Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 18:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: KT Radio KBH (dårlig oplevelse) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
trasmus4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Hej, er det normalt at gøre det næsten umuligt at få lov til at bytte hvad man har købt, hvis man har fortrudt det?

Jeg blev tilrådet til at købe en dyre dvd-afspiller end hvad jeg havde brug for, men nu vil de ikke bytte den til den vi oprindeligt snakkede om. Dette er på trods af at jeg gerne vil købe en center og derved ligge flere penge i butikken?

Jeg forstår det ikke?

Andre der har handlet med Flemming Christensen (som har dårlige erfaringer)?

Til top Vis trasmus4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af trasmus4

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

trasmus4

Hvem taler vi om - tråden hedder KT RADIO, hvor, i dit indlæg kommer du ikke ind på det - der er KT Radio i København og Odense. Vi må lige have det præciseret - ret dit første indlæg så det kommer på fra starten, da en en af dem er uskyldige.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

hvis ik den er købt over nettet hvor man har 14 dages returret, og der ik står på kviteringen at den ka byttes så ka du faktisk ik kræve at den ska byttes... desvære.. det siger forbrugerrådet...
Til top Vis wuffer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wuffer

chrliv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Hvilken KT-Radio er der tale om, København eller Odense ?   Jeg har kun gode erfaringer med dem i Kbh. både hvad angår betjening, service, pris osv.  Hvis det ikke er aftalt på forhånd, er der ingen mulighed ifølge købeloven, at bytte eller fortryde sit køb. 

Hilsen Christian.

Til top Vis chrliv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrliv

trasmus4
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2005 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Jeg henvendte mig efter 10 dage og han fik tiden til at gå og jeg prøvede at ringe til ham, men kunne ikke komme i kontakt med ham. Men mod sin vilje gik han med til at bytte og vi skrev frem og tilbage i mail og tiden gik endnu mere. Idag tog jeg så i butikken og han kunne ikke huske det halve af det vi havde skrevet om og han sagde at der var 14 dages leveringstid på den center jeg ville købe og han kunne ikke sige hvor langt tid der var på dvd'en?! Og det var pludselig blevet meget dyre alt sammen?

I virkeligheden er det vel også dårlig service at man ikke tilbyder at bytte, så man kan få en tilfreds forbruger (især når man får flere penge i kassen samtidigt)?

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Hvor lang tid er der så gået fra du aftalte med ham at bytte til at han nu ikke længere vil bytte den?

Leveringstid er vel ikke til at undgå, men hvis I havde en aftale om prisen, burde den selvfølgelig holde.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

trasmus4
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2005 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Han ville gerne bytte??, men det var mere mønstret i det... At han trak tiden og glemte at det var en signature som der stod i mails'ne... Mens han snakkede i telefon med leverandøren, sagde han at den byttepris vi havde aftalt, var alt for lav... Synes bare det er totalt dårlig opførelse og moral!

chrliv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Nå, nu blev tråden rettet til Kbh.  Prøv at se det fra forhandlerens side. Hvad skal han gøre med alle de produkter, som kunder har købt og derefter vil have byttet ?  Det kunne blive til rigtig mange hvis man kunne gøre sådan indtil man var tilfreds med sit grej. Og dette gælder uanset at  man lægger endnu flere penge for dyrere eller flere produkter.

Hilsen Christian.

Til top Vis chrliv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrliv

trasmus4
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2005 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Tja, med den undtagelse at det var et demo produkt, det bliver vel ikke mindre demo, fordi det bliver solgt?

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Næhh..men hvis ikke I har aftalt bytteret før købet, så er det måske ikke helt uforståeligt, at han mugger lidt over at skulle gå med til det bagefter.

Forretningen sælger vel også demoprodukter for at komme af med dem. Ofte er den slags jo også uden returret de steder, hvor den slags ellers er standard.

Men...derfor skal ekspedienter selvfølgelig stadigvæk behandle kunderne ordentligt  - det giver sikkert også flere kunder.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

trasmus4
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2005 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Ja det har du ret i, var i en anden HIFI butik hvor de sagde at de havde fået flere og flere utilfredse kunder fra KT Radio, så det løser vel sig selv en dag!

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

trasmus4

Jeg har handlet rigtig meget hos KT RADIO i København. Som udgangspunkt kan jeg kun sige at jeg har fået en rigtig flot behandling på alle måder.

Det gør dog ikke at jeg ikke kan kende lidt af din historie, for Flemming (bossen) kan godt være lidt speciel til tider, du er ikke den første der har en uheldig oplevelse med ham, han er lidt af en banan hvis han bliver irriteret, og det gør man jo når man har en forretning, men han er nu også meget flink.

Dog skal det ikke være det generelle billede af butikken. Til historien hører også, at nogle af de erfarne og bedste folk er rejst derfra og er at finde i HI-FI forum på Frederiksberg i dag.

Men jeg må sige - de har en forrygende flink og seriøs medarbejder stadig, det er Peter Sejersen, han er en af de meget erfarne og seriøse hi-fi folk.

KT RADIO i København er ikke en butik man behøves at gå uden om - men find Peter Sejersen, så er livet bare nemmere. Ikke dermed sagt at de andre medarbejdere ikke er gode nok, jeg kender bare ikke de nye.

