Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 17:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Denon dvd 3910 vs. 2910 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jesperm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 15 Februar 2005 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Er på vej til at invistere i en ny DVD. Valget står lidt mellem en 2910 og en 3910. Jeg er godt klar over at 3910 er bedre men er der nogen der ved hvad de største forskelle er mellem de to modeller. Er 3910 virkelig de flere penge værd.

MVH

jesper

Til top Vis jesperm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jesperm

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 Februar 2005 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Hej-Denon 3910 har DVI og Denon link. Det har 2910 ikke. Den har også bedre løbeværk og fjerbetjening med lys i. Video delen er den samme, men 3910 har noget de kalder pixel by pixel something...
Jeg tror måske også at 3910 kører ren DSD...er ikke helt sikker. Der er vidst andre dacs i.

Bottom line: 3910 har lidt flere features og bedre lyd. Billedet skulle være det samme.
Jeg har dog ikke afprøvet nogle af dem i forhold til hindanden.

flemming38
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2003
Lokalitet: Sverige
Sendt: 15 Februar 2005 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Hej-Denon 3910 har DVI og Denon link. Det har 2910 ikke.

Det sidste er ikke rigtigt. 2910 har - ligesom 3910 - både DVI og HDMI. Men det er vist rigtigt som Raskolnikov skriver, at billedsiden stort set er ens. 3910 har derudover noget de kalder Denon Pixel Image Correction og Video Enhancer kredsløb.

(Sakset fra HFK's hjemmeside) "De er først i verden med et nyt Video Enhancer kredsløb, som ved at sammenligne hver enkelt pixel med alle de 8 omkringliggende pixel forbedrer skarpheden og detaljerne i billedet dramatisk. Systemet har fået navnet Denon Pixel Image Correction, og det fungerer ved, at en nyudviklet algoritme sampler 9 pixel, som ligger lige omkring hinanden (3 x 3 pixel) og sammenligner dem."

Du kan evt. prøve selv at sammenligne de to modeller på DENONs tyske hjemmeside  http://www.denon.de/site/frames_main.php?main=prod&ver=& amp;MID=3&sub=1&action=detail&Pid=142   (klik på mehr Informationen und Produktvergleich

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 15 Februar 2005 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv en 2910 og har set den ift. 3910. Lyden (især til musik) er bedre, på film ikke væsentligt. Billeddelen er som der også tidligere er skrevet den samme lige bortset fra DPIC, som på HFK hjemmeside er beskrevet som revolutionerende..det er det ikke, forskellen er så lille, at der skal meget god vilje til at konstatere den, jeg så den på et 80" tommer lærred; ja selv ekspedienten sagde, da jeg spurgte om han syntes at jeg skulle købe 3910 fremfor 2910, at hvis film er det primære så ville det være spild af penge at købe 3910

2910 er en ret fed maskine, men hvsi du vil være 100% så tag ind til en HFK og se begge i aktion, det er den eneste måde at blive sikker på (det var det jeg gjorde, og jeg synes ikke at 3910 var de ekstra penge værd, men jeg bruger altså også kun min afspiller til film).

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

Nicolai18
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

jeg er selv lidt på udkig efter netop også disse maskiner og har selv her på det sidste være ude og hører/se begge maskiner.. på billed siden kan jeg sgu ikke se forskel og hellere ikke noget særligt på lyd siden (i surround) men til CD er 3910'eren noget bedre, men hvis du har en god cd afspiller ville jeg bare købe en 2910'er den er super lækker.

Nicolai

jesperm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2005 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

hejsa

tak for jeres meninger. Den skal vise billede på en projektor ca på et 90" lærred. Spørgsmålet er om billedoptimeringen på 3910 kan ses når man kommer op i de størrelser

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 06:25 | IP-adresse registreret  

Hvis du kun skal bruge den til film så køb 2910, resten vil være spild af penge.

Jeg har selv lavet det valg og sammenlignet de to maskiner, også på store lærreder, 120".

Jeg kunne på ingen måder se forskel på de to maskiner når jeg brugte de samme udgange osv. Værd opmærksom på at når de skifter udgang eller bare forskellig indstilling på scaleren eller HDMI udgangen så skal din projektor/plasma eller hvad du nu har indstilles med feks Digital video essentials igen. Dette pga at denon har meget forskellige niveau ved de enkelte indstillinger. Om dette også gælder andre mærker er jeg faktisk ikke klar over, men sandsynligt er det.

Værd dog opmærksom på at begge maskiner har de lidt trælse Denon ting. Udseendet er lidt 80'er agtig og ikke særlig smart. Dog ligner de jo en kampvogn. Men dette er jo en smagssag.

Hvad der ikke er en smagssag er at denon's drev eller hvad der nu gør det er hamrende langsomme til læsningen. Sådan har de altid været så det er ikke en fejl bare et kedeligt denon kendetegn.

Jeg havde personlig hellere købt en Pioneer 668, men da den ikke kunne fås i sort så gik jeg efter en anden maskine med en god billeddel og var ligeglad med lydsiden da jeg aldrig skal bruge den til noget musik alligevel.

DVD'er er ikke lavet til musik heller ikke 3910, den er bare bedre til det end 2910, men slet ikke på højde med en god SACD eller redbook CD.

Til top Vis Classe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Classe

jesperm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2005 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

hejsa

Nu siger alle jo at lyden er noget bedre på 3910, men da jeg skal bruge surround dekoder delen i den vil det så betyde at den lyd også er dårligere eller er det kun cd lyd som er dårligere.

En anden ting jeg har lagt mærke til er at de begge kan afspille windows media filer. Betyder det så at de feks kan afspille den nye special edition af total recall som er på en dvd rom i high definition (1280x720) netop i Windows media format.

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 Februar 2005 kl. 01:29 | IP-adresse registreret  

Nej og nej. 3910 er bedre til cd og SACD og nej ingen af dem nderstøtter WM9 HD.
Der er kun tale om WM audio.

jesperm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2005 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Er der nogen der har nogen erfaring med hvor meget bedre lyden er på 3910 fremfor på 2910. Skal kun bruge den til film og regner med at bruge dekoder delen i DVDen, da jeg ikke har en forstærker med dekoder i.

MVH

jesper

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes