| Forfatter |
|
HAM SELV Forum Bruger


Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hephey....
Jeg har en NAD-T743 recevier og på den er der 2 triggerout stik.
Mit spørgsmål er så er der nogen der har prøvet at bruge en af dem til evt. at styre en projektor lift??
skulle man jo kunne med et 12v's relæ og lidt små ting
HAM SELV
|
| Til top |
|
| |
NESREDNA Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey HAM SELV!
Nu vi er ved snakken, kan du så forklare mig hvad trigger-out'en er til? Jeg har nemlig tit undret mig over hvad det er...
-Morten
__________________ Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701
Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger


Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel en simpel system fjernbetjening?
Har dog ikke begreb om, hvad de kan styre udover andre NAD moduler 
__________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger


Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Trigger out er en simpel form for auto standbye fx havde jeg koblet mit effekttrin til pre-out, når jeg så slukkede min reciever gik efffekttrinet automatisk på hvile, og tændte så samtidig med recieveren selvfølgelig.
du skal blot bruge et kabel med 3,5mm Jack stik i begge ender __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
HAM SELV Forum Bruger


Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
NESREDNA skrev:
Hey HAM SELV!
Nu vi er ved snakken, kan du så forklare mig hvad trigger-out'en er til? Jeg har nemlig tit undret mig over hvad det er...
-Morten
|
|
|
De kan bruges til at automatisk tænde for eks. DVD'en når man skifter over på DVD på receiveren... smart? smag og behag. 
MEN! hvis nu jeg kunne få min projektor til at "dale" ned fra loftet når jeg skifter om på DVD... see DET ER SMART! 
HAM SELV
|
| Til top |
|
| |
NESREDNA Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey tonyax
Tak for det hurtige svar. Hvis jeg har forstået det rigtigt, så kommer
der strøm i Trigger out når man tænder for forstærkeren? Og ikke noget
strøm når man slukker (eller sætter den på std. by)?
-Morten
__________________ Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701
Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
|
| Til top |
|
| |
HAM SELV Forum Bruger


Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
|
Trigger out er en simpel form for auto standbye fx havde jeg koblet mit effekttrin til pre-out, når jeg så slukkede min reciever gik efffekttrinet automatisk på hvile, og tændte så samtidig med recieveren selvfølgelig.
du skal blot bruge et kabel med 3,5mm Jack stik i begge ender
|
|
|
Tjooo, men nu er min PJ lift jo "homemade" med en 230v motor.... så den er jo ikke lige forberedt for trigger ind...
Men tænkte på om jeg kunne bygge et 12v's relæ ind for at starte motoren og så lade trigger outputtet styre relæet...... sådan et relæ bruger jo ikke ret meget strøm..
HAM SELV
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger


Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv det, et 12V relæ koster jo intet, men ved dog ikke om apperates strømforsyning inden i maskinen hjælper til at trække eller noget
du kan jo prøve med et relæ til et bilhorn fx først, de kan fås til en 10er (mener jeg at jeg gav sidst jeg købte et) så kan du se om det kan trække også videre.
tror helt bestemt der også er spænding når det går på standby, for havde bare stikket siddende løst i min effekt på et tidspunkt (uden det var tilsluttet recieveren) og der gik den ikke på standby(hvile) __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
HAM SELV Forum Bruger


Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
NESREDNA skrev:
Hey tonyax
Tak for det hurtige svar. Hvis jeg har forstået det rigtigt, så kommer der strøm i Trigger out når man tænder for forstærkeren? Og ikke noget strøm når man slukker (eller sætter den på std. by)?
-Morten
|
|
|
Nemmerlig.. 
HAM SELV
|
| Til top |
|
| |
NESREDNA Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man koble trigger out (på receiveren) til et relæ, som skifter fra stereo
forforstærkeren til suround-receiveren, så man kan bruge pre-out fra
surround-receiveren på (stereo-)effektforstærkeren til fronthøjtalerne??
-Morten
__________________ Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701
Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
|
| Til top |
|
| |
HAM SELV Forum Bruger


Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, det med bil relæ'et går ikke.... udgangen giver åbenbart ikke nok strøm ud..  Men det må sq da kunne lade sig gøre med et "andet" relæ der ikke bruger så meget strøm... Slet ingen der har prøvet/gjort i dette?? HAM SELV
|
| Til top |
|
| |