Hej Alle
Jeg er i gang med en Mission; at undersøge om det kan lade sig gøre at købe god bigraflyd til få penge og gerne så få penge som nødvendigt Lyder det ikke ambitiøst?
Dette betyder at jeg absolut kke er intereseret i de sæbepapkasseløsninger som ses i diverse varehuse til 1495.- 1995.- etc! Nej jeg vil gerne bruge penge på god lyd, men bare så lidt som nødvendigt, hvis i forstår!
Mit lydkvalitetsmæssige udgangspunkt og også det økonomiske; er en 5.1 opstilling fra hifi klubben som jeg har brugt en del tid på at lytte til i deres demo rum.
Denon avr-2105 reciever, pris 4500
Dali Concept 2 front, pris 2200
Dali Concept center, pris 1100
Dali Concept 1 Surr, pris 1500
Dali AW 10 sub, pris 2500
Dette setup ver meget overbevisende og det er denne lydkvalitet som jeg gerne vil stræbe efter. Men kan det lade sig gøre at få tilsvarende lydkvalitet billigere eller evt. andre bedre alternativer i samme prisklasse?
(jeg kan ikke finde nogen test af concept serien, kun en tysk, er der nogen?)
Jeg har en DVD afsp. som ikke skal skiftet nu, først når Hardisk recorderne er længere nede i pris!
Jeg har kigget lidt på et alternativ til en reciever en Yamaha RX-V650, pris 3500, er der nogle der har erfaringer med den, test etc? har læst at den helst ikke vil spaille alt for højt, men det er heller ikke min intention, det skal bare være rent og dynamisk!
Altarnativt har jeg overvejet at bygge højtalere selv som medbyg/byggesæt, men kan det betale sig?
Kan jeg få bedre lyd til samme penge, eller samme lyd til mindre penge? Hvilke bygesæt kan evt anbefales? Jeg har kigget lidt på frequence hjemmesiden www.frequence.dk, men hvordan lyder de? Er der andre forhandlere af byggesæt?
Evt er det kun subben som jeg vil bygge selv, frequence har nogle subs som virker tiltalende, men lyden, er der nogle erfaringer?
Et alternetiv til Dali kunne være en sub fra audio pro eller hvad med B&W? er der nogle der har nogle gode bud på en rigtig god subwoofer i denne prisklasse 2000-2500? det er svært at finde test om subwoofere, er der nogle som har et godt link?
Håber der er nogen som vil deltage i jagten på et rigtigt godt 5.1 biografanlæg, til så lidt penge som nødvendigt; jeg mener hvorfor betale 12000, hvis man kan få noget for f.eks. 8000 som lyder ligeså godt! Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre, men det er mit projekt at finde ud af det!
MVH
Jonas