Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 05:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: NAD 300S (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI IS FUN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

hej igen.

efter at måtte konstatere at der IKKE er nogle seriøse forretninger som dels har den model hjemme som de selv forhandler og vel har for at sælger besøgte jeg klubben.for at se om de havde noget som kunne friste.og da jeg er på jagt efter en int forstærker til de 20 til 40 kg.

har de jo en nad 300 s.

som jeg fik lov til at høre på og efter den fik varmen lidt må jeg sige den er da ret god.og er lidt af et trumfkort i den krisklasse.

har en dejlig kontant sound med overskud til de konplekst passager.og ikke løber træt for lyd når den får lov til at arbejde.

man får god betjening,og ikke mindst har de APPARATET i butikken. hvilket det er andre som IKKE har.

SOM JEG KAN LÅNE MED HJEM.imod jeg betaler og hvis jeg ikke kommer inden kl 11 mandag betragter de som apparatet som solgt.

det syntes jeg er en fair måde at gøre det på.

jeg mener at hvis man forhandler en ting skal da have det i butikken intet mindre.det er de krav jeg stiller.til en forretning.

derudover er der flere af den slags butikker.i byen.

måske skulle de andre FUSIONERE i store kæder .ligesom klubben.

for at på den måde kunne imødegå vores krav.

for jeg regner da ikke med at jeg er den eneste som har disse krav.

mvh kenn

Til top Vis HIFI IS FUN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI IS FUN Besøg HIFI IS FUN's Websted

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Lige en indskydelse, Nad S300 kan fås for en slik på brugtmarkedet og Hifiklubben har vist et par stykker stående til 10000kr.

Og ja, det er en kompetent forstærker. Af en eller anden grund er den ikke så eftertragtet på brugtmarkedet og derfor er prisen meget lav.

Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

neist
Lukket konto
Lukket konto

Dobbeltprofil: Tubeless

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Du kunne også kigge på denne, så er der en god sjat lommepenge i overskud!

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavis/annonce.asp?ad_id=3767

Mvh Neist

Til top Vis neist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af neist

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

jetz skrev:

Og ja, det er en kompetent forstærker. Af en eller anden grund er den ikke så eftertragtet på brugtmarkedet og derfor er prisen meget lav.

Du har ret, og grunden til at S300 er lidt overset, er nok et spørgsmål om image. NAD´s filosofi har jo helt fra starten været at lave velspillende produkter, som de fleste havde råd til at købe. Der har altid været et godt forhold mellem pris og kvalitet. NAD 3020 gav jo begrebet "value for money" en helt ny betydning

Først med Silverline-serien, begyndte NAD at lave high-end produkter, som så også koster meget mere, end man typisk er vant til at betale for et NAD produkt. Der er ikke så meget prestige forbundet med NAD navnet, og det påvirker brugt priserne.

schrez
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

er der nogen der kan skrive lidt mere om nad silverline. lidt lytteindtryk??
Til top Vis schrez's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schrez

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

schrez skrev:
er der nogen der kan skrive lidt mere om nad silverline. lidt lytteindtryk??

Jeg skal gerne prøve. Jeg har selv S300 forstærkeren og S500 CD afspilleren, som også er fra NADs Silverline serie. Mine højttalere er PMC FB1 transmissions linier.

Jeg vil med det samme sige, at S300 ikke har den sædvanlige "NAD-sound" og det er egentiligt ikke så mærkeligt idet S300 er konstrureret helt anderledes end andre NAD forstærkere. Udgangstrinnet kører f.eks. helt. uden global modkobling.

Andre NAD forstærkere kan godt virke lidt "tågede" og udefinerede, specielt i basområdet. (I forhold til S300)

S300 derimod er meget veldefineret og detaljeret i hele toneområdet uden at komme til at virke for klinisk. Lyden er meget ren og luftig og stereoperspektivet er simpelthen fremragende. S300 er en lidt "brutal" forstærker med en fantastisk bas, og en utrolig dynamik. Sat sammen med en ordenlig CD-afspiller (S500 vil være et oplagt valg) og et par gode højttalere, får man virkeligt noget der kan spille musik.

Som det vist fremgår, så er jeg super tilfreds med min S300. Lyden har jeg ikke noget at udsætte på men her er et par negative ting:

- den plastikagtige fjernbetjening
- for få indgange (kun 4 ubalancerede + 1 balanceret)
- ingen mulighed for at indbygge RIAA forforstærker

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Er det ikke 300S der er næsten 100% identisk med Gryphon Taboo forstærkeren?
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

lorx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

De sku vist bruge samme board, men lyttere osv sku være en del anerledes.
Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx Besøg lorx's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

lyttere og trafo er anderledes, men grund konstruktionen er identisk og vist også udviklet af samme person.

emnet var oppe at vende på chatten for en måneds tid siden, så det er bare lige fra hukommelsen, men der var links til indmaden af dem begge sån ma kunne sammenligne.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes