Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 18:32   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Dolby Prologic vs. Prologic II (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kaizer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline
Indlæg: 437
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Har p.t. reciever der ikke kan spille Prologic II, men overvejer at købe ny. Hvor meget forskel er der på de to? Er det værd at bruge penge på?
Til top Vis kaizer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaizer
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

jeg kan sagtens høre forskel, om det så er værd at skifte ud for det, det kan kun en svare på, og det er dig selv.

hvis du køber brugt kan du sagtens finde en med det til en 1000 bobs, men hvad har du nu og hvad har du set på



__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
Bond
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 619
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Hej !

PL.II breder lydbilledet noget mere ud - en klar forbedring ! .........dog ikke så stor at det berettiger en udskiftning af processor/reciever alene på det grundlag.

Se evt. http://www.hifi4all.dk/content/templates/artikler.asp?articl eid=637&zoneid=2

Bond



__________________
Haves : Bond-babe.....
Ønskes: Flere..!!
Til top Vis Bond's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bond
 
kaizer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline
Indlæg: 437
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Sony str-db870, der er ca 3 år gammel, og det er ikke fordi jeg skal ud og have noget lige nu, men jeg tænker da ofte på det. Hvis jeg skulle købe noget hælder jeg til sony igen. Mest fordi, at der kender jeg opsætningen.
Til top Vis kaizer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaizer
 
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2120
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Prologic = 4 kanaler, hvoraf center/rear ikke er fuld båndbredde.
Prologic2 = 5 kanaler, hvor alle kanaler har fuld båndbredde.

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18
 
HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 709
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

PL I kører mono i surr HT'erene

PL II kører "stereo" i bagkanalerne.

Jeg syntes PL II og I er som nat og dag, PL II kommer faktisk ret tæt på DD.

/HC

Til top Vis HansC.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansC.
 
hans123
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1050
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Du får helt sikkert meget bedre lyd med PL2   men det er jo en del penge der skal til for den opgradering.

Faktisk bliver rigtig mange film i tv udsendt med prologic lyd.

Mvh Hans

kaizer skrev:
Har p.t. reciever der ikke kan spille Prologic II, men overvejer at købe ny. Hvor meget forskel er der på de to? Er det værd at bruge penge på?

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123
 
DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 559
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Jeg synets at subben er meget bedre i PLII end den er i PL, men igen det kommer jo også and på hvilken chip de har indkøbt, jeg tvivler på at sådan Medion et eller andet kan måle sig med de mere almindelige mærker. 
Til top Vis DKMIK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKMIK
 
kaizer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline
Indlæg: 437
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Ja men, når der sendes film i ss på tv, er det så ikke bare et udtryk for at filmen originalt var i ss?! Der sendes vel bare et stereosignal, der så bliver mixet ud i alle højttalere.
Til top Vis kaizer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaizer
 
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2120
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

>> keizer
ProLogic/2 danner surround signalet ud fra stereo!

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes