Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 17:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hvilke højtalere til SS og techno? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Hey!

Jeg skal snart have nyt værelse og derfor ønsker jeg at købe nyt tv, nyt anlæg med surround sound osv. Mit værelse er kun ~12kvm, men en nærmere beskrivelse af hvordan jeg har tænkt mig det skal se ud, ses på tegningen:

http://www.stalkerzone.dk/upload/vaerelse03.jpg

Jeg lytter primært til techno, men ønsker selvfølgelig også nogle højtalere der er gode allround og self også til hjemmebioen.

Af receiver har jeg en Yamaha RX-V1500 i tankerne, selvom jeg bedre kan lide designet på en H/K 330 eller de tilsvarende designs. Yamaha´en kan man få for ~4500kr i Tyskland, så udover det er jeg villig til at bruge ~8000kr på højtalere. Dette behøver ikke være inkl. sub, da der måske er nok bas i selve højtalerne til hvad jeg har brug for, men ellers vil jeg hellere udbygge senere, hvis jeg føler det nødvendigt.

Jeg har haft kigget på følgende setups:

Setup 1:

2 x Dali 6006 - 5000,-

1 x Dali C1000 - 1999,-

2 x Dali R1000 - 2400,-

Ialt = 9400,- hvilket jeg synes er lige i overkanten for derudover kommer der jo også 1000-2000kr på kabler, vel. Istedet for 6006 kunne jeg jo også vælge 3003 eller 5005, så kommer det 500-1500kr ned i pris.

Setup 2:

2 x Dali Concept 6 - 3000,-

1 x Dali Concept CT - 1100,-

2 x Dali et eller andet par baghøjtalere til samlet pris ~2400kr

Hifiklubben havde her omkring dette setup på tilbud til 5000kr, hvilket passer mig kanon i pris.

Men nu når jeg ligemeget hvad ikke er villig til at betale for highend højtalere, er det så dumt at vælge sådan en receiver eller skal jeg hellere tage en billigere?

En anden ting er, at de der såkaldte "sæbekasseløsninger", dem finder jeg sq ganske velspillende, samt jeg er tilfreds med mit nu 7-8år gamle Sony Mikroanlæg. :) Det siger lidt om at jeg ikke er super hifi-geek der stiller meget høje krav

Hvordan synes I ellers det lyder eller skal jeg hellere vælge nogle andre højtalere? Hvis ja, hvilke?

På forhånd tak.

Til top Vis Insaniac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Insaniac

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

find evt noget brugt, hvis du så ikke kan li det, kan du evt sælge det igen, uden at tabe alverden på det. Og så er det meget billigere.

fx Dali 505, 202, SC-7 det burde kunne findes til en 2000 ialt (+-)

Og så en nyere brugt reciever (pga de nye formater, den skal ihvertfald have DTS/dolby digital og Pro Logic II) fx en NAD 742 (har jeg set til 2000 brugt) eller en Harman Kardon AVR4000, eller Marantz SR4200. (læs evt nogle indlæg herinde om recievere til en 5000, de kan oftes findes til en 2-3K brugt efter 1-2 år)

så er du kørende for ca 4000, og som sagt, du bør kunne sælge det rimligt billigt igen, hvis det ikke lige er dig

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2005 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Okay, men jeg har det bare sådan bob bob med at købe brugte højtalere :) Det virker så discount agtigt. Hehe. Altså jeg har også masser af penge, men er bare for nærig næsten til at give mere end de der 11-12k for et anlæg.

Jeg er villig til at ofre de der 4500kr på en Yamaha RX-V1500, og så faldt jeg også over det Gale Senior Surrounsound sæt som Hifiklubben sælger.

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/hoejttale rsystemer/detail/SYSTEM_Gale_Senior_surround_system.htm?id=4 733

Eller er det ikke noget værd?

Ellers har jeg fundet gode tilbud på brugtmarkedet på 6006 og C1000, men de fleste ligger i Jylland og ikke alle er interesseret i at sende.

cst1967
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Jeg må indrømme at jeg er lidt betænkelig ved at købe brugte højtalere.

Da højtalere er noget mekanisk og man ikke ved hvordan de er blevet behandlet.

Der imod er jeg ikke modstander i brugte forstærkere.

Så jeg ville vælge en brugt forstærker og nye Dali Concept højtalere.

Mit DIY-Højtaler
Til top Vis cst1967's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cst1967 Besøg cst1967's Websted

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2005 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Eftersom Hifiklubben har haft de Concept højtalere på tilbud til 5000kr i alt, så mon det ikke er muligt at de kan give mig det tilbud igen her om nogle måneder når jeg skal købe?!

Hvordan er Dali Concept vs. SYSTEM Gale Senior Surround Sæt for de koster næsten det samme, dog er der sub med til Gale.

Azo^
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 13 Februar 2005 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Valget mellem Dali og Gale burde ikke være så svært .. Bryder mig personligt ikke om Gale, og de Dali Concept jeg har hørt indtil videre har spillet fantastisk til prisen !

Idéen med at købe recieveren i Tyskland er god, gjorde selv det samme med min i sin tid!

Desuden tror jeg ikke du vil kunne bruge den Gale Sub til noget på dit lille værelse .. du kan jo altid udvidde med en sub senere ..

Til top Vis Azo^'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azo^

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes