Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 10:53   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Marantz 7500 lydstyrke (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
krabbefar
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Hej jeg har lige fået min nye marantz 7500, menjeg synes at den skal skrues meget højt op før at den spiller i normalt lytte niveau. Hvor meget har i jeres på ved lytteniveau, jeg går ud fra at det er det samme med andre marantz surround recievere.
Til top Vis krabbefar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krabbefar
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

krabbefar skrev:
Hej jeg har lige fået min nye marantz 7500, menjeg synes at den skal skrues meget højt op før at den spiller i normalt lytte niveau. Hvor meget har i jeres på ved lytteniveau, jeg går ud fra at det er det samme med andre marantz surround recievere.

Har den dB-udlæsning i displayet ? Min egen H/K 8500 kører jeg på ca. -40 dB ved normal lytning, ca. 35 dB når der gåes "lidt til den"/nærlytning og ca. 25-30 dB til spændende passager. Skal der rykkes igennem står den på ca. 10-15 dB, og så er det  højt....men det lyder godt  



__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
krabbefar
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Ja der er. Ved lytteniveau står den på -40, og det er ikke så højt lytning
Til top Vis krabbefar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krabbefar
 
krabbefar
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige fundet ud af, at det nok er ok højt. Den kan gå fra -70 til +18 så lytteniveau er ved -40 - -35 kan det ikke passe meget godt?
Til top Vis krabbefar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krabbefar
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

krabbefar skrev:
Ja der er. Ved lytteniveau står den på -40, og det er ikke så højt lytning

yes, -40 db er normal lytning hos mig....så den opfører sig som den skal, iøvrigt tillykke med den, det er en fed receiver   



__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
krabbefar
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Ja den er rigtig fed. Men jeg er bare lidt lost over alle de tilslutnings muligheder der er, hvor mange bruger du?

Ved du hvad pre out er?

Til top Vis krabbefar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krabbefar
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

krabbefar skrev:

Ja den er rigtig fed. Men jeg er bare lidt lost over alle de tilslutnings muligheder der er, hvor mange bruger du?

Ved du hvad pre out er?

Pre out bruger du hvis du vil tilslutte en effektforstærker til Marantz'en, men det får du vist ikke brug for lige foreløbig med den effekt du har til rådighed   



__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
krabbefar
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Ok, nej det gør jeg ikke.

 

Til top Vis krabbefar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krabbefar
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

Når du så engang vælger at udskifte dens netledning med noget i en bedre kvalitet vil du opleve, at man skal skrue en 3-4 dB mere op for at opnå samme niveau som før   

__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

min SR4200 står normalt på 30-40 når jeg lytter til musik, og 20-30 når jeg ser film.

Køre med effekttrin på alle kanalerne, tilsluttet på pre-out



__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
Spider
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 299
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

kører alle Receivere fra -70 til +18. fordi det gør min Denon også. jeg lytter ved ca 26-36 og når jeg ser film er den på 12-20...
Til top Vis Spider's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spider
 
krabbefar
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Acer

hvad koster sådan en netledning ca?

Har du evt et bud på hvad jeg skal købe?

Til top Vis krabbefar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krabbefar
 
Acer
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 23 Januar 2005 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

krabbefar skrev:

Acer

hvad koster sådan en netledning ca?

Har du evt et bud på hvad jeg skal købe?

Der findes et hav af forskellige netkabler til helt uhyrlige summer. Et bud på et netkabel til billige penge kunne være hos www.gmsound.dk . Jeg har ikke prøvet hans kabel, men de skulle vist være rimeligt gode og i stil med Jorma's som jeg selv kører med. Ellers er der JPS, NO, Kimber og Transperant som alle ligger i den lidt pebrede ende. En bruger herinde, Ghammel & Suhr, laver efter sigende også nogle fornuftige kabler  

Dem fra gmsound ligger vist på ca. kr. 400 for et 2,5 kvadrat og det er billigt, Jorma koster ca. det dobbelte



__________________
Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes