| Forfatter |
|
Angel Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 17 Januar 2005 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 17 Januar 2005 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
perfect match ville jeg mene, der er dog flere der mener NAD og Dali ikke rigtigt passer sammen, så måske B&W DM604 + center og DM601 ville være bedre, men prøv at lytte til det. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 17 Januar 2005 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD og Dali passer ligeså godt sammen som B&W. Det er en smagssag og absolut op til den der skal investere, så du må ind og lytte til det setup der kan fange din interesse - kun dine ører kan bestemme om du synes det er godt.  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Angel Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2005 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er selvfølgelig rigtig. Det er ligefør jeg skal tage i en af hifiklubberne og høre systemet ad, men der er ligee dukket et andet delemne frem. Er blevet anbefalet denne Pioneer af en jeg kender, fordi den er THX godkendt og har 192/24 høykvalitets DAC, hvilket den Nad vist ikke skulle have. Dog har Nad dvd'en 192/24 høykvalitets DAC. Jeg er ikke så meget inde i det. Pioneer'en koster 10.000 kr. hos shopman.dk
1. Er det en vigtig ting at have disse 2 ting i ens Receiver?
2. Har den Pioneer indbygget Dvd afspiller?
http://www.pioneer.dk/no/product_detail.jsp?product_id=5148&taxonomy_id=428-436
|
| Til top |
|
| |
Angle Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 17 Januar 2005 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil nok hoppe uden om NAD til surround, da deres surround recivers har en tendens til til at summe lidt i højtalerne. Det irriterede i hver tilfælle mig... Så lyt lige efter om du kan høre det inden du køber
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 17 Januar 2005 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du vil højst sansynligt primært bruge DAC´en i forstærkeren, da det mest almindelige ved surroundanlæg er at sætte et digitalkabel mellem afspilleren og forstærkeren. På den måde kommer du slet ikke til at bruge DAC´erne i afspilleren.
Til almindelig musik (CD) vil 192/24 DAC´s ikke betyde noget (såvidt jeg ved - andre er velkomne til at rette mig hvis jeg tager fejl her) , men ved multikanalsindspilninger med Dolby Digital eller specielt DTS skulle der være en del at hente.
Pioneer´en du linker til er iøvrigt "kun" en receiver og har IKKE indbygget DVD afspiller. Klappen på fronten skjuler nogle af de kontroller man ikke bruger så meget i det daglige.
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1036
|
| Sendt: 17 Januar 2005 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min mening er at THX mærket ikke er værd at investere i. Det er jo ikke noget lydformat - bare en standard for hvordan højttalere skal placeres, og for hvor meget støj der må være i et system etc... Det koster bare producenten af hifhiudstyr $ at reklamere med det... Min mening ;-)
Overvej evt. Marantz eller Denon (Denon's DVD afspillere er kvantespring forand NAD's - min mening igen). Husk forresten også at NAD's receivere har støjende blæsere til at køle indmaden. 763v2 har 3 og 773v2 har hele 5 blæsere... Og hver af dem står og summer imens du hører lyd  __________________ Mit grej!
WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
|
| Til top |
|
| |
Angel Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2005 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
divorcy Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 149
|
| Sendt: 17 Januar 2005 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Ville bare lige sige at jeg har den førnævnte pioneer receiver, bare et nummer mindre,ax3 istedetfor, også med thx. Men den er lidt billigere istedetfor, og den spiller kanon . Egentlig en 7.1 forstærker, men hvis man kun vil bruge 5.1 kan man biwire front med de sidste 2 kanaler, og det resulterer så i dobbelt effekt til fronthøjttalerne. Har også en køler, men det er lydløs...
THX er også en kvalitetsbetegnelse for indmaden i forstærkeren. En temmelig streng betegnelse jvf. bladene...
__________________ Surround er et must, Film ses i hjemmebiffen
|
| Til top |
|
| |
DIB_1 Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 202
|
| Sendt: 17 Januar 2005 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv Dali suite serien (den store suite serie som du selv har kig på) sammen med en Denon AVR 3805 og en Denon DVD 3910.. og jeg kan kun anbefale det!!! DET SPILLER (syntes jeg ).
3910'eren er forsynet med Denon Link ligesom 3805'eren, så de kan kobles sammen via denne.. det giver en meget detaljeret og ren lyd.
Men som alle andre siger, gå ned i din lokale hifi og lyt dig frem. Det er jo dig der skal lytte til det fremover.......
Held og lykke med at finde netop dit setup, og jeg glæder mig til at du viser det frem.
Claus __________________ Denon
Dali
Tara Labs
Mine Film
Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
Angel Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2005 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
DIB_1:
Okay, så bliver det helt sikker en Denon AVR 3805 og en Denon DVD 3910 tilsammen. Det er godt nok mange penge for en DVD-afspiller. Er den egentlig alle pengene værd? Jeg kan godt lide, at du siger, at det giver en meget detaljeret og ren lyd. Det er nemlig det, jeg går efter.
Jeg har lige et spørgsmål mere. Jeg skrev jo DALI Suite S1.2 Subwoofer på listen helt øverst, men jeg kom egentlig til at tænke på, anbefales den kun til den lille Dali Suite setup, hvor den nedenstående passer bedre til mit Dali Suite setup? DALI Suite S1.5 subwoofer http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/aktiv_sub woofer/detail/DALI_Suite_S15_subwoofer.htm?id=5614
|
| Til top |
|
| |
NitroBlast Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1036
|
| Sendt: 18 Januar 2005 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender ikke så meget til Dali, men det virker som en seriøs og lovende fremstiller. Jeg kan se at du meget svinger mellem NAD og/eller Denon. Desuden kan jeg se at du er villig til at betale en del for dit udstyr. 
Jeg syndes at NAD's blæsere larmer urimeligt meget. Desuden har jeg efterhånden hørt om utallige problemer med at disse blæsere "slår mod siden" og dermed larmer endnu mere, og derfor skal udskiftes. Jeg har været i den lokale hifiklub og prøvelytte til NAD T773v2, fordi jeg var meget interesseret i den. Da NAD'en blev tændt/slukket blev jeg ubehageligt overrasket af den irriterende summelyd der kom fra blæserne, der trods støj i butikken tydeligt kunne høres. Derfor faldt min interesse ret hurtigt (omgående) over på Denon AVR 3805 - som ikke har blæsere. Desuden er NAD bedre til stereo end de er til surround! 
Jeg vil helt klart anbefale dig at lade lyt-lapperne bestemme! Drag ikke din beslutning på grundlag af andres meninger og/eller testrapporter/anmeldelser. Tag evt. en rundtur til dine lokale HIFI-pushere og se (og hør) deres udvalg. Der findes mange gode produkter der med sikkerhed ville matche dine ønsker - og husk lige at hifiklubben rent faktisk er ret dyre med deres ting... Selvom de praler med noget andet 
Jeg er personligt stadig i tvivl, hvad jeg skal vælge. Men skulle jeg tage et valg lige omgående, ville jeg helt klart vælge Denon!  __________________ Mit grej!
WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 18 Januar 2005 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
En af mine venner har det omtalte Suite højttalersetup, og det synes jeg også lyder temmelig godt, så det vil jeg ikke tøve med at anbefale. Mht til forstærker kender ikke ret meget til de nyere modeller, men da jeg for nogle år siden sammenlignede Denon og NAD snurrerundt-lyd, synes jeg klart der var mest skud i NAD'en.
Har i øvrigt hørt at Suite subwooferne skulle have rigtig godt af at få boret et hul i siden, og få sat et bas-rør ind, eks. Monacor.
Jeg har i øvrigt selv en Denon DVD-2900 afspiller, forløberen til 3910. En lækker maskine, der æder alt. Som DIB_I skriver er den lidt lys i toppen (vurderet som CD-spiller!) i forhold til andre, om man finder det godt eller skidt må man jo selv om. Detaljeret mener jeg også klart den er.
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 18 Januar 2005 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præsten skrev:
Har i øvrigt hørt at Suite subwooferne skulle have rigtig godt af at få
boret et hul i siden, og få sat et bas-rør ind, eks. Monacor.
|
|
|
Så er man nok til gengæld også sikker på at de er usælgelige bagefter ligesom jeg tvivler ekstremt meget på resultatet.
Folk der udtaler sig på den måde har som regel ikke en hujene skid forstand på højttaler konstruktion.
En basrefleks højttaler er en delikat og matematisk kritisk
konstruktion som man ikke bare lige banker et refleks rør mere i !
Producenten har nok brugt lang tid på at beregne og lytte til
konstruktionen og har besluttet hvilke komprismisser der skulle indgås.
__________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
DIB_1 Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 202
|
| Sendt: 18 Januar 2005 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angel skrev:
|
DIB_1:
Okay, så bliver det helt sikker en Denon AVR 3805 og en Denon DVD 3910 tilsammen. Det er godt nok mange penge for en DVD-afspiller. Er den egentlig alle pengene værd? Jeg kan godt lide, at du siger, at det giver en meget detaljeret og ren lyd. Det er nemlig det, jeg går efter.
Jeg har lige et spørgsmål mere. Jeg skrev jo DALI Suite S1.2 Subwoofer på listen helt øverst, men jeg kom egentlig til at tænke på, anbefales den kun til den lille Dali Suite setup, hvor den nedenstående passer bedre til mit Dali Suite setup?
DALI Suite S1.5 subwoofer http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/aktiv_sub woofer/detail/DALI_Suite_S15_subwoofer.htm?id=5614
Jeg har ikke lyttet til den sub du skriver om, da jeg syntes at 1.2'eren levere rigligt bas.... men prøv at lyt og fortæl om oplevelsen (nu er jeg blevet nysgerig )
|
|
|
__________________ Denon
Dali
Tara Labs
Mine Film
Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
Angel Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2005 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
DIB_1
Det kan også godt være, at 1.5'eren er lidt overkill. Det er mange penge for en subwoofer, så tror bare, at det bliver 1.2'eren.. måske 
Hva med kablerne? Dem er jeg overhovedet ikke inde i, hvad der er bedst til mit setup, for at udnytte det fuldt ud..
|
| Til top |
|
| |
Spider Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 299
|
| Sendt: 22 Januar 2005 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du høre mest Dance Trance og Techno så vil jeg ikke anbefale dig Dali suite serien. Da der ikke kommer meget bas ud af disse højttalere. Så Ville jeg hellere går efter Dali concept eller hvis du skyder lidt mere i så B&W DM 604 s3...
|
| Til top |
|
| |
Angel Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2005 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Spider Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 299
|
| Sendt: 22 Januar 2005 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil ikke forslå dig til at have både concept og suite serien. så ville jeg hellere bare vælge en af dem.
|
| Til top |
|
| |
Angel Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2005 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forresten DIB_1
Hvilket kabler har du købt til det samme setup, som jeg skal have?
|
| Til top |
|
| |