Prøv igen og tag kage med til kaffen, det hjælper måske (spøg). Få en god snak med Flemming, han har måske haft en l**tedag og en irriterende kunde lige før dig, og vis du nu også har været p***e irriterende, ja så svigter kemien af og til hos os alle.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Hvis du har pakket den ud og brugt den, ja så er den vel brugt ik???

- hverken butikken eller andre vil så tage den tilbage til fuld pris, desværre.

Hvis returret var en naturlig ting, så ville det også være naturligt at købe en vare som måske har været ude og stå i 2-3 hjem??? - jeg ville bestemt ikke aftage en "brugt" vare til fuld pris.

Hvis man vil købe en vare, som man er lidt i tvivl om passer til ens behov/krav, så sørg for at lave en aftale om returret, eller alternativt, så lån butikkens demo-eksemplar med hjem i et par dage.

Jeg har i øvrigt lagt +100.000 i KT Radio i Kbh, og jeg har ikke det mindste at udsætte på dem.

/HC

Til top Vis HansC.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansC.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Ja nu kender jeg ikke KT i KBH , men ved det problem ville man aldrig oplev med KT-Odense

Jeg har snart smidt et helt hus derinde hvis ikke mere , og har altid fået det som jeg ville .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Bob Dylan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

"Sikke højt oppe du er", råbte fisken til fuglen som fløj hen over hovedet på den. "Nej", svarede fuglen tilbage, "jeg er ikke højt oppe, det er bare dig der er dybt nede"

Og hvad vil jeg så sige med det. Enhver sag har to sider, de kan være vidt forskellige, men begge kan have ret. Det afhænger af, hvor man ser den fra.

Vi har ikke hørt KT's forklaring (og gider heller ikke), og helt ærligt, hvorfor køber du noget du ikke gider have alligevel - det er sg* da bøvlet

Vh/Bob

Til top Vis Bob Dylan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bob Dylan

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

HansC. skrev:
Hvis du har pakket den ud og brugt den, ja så er den vel brugt ik???

- hverken butikken eller andre vil så tage den tilbage til fuld pris, desværre.

_Skal_ ikke, i hvert fald - medmindre de reklamerer med det.

HansC. skrev:
Hvis returret var en naturlig ting, så ville det også være naturligt at købe en vare som måske har været ude og stå i 2-3 hjem??? - jeg ville bestemt ikke aftage en "brugt" vare til fuld pris.

Hvorfor? Man skal ikke tage imod en demovare hvis dette ikke er aftalt. Ved postordre/internethandel har man som kunde KRAV på at få 14 dages returret - også selv om varen har været taget i brug. OG krav på at få en ubrudt vare hvis ikke andet er aftalt. At flere og flere "rigtige" forretninger frasiger sig returret, og dermed sørger for at kunderne er _bedre_ stillet ved at handle på nettet, det er ikke bare sløjt, det er decideret dumt. At det så under alle omstændigheder er god stil at gøre butikken opmærksom på at man har tænkt sig at returnere en vare (hvis man ved det på forhånd), så butikken kan udlevere en demo, det er så en anden ting. Men at en butik giver returret betyder ikke at man skal finde sig i at få en demo-model når man bestiller en ny vare.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Har handlet ved KT-radio i KBH ved mere end een lejlighed, 10000% tilfreds, og har ikke haft problemer med at returnere varer, overhovedet

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Sendt: 27 Januar 2005 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Otto, hvad gør butikken så ved alle de demo varer som i givet fald returnerer??

Jeg går ud fra at langt de fleste forventer at få en vare med ubrudt emballage når de betaler fuld pris? Jeg vil under ingen omstændigheder tage i mod en vare hvor emballagen har været brudt .. Handles der til reduceret pris er det naturlivis en anden sag

Butikken må da opbygge et pænt lager af demo-varer, som >>normalt<< kun kan sælges til kraftigt reduceret pris??

/HC - ikke HIFI købmand...

Til top Vis HansC.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansC.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 27 Januar 2005 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

HansC. skrev:
Otto, hvad gør butikken så ved alle de demo varer som i givet fald returnerer??

Sælger dem, selvfølgelig.

HansC. skrev:
Jeg går ud fra at langt de fleste forventer at få en vare med ubrudt emballage når de betaler fuld pris?

Og det får de også.

HansC. skrev:
Butikken må da opbygge et pænt lager af demo-varer, som >>normalt<< kun kan sælges til kraftigt reduceret pris??

Det afhænger jo af flere ting. Demo-varerne sælges jo løbende, og der er trods alt grænser for hvor meget der bliver returneret. Det er klart at man i første omgang mister nogle kroner ved at varerne bliver solgt billigere, men det opvejes (i hvert fald i vores vurdering) af at man sælger mere fordi kunderne er mere trygge. Desuden går mange kunder specifikt efter demo-modeller for at kunne få rabat. Det er jo en individuel vurdering i den enkelte butik om man mener udgifterne opvejes af indtægterne, men dét at en butik giver returret kan aldrig være en ulempe for de kunder der er ligeglade med returretten.

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 27 Januar 2005 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Og som nævnt, langt de fleste kunder der køber noget hjem bare for at prøve det af, er fornuftige nok til at være åbne med dette overfor butikken, og så får de naturligvis en udstillings-model med hjem i første omgang.

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes