Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 20:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: spikes eller??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 04 Februar 2005 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer at få fremstillet nogle spikes til mine gamle B&W 801. Jeg har allerede fået lavet nogle 30mm granitplader de skal stå på.

Men jeg kan se at nogle vælger bløde fødder istedet for spikes, og da slog det mig om det måske var en idé at få fremstillet dem i aluminium som jo er meget blødt?

De skal stå på en overetage i mit hus hvor gulvet/loftet er træspær med pålagt trægulv og jeg er ikke interesseret i at vække hele familien med dyb bas og rystelser i hele gulvet - hvad mon er bedst i mit tilfælde??

Til top Vis -jan-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jan- Besøg -jan-'s Websted

chrliv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Sendt: 04 Februar 2005 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at en blød afkobling er bedst. Også i dit tilfælde. Du skal ikke regne med at en spike fremstillet i aluminium har noget som helst med blød afkobling at gøre. Jeg har selv de audiophile udgaver af SD-fødderne på 5 cm. granit.

Hilsen Christian.

Til top Vis chrliv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrliv

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 Februar 2005 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Jeg er ved at få lavet spikes til mine B&W 801 serie 3 . De bliver drejet i stål med en  D . på 7 cm og en højde på 12 cm Det hele bliver sat  på granitplader på 40 * 60 cm Højden er jeg ikke helt sikker på endnu men  de " originale"  fødder er  22,45 cm . så granitten skal måske være 10 cm for at opnå den anbefalede højde . Men det må afhænge af afstanden til  ht´erne skulle man tro. Når projektet er færdigt  vil jeg skrive om mine erfaringer. Det du´r ihvertfald ikke med parketgulv og de originale hjul har jeg erfaret. Jeg har overvejet alu  men en meter i D 7 cm koster ca 1200 kr.i rustfri stål er prisen  ca. 3500 kr/m  så jeg har fundet stumper andet sted.

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 04 Februar 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Hey Jan

Ja jeg har som du jo ved i et stykke tid haft spikes på mine HT ovenpå en flise. (diskussionen beton vs. granit har jeg taget andetsteds i forum og den skal ikke nødvendigvis drøftes her også), men har for føje tid siden skiftet til SD feet, og jeg synes umiddelbart at det er bedre, mere bas kontrol etc. (se evt. min tråd)

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2005 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

piobyte: jeg er spændt på at høre mere når du er færdig. Hvornår forventer du at de er færdige?

Jeg har kigget på de dersens SD fødder, de koster jo heller ikke alverden at afprøve i forhold til at få fremstillet nogle spikes i alu. som ikke kan bruges til noget som helst hvis det ikke bare spiller.

Til top Vis -jan-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jan- Besøg -jan-'s Websted

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2005 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

-jan- skrev:

piobyte: jeg er spændt på at høre mere når du er færdig. Hvornår forventer du at de er færdige?

Jeg har kigget på de dersens SD fødder, de koster jo heller ikke alverden at afprøve i forhold til at få fremstillet nogle spikes i alu. som ikke kan bruges til noget som helst hvis det ikke bare spiller.

Jeg regner med de er klar om en uges tid 

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 Februar 2005 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Spikes

SD fødder.

msby
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Februar 2005 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

Ja hvorfor spilde tiden med argumenter   
Til top Vis msby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af msby

-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2005 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:
-jan- skrev:

jeg er spændt på at høre mere når du er færdig. Hvornår forventer du at de er færdige?

Jeg regner med de er klar om en uges tid 

er de blevet færdige? har du testet dem?

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2005 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

De er desværre ikke færdige endnu  Men jeg må have lidt tålmodighed da smeden laver dem  til en meget fordelagtig pris. Jeg har lige haft friuge så det kan jo være de ligger klar på jobbet her i weekenden ?

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2005 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:
De er desværre ikke færdige endnu  Men jeg må have lidt tålmodighed da smeden laver dem  til en meget fordelagtig pris. Jeg har lige haft friuge så det kan jo være de ligger klar på jobbet her i weekenden ?

Venter stadig !!!!

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Piobyte er det ikke Matrix modellen du har der?

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Cool Blade
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Jan

Det bliver meget svært at bruge noget som SD under din 801. Problemet er nemlig at der ikke rigtigt er nogle steder at stille det under. Dertil kommer problemet med at 801'erne har afgjort bedst af at blive løftet op så at diskanten kommer mere i ørehøjde. Så jeg ville nok finde nogle soundspikes og så evt hvis du virkelig vil prøve sd lægge dem under. En anden ide er at finde en afkoblingsplade som dem der bruges under PA højtalere - men jeg er ikke sikker på hvor du finder dem i DK. Allerbedste løsning er selvfølgelig soundanchor som har noget der er lavt specielt til 801'erne. Men de fåes kun i USA og selv om prisen er ok (ca. 3000) så vejer de en bondegaard og fragten alene gør at du kommer til at betale omkring 6000 inden du har dem i hånden - også har jeg ikke indregnet skattefar...

Til top Vis Cool Blade's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cool Blade

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2005 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Jow det er Matrix serie 3  fra 1997  Her også kontaktet Sound Anchors, men er lidt skeptisk ved at hæve højttaleren 22,5 cm , da diskanten så kommer over ørehøjde så det kan blive et pebret forsøg.

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2005 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Hej Jan

Jeg har nu godkendt den første af 8 spikes, det er jo lidt ærgerligt at bruge 2 timer pr stk, jeg regner med en uges tid endnu  

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Jan.

Prøv at kigge på www.jjaz.dk, der kan du også finde nogle rigtige gode muligheder - og til små penge.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2005 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har i mellemtiden købt dynaudio, men jeg er da spændt på at høre hvad du syntes om de spikes. Mine 801 er jo de helt gamle serie 80 og ikke matrix, men afkoblingen vil sikkert virke lige godt. 

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2005 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Endelig er mine spikes kommet nu skal der bare monteres med tyndt gummi og filt så mon ikke det er klar om nogle dage , (ærgerligt med det arbejde der også skal passes )       Billeder på min side af smedens store arbejde.De vejer ca 2 kg stykket .så der er gods i dem.

-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2005 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:

Endelig er mine spikes kommet nu skal der bare monteres med tyndt gummi og filt så mon ikke det er klar om nogle dage , (ærgerligt med det arbejde der også skal passes )       Billeder på min side af smedens store arbejde.De vejer ca 2 kg stykket .så der er gods i dem.

Tillykke med dine tunge spikes, men hvad er det for en side du snakker om med billeder? der er da ingen billeder på den "side" du refererer til i din signatur?  

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2005 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

http://hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17343&PN=3

Dette link fungerer ved mig ??? prøv at køre ned på siden.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes