Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 18:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Medium Budget Home Cinema. Update (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nappefugl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Hej Allesammen.

Efter at have set billeder af jeres hjemmebio’s og drømt om at have en selv, er jeg nu gået igang med at lave min egen.

Jeg har et kontor på 24m2 som jeg har delt op i to, med en skillevæg. Dermed opnår jeg en hjemmebio på 3,90 x 3,30 meter, ca. 13m2. Det kan godt være at det ikke lyder af meget, men skulle bio’dillen bide sig rigtigt fast, så er væggen jo nem at pille ned igen. Eneste ulempe er et vest vendt vindue, men jeg må montere nogle mørklægningsgardiner og se om det ikke kan løse problemet.

Jeg har jo set at i bio-folk rask væk smider ekstrem mange penge i jeres hjemmebio’s. Men da jeg er nordjyde og af natur er lidt sparsom, så har jeg tænkt mig at starte ud i det små og så kan man jo altid opgradere. Har dog også en kone som har lidt at skulle ha sagt..

Indtil videre kan projektet følges på følgende side http://www.nappefugl.dk og der vil med tiden komme flere billeder + kommentarer. Der ligger en del billeder på siden, skal nok lige få ryddet op så den bliver lidt hurtigere at hente.

Mit anlæg består indtil videre af følgende:

Denon 1404 Receiver

Gale Højttalere hele vejen rundt.

Jeg forventer at investere i en Epson TW-10H projektor. Har hørt mange sige at det ikke er verdens bedste projektor og at jeg skal købe en brugt Z2 i stedet. Men nu må vi se hvad der sker.

Lærredet er en spånplade malet med en meget lys grå fra flügger. Har fået farvekoden fra et indlæg herinde.

Men jeg arbejder videre på projektet og forventer at holde general prøve på næste fredag

Mvh Bo.

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

dejligt at se nogen der viser at man godt kan have stil selv om det er for et mindre budget.

Men pas nu på, den "dumme" dille bider sig fast og lige pludselig så har man udstyr for xxx alligevel

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Phat Simon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Ser da allerede SUPER-lovende ud - Low Budget rocks - folk er altid mest kreative når de er begrændsede.

Men som ovenstående siger - du ender med grej for flere $$$ end du havde regnet med.

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Det ser særdeles lovende ud, det må jeg sige, lækkert. Glæder mig til billeder når det står færdigt!!

Hvad ser du dine DVD film på?. Kan rigtigt godt lide farverne, og dine hylder til DVD film.

Som de andre siger..pas på det der hjemmebio, det er stærkt vandannende.

Velkommen til

Spændt på hvilken projektor du vælger...

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

Nappefugl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2005 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Hej igen.

Og tak for de fine ord. Ja jeg har måske også selv lidt på fornemmelsen at denne interesse kunne vokse sig stor og stærk..hehe.

Mht til DVD afspiller så har jeg en gammel Dantax 1600, men den bliver nok stående inde i stuen så konen har lidt at høre sine CD'er på.

Jeg har kig på en ARGON DVD2005 DVD-afspiller fra HIFIklubben. Den koster 800,- og det passer fint i min prisklasse.

Mht. projektor så bliver det nok en EPSON TW-10H. 

Mvh Bo 

Til top Vis Nappefugl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nappefugl Besøg Nappefugl's Websted

anno1982
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Det ser mega godt ud ind til videre!

Jeg kan godt lide de skjulte højtaler kabler i rammen! - Det er sq gennemtænkt!

Min Bio
Til top Vis anno1982's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anno1982

Cliff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Hehe det ser sgu godt ud... Jeg elsker når folk er kreative , det sætter også ideer i gang hos os andre...

Keep up the good work og lad os snart få lidt flere billeder
Lægger lige mærke til en anden detalje, som der nok ikke er tænkt på, men hvad... Rammen om lærredet fortsætter jo videre ud i top og bund, så prøv lige at tjekke THX-loget, blær?!

Nappefugl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2005 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

#Anno 1982

Ja det vil jeg så ikke tage æren for. Den må jeg give til en kammerat, det var hans forslag

Men jo, kan også skide godt li' at man ikke har en masse kabler til at ligge og rode. Er i den heldige situation at der er krybekælder under trægulvet, så der skal fyldes så mange kabler ned som muligt ..

Til top Vis Nappefugl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nappefugl Besøg Nappefugl's Websted

Azo^
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Ja det ser rigtig flot ud indtil videre !

Bare fordi man ikke har verdens største budget, betyder det jo ikke at man behøver at ende med et lille plastic-anlæg fra Bilka! DIY løsninger er tit vejen til nogle gode oplevelser - selv på et stramt budget ..

Glæder mig også til flere billeder, og synes også at især den DVD hylde er super fed!
Til top Vis Azo^'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azo^

ebsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Hej Nappefugl

Fedt projekt må man sige, synes det ser rigtig godt ud.

Har lige et spørgsmål: Hvor har du købt dine skilte henne? (Thx, Dolby Digital, og DTS) (kom gerne med et link)

Tak

Til top Vis ebsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ebsen

Nappefugl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2005 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Hej igen.

Jeg takker for alle de rosende ord.

Mht. diverse skilte så får man dem udleveret sammen med godkendelses-certifikatet....

Nej spøg til side. Jeg har købt dem af en gut på et andet dansk hjemmebio forum. Og det er ikke et massivt skilt, men trykt på noget foto-agtigt papir og så er det bare sat i nogle skifterammer. Simpelt, men ser godt ud, syntes jeg selv.

DVD hylden er fra IKEA og koster 199,-. Den hedder BENNO og kan findes på IKEA's hjemmeside.

Men jeg skal nok holde jer opdateret. Har også nogle biosæder der skal installeres i den nærmeste fremtid.

Mvh Bo

ebsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2005 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Nappefugl

Tak for svaret!

HVad har du betalt for skiltene? Er nemlig selv interesseret i dem. Var det ikke muligt, om du gad sende en mail til mig, med informationer om hvem jeg skal kontakte hvis jeg gerne vil købe skilte magen til dine?

min mail: kasperebsen@gmail.com

Håber du være behjælpelig, da skiltene jo er rigtig flotte!

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

Det bliver en rigtig lækker bio

Glæder mig til at se de færdige resultat.

God kabel føring du laver.

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

denon avr-1804
Forum Bruger
Forum Bruger

Konto lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 01 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

FEDT!   det ser jo bare kanon fedt ud!

Men hvad er det for nogen af gale højtalerne du bruger??

Til top Vis denon avr-1804's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af denon avr-1804

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Nappefugl 

Dén DVD (nr. 5 fra venstre på hylden) er det ikke den med Katja Kean... og har den dts lyd?

Nej helt alvorligt Nappedreng, så er dét du har gang i bare så SUPER Det er jo MIN drøm du er i gang med at realisere   Dét kræver bare lige et hus

Jeg bor selv i en stor lejlighed - men har også naboer...  -og så kan det være ligemeget: hvis man ikke kan nyde "larmen" uden at have dårlig samvittighed  og vrede naboer

Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

Nappefugl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2005 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

#Denon avr-1804.

Jeg bruger stort set det billigste der fås i hifiklubben. Og det er jeg faktisk godt tilfreds med. Syntes de Gale højttalere leverer en rigtig god lyd til prisen. Vi kan godt blive enige om at de fleste andre højttalere derinde også leverer en rigtig god lyd, men så er prisen også en anden.

Front: Gale3030

Center: Gale3050C

Sub: Gale3070W (Jo, den kan godt levere brag til mine 13m2)

Bag: 3010S

Det er mit speaker setup indtil videre og det bliver det nok ved med et stykke ud i fremtiden.

#go4it.

Jeg må skuffe dig, der er ikke mange runk-film på min DVD-hylde ... hvad tror du krybekælderen også skal bruges til.. ( I wish  ) .

Men jo du har ret, det behøver ikke kun være naboer der kan brokke sig over lydtrykket. Jeg glæder mig også til at kunne fyre helt op, når konen og ungerne er smuttet iseng. Har tit haft lyst til at smække en god action film på flimmeren  kl. 22:00 om aftenen.. men den går ikke rigtigt, når ungerne har værelser lige nedenunder stuen. Så bio'en her bliver oprettet i en tilbygning til huset som ligger langt fra både kælder og soveværelse. Så det bliver uden at forstyrre nogen som helst at jeg kan skrue op for lyden .

Mvh Bo.

anderspj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Meget flot Nappefugl (sjovt navn..)

Må jeg foreslå dig eventuelt at lave de to grå felter på hver side af læredet sorte? Så får du en mere sammenhængende endevæg med et sammenhængende "bånd" bestående af et hvidt læred i centrum med 2 afsluttende sorte sider - vil give associationer til en bred fladskærm med højtalere på hver side af skærmen.

Vi glæder os til at se mere!

Til top Vis anderspj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anderspj Besøg anderspj's Websted

Hardy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Januar 2005 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

ebsen skrev:

Nappefugl

Tak for svaret!

HVad har du betalt for skiltene? Er nemlig selv interesseret i dem. Var det ikke muligt, om du gad sende en mail til mig, med informationer om hvem jeg skal kontakte hvis jeg gerne vil købe skilte magen til dine?

min mail: kasperebsen@gmail.com

Håber du være behjælpelig, da skiltene jo er rigtig flotte!

Du kan selv lave skiltene vha. flg. filer:

http://www.willowville.net/ht/pics/DOLBY.zip

http://www.willowville.net/ht/pics/dts2.zip

http://www.willowville.net/ht/pics/THX2.zip

Billederne har en opløsning på 5300x3800 og efter beskæring til 5300x3533 passer formatet til en 20x30 cm fotofremkaldelse - kan f.eks. fås for 14 kr pr billede og 20 kr i opstart, dvs. 62 kr for alle tre i perfekt kvalitet!

I modsætning til så mange andre har jeg dog placeret mine i "foyeren"...

Til top Vis Hardy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hardy

Sheiken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2004
Sendt: 29 Januar 2005 kl. 03:25 | IP-adresse registreret  

Det må jeg sige ! ser rigtig godt ud! og det er virkelig en fed måde at gøre det på, eftersom du selv på et budget har formået at få det til at se ud af noget!

Begynder selv på min egen bio engang i næste uge så glæder mig at se hvad jeg kan få min til at ligne ;)

Til top Vis Sheiken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sheiken

ebsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Januar 2005 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Hardy

Mange tak for svaret! Perfekt! Så skal jeg da bare hen til fotohandleren og få dem lavet hurtigst muligt!

Men endnu en gang tak!

Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum