igen et spørgsmål om priotering.
Alt i alt er jeg dog glad for min "hjemmebio"
Jeg låner et digitalkamera her en af dagene og får fyret et par billeder af, så ik kan få et indtryk af mit udstyr:P
I mellemtiden må i meget gerne komme med ris/ros, og konstruktive/billige forslag til forbedringer (ved godt det er svært uden billeder)
Mvh. Troels
|