Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 11:22   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: NAD "Trigger out" (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HAM SELV
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 58
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Hephey....

Jeg har en NAD-T743 recevier og på den er der 2 triggerout stik.

Mit spørgsmål er så er der nogen der har prøvet at bruge en af dem til evt. at styre en projektor lift??

skulle man jo kunne med et 12v's relæ og lidt små ting

 

HAM SELV

Til top Vis HAM SELV's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HAM SELV
 
NESREDNA
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 259
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Hey HAM SELV!

Nu vi er ved snakken, kan du så forklare mig hvad trigger-out'en er til? Jeg har nemlig tit undret mig over hvad det er...

-Morten


__________________
Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701

Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
Til top Vis NESREDNA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NESREDNA
 
blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1256
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Det er vel en simpel system fjernbetjening?

Har dog ikke begreb om, hvad de kan styre udover andre NAD moduler

 

 



__________________
Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
Til top Vis blackhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blackhawk Besøg blackhawk's Websted
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Trigger out er en simpel form for auto standbye fx havde jeg koblet mit effekttrin til pre-out, når jeg så slukkede min reciever gik efffekttrinet automatisk på hvile, og tændte så samtidig med recieveren selvfølgelig.

du skal blot bruge et kabel med 3,5mm Jack stik i begge ender



__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
HAM SELV
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 58
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

NESREDNA skrev:
Hey HAM SELV!

Nu vi er ved snakken, kan du så forklare mig hvad trigger-out'en er til? Jeg har nemlig tit undret mig over hvad det er...

-Morten

De kan bruges til at automatisk tænde for eks. DVD'en når man skifter over på DVD på receiveren... smart? smag og behag.

MEN! hvis nu jeg kunne få min projektor til at "dale" ned fra loftet når jeg skifter om på DVD... see DET ER SMART!   

 

HAM SELV

Til top Vis HAM SELV's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HAM SELV
 
NESREDNA
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 259
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Hey tonyax

Tak for det hurtige svar. Hvis jeg har forstået det rigtigt, så kommer der strøm i Trigger out når man tænder for forstærkeren? Og ikke noget strøm når man slukker (eller sætter den på std. by)?

-Morten


__________________
Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701

Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
Til top Vis NESREDNA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NESREDNA
 
HAM SELV
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 58
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

tonyax skrev:

Trigger out er en simpel form for auto standbye fx havde jeg koblet mit effekttrin til pre-out, når jeg så slukkede min reciever gik efffekttrinet automatisk på hvile, og tændte så samtidig med recieveren selvfølgelig.

du skal blot bruge et kabel med 3,5mm Jack stik i begge ender

 

Tjooo, men nu er min PJ lift jo "homemade" med en 230v motor.... så den er jo ikke lige forberedt for trigger ind...

Men tænkte på om jeg kunne bygge et 12v's relæ ind for at starte motoren og så lade trigger outputtet styre relæet...... sådan et relæ bruger jo ikke ret meget strøm..

 

HAM SELV

Til top Vis HAM SELV's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HAM SELV
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

prøv det, et 12V relæ koster jo intet, men ved dog ikke om apperates strømforsyning inden i maskinen hjælper til at trække eller noget

du kan jo prøve med et relæ til et bilhorn fx først, de kan fås til en 10er (mener jeg at jeg gav sidst jeg købte et) så kan du se om det kan trække også videre.

tror helt bestemt der også er spænding når det går på standby, for havde bare stikket siddende løst i min effekt på et tidspunkt (uden det var tilsluttet recieveren) og der gik den ikke på standby(hvile)



__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
HAM SELV
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 58
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

NESREDNA skrev:
Hey tonyax

Tak for det hurtige svar. Hvis jeg har forstået det rigtigt, så kommer der strøm i Trigger out når man tænder for forstærkeren? Og ikke noget strøm når man slukker (eller sætter den på std. by)?

-Morten

 

Nemmerlig..

 

HAM SELV

Til top Vis HAM SELV's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HAM SELV
 
NESREDNA
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 259
Sendt: 25 Januar 2005 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  


Kan man koble trigger out (på receiveren) til et relæ, som skifter fra stereo forforstærkeren til suround-receiveren, så man kan bruge pre-out fra surround-receiveren på (stereo-)effektforstærkeren til fronthøjtalerne??

-Morten


__________________
Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701

Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
Til top Vis NESREDNA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NESREDNA
 
HAM SELV
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 58
Sendt: 23 November 2006 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Hmm, det med bil relæ'et går ikke.... udgangen giver åbenbart ikke nok strøm ud.. 
Men det må sq da kunne lade sig gøre med et "andet" relæ der ikke bruger så meget strøm...
Slet ingen der har prøvet/gjort i dette??

HAM SELV
Til top Vis HAM SELV's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HAM SELV
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes