| Forfatter |
|
CRiM Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 14 Januar 2005 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer..
Jeg har været ved at lufte tanken om jeg skulle anskaffe mig en effektforstærker til mit setup, men jeg er kommet lidt i tvivl om det er nødvendigt.. og hvor meget jeg kan høre forskel.. og vil høre om der er nogen af jer som har eller har haft effektforstærker kan anbefale det??
Mit setup er som følgende:
Surround Forstærker NAD T753
Front: 2 x DALI Suite 2.8
Center: 1 x DALI Suite C0.8
Bag Højtaler: 2 x DALI Suite R0.8
Sub: Eltax Solo
Den effektforstærker jeg gerne vil have hvis der er, SKAL være NAD og jeg har derfor været ved at kigge lidt på nogen forskellige, den skal ikke koste for meget max. 4500kr
Jeg har kigget på NAD218 effektforstærker, men den er måske lidt for stor, jeg har ikke selv set den i virkeligheden, men på billeder ser den lidt disko agtig ud med de der rack beslag/huller i sederne. http://www.stereophile.com/amplificationreviews/899nad/
Så er der NAD216 som er lidt minder og også kan fås forholdsvis billig... http://www.happymedium.com/nad/nad216.htm
ellers skal det være en helt ny som f.eks. NAD C272 http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/stereo/forstaerker/d etail/NAD_C272_effektforstaerker.htm?id=4177
Er der nogen af de forstærker i kan anbefale, eller kender i til andre effektforstærker som er vær at se på??
Men i første omgang kunne det være rart hvis i måske kunne fortælle mig hvor meget jeg vil få ud af at sætte en effektforstærker på mit setup.
|
| Til top |
|
| |
CRiM Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2005 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slet ingen der ka fortælle mig om det er nødvendig med effektforstærker eller det bare er spild af penge???
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
| Sendt: 15 Januar 2005 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville nok gå efter en C272 eller 216THX.
Jeg har selv haft en 216 med en 319 (indeholder en 216 + forforstærker).
Det er virkelig noget der rykker
218 ser sku ikke godt ud.
|
| Til top |
|
| |
CRiM Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2005 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
gichael3257 skrev:
|
Jeg ville nok gå efter en C272 eller 216THX.
Jeg har selv haft en 216 med en 319 (indeholder en 216 + forforstærker).
Det er virkelig noget der rykker
218 ser sku ikke godt ud.
|
|
|
OK, men er det nødvendigt med en effektforstærker? jeg mener, vil jeg kunne høre forskel i surround eller er det kun i stereo man vil kunne høre forskel, eller vil man ikke kunne høre noget forskel overhovedet???
Er ikke lige så meget inde i hvad en effektforstærker skal til for??
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
| Sendt: 15 Januar 2005 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil ikke mene at det er nødvendigt. hvis du vil have en ekstern
effektblok og virkeligt have noget for $$$ så gå et par klasser
over NAD216/218 . De kan spiller op til fest men specielt delikate i
lyden er de ikke. Snup en Thule PA-150 eller en Harman Kardon
Signature 1.5 (den er pheeed) eller et par ear 202
|
| Til top |
|
| |
Malmgren Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 15 Januar 2005 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
skaf der hellere en ny subwoofer... __________________
|
| Til top |
|
| |
CRiM Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2005 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Malmgren skrev:
| skaf der hellere en ny subwoofer... |
|
|
Nu er det ikke pga. bassen, det var jo til front højtalerne...
|
| Til top |
|
| |
CRiM Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2005 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kedde skrev:
| Jeg vil ikke mene at det er nødvendigt. hvis du vil have en ekstern effektblok og virkeligt have noget for $$$ så gå et par klasser over NAD216/218 . De kan spiller op til fest men specielt delikate i lyden er de ikke. Snup en Thule PA-150 eller en Harman Kardon Signature 1.5 (den er pheeed) eller et par ear 202 |
|
|
Nu har jeg ikke lige kigget på dem du nævner der, men de ligger sikkert over mit buget...
Men som du siger er det jo nok slet ikke nødvendigt... og jeg gider jo ikke købe en hvis jeg slet ikke kan høre forskel..
|
| Til top |
|
| |
divorcy Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 149
|
| Sendt: 15 Januar 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
753 den har 2x80 w i 8 ohm ikke?
Jeg har selv dali 850( som er forgængeren til dine fronter) og dem har jeg i et setup med 100w i stereo. Jeg prøvede for sjov skyld at sætte dem til 200w i stereo, og kunne kun høre "lidt" forskel, og det var endda kun når den blev fyret totalt af. Personligt tror jeg ikke at du vil kunne høre ret meget forskel, men ellers lyt dig frem. Du kan jo altid sælge effektforstærkeren igen...
Ps. Du vil nok kunne høre forskel hvis du købte en swa12 sub istedetfor eltax bu the way . Kan fåes til omkring de 2-2500 brugt...
__________________ Surround er et must, Film ses i hjemmebiffen
|
| Til top |
|
| |
CRiM Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2005 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
divorcy skrev:
|
Hej
753 den har 2x80 w i 8 ohm ikke?
Jeg har selv dali 850( som er forgængeren til dine fronter) og dem har jeg i et setup med 100w i stereo. Jeg prøvede for sjov skyld at sætte dem til 200w i stereo, og kunne kun høre "lidt" forskel, og det var endda kun når den blev fyret totalt af. Personligt tror jeg ikke at du vil kunne høre ret meget forskel, men ellers lyt dig frem. Du kan jo altid sælge effektforstærkeren igen...
Ps. Du vil nok kunne høre forskel hvis du købte en swa12 sub istedetfor eltax bu the way . Kan fåes til omkring de 2-2500 brugt...
|
|
|
du har nok ret.. og som jeg lige kan læse i manualen til T753 er den på 2 x 150W i 8Ohm (IHF dynamic power) hvad det så end er, og 2 x 200W (Også det der IHF dynamic power) i 4 ohm, og som jeg kan læse ud af manualen til mine DALI Suite 2.8 er de på 4 Ohm. Så de får da noget at tygge på i Stereo.
i surround køre den 6 x 70W.
Så det kan godt være jeg skal skifte min sub. ud nogen der vil købe den?? 1000kr??
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 16 Januar 2005 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Crim.
Jeg mener ikke det kan betale sig for dig at købe nogen af de effetforst. du har kigget på. Suite 2.8 er ikke svær at drive så den behøver ikke så meget effekt igen og det du har er fint. Hvis du fik mere effekt ville du nok opleve en smule mere kontrol når du spiller højt, ellers vil der ikke være den store forskel. Og i Surround vil ydelsen være minimal.
TIL DIVORCY
Dali 850 er ikke forgænger til Suite 2.8. Det er forgængeren for evidencee 870
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Malmgren Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 16 Januar 2005 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRiM skrev:
Malmgren skrev:
| skaf der hellere en ny subwoofer... |
|
|
Nu er det ikke pga. bassen, det var jo til front højtalerne...
|
|
|
jeg mener bare ikke at du for særlig meget ud af effektforstærker hvor mindre du er klar til virkelig og bruge mange penge på det. hvad er det overhovdet du er utilfreds med i lyden??? __________________
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 17 Januar 2005 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg koblede en 214 til min 742 og der var altså stor forskel, det var på et sæt 606.
Så hvis du har muligheden så prøv at låne en og hør om du kan høre forskel. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
CRiM Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2005 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
|
jeg koblede en 214 til min 742 og der var altså stor forskel, det var på et sæt 606.
Så hvis du har muligheden så prøv at låne en og hør om du kan høre forskel.
|
|
|
Har desværre ikke mulighed for at låne en... men er kommet frem til at jeg er meget tilfreds med lyden, og vil koncentrere mig om billedet nu...projektor, DVD osv... og når det så er på plads så kan jeg altid vende tilbage til lyden igen...:O)
Men vil muligvis kigge mig om efter en ny sub.
|
| Til top |
|
| |