Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 19:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Endelig fået hjemmebiograf mangler lærred (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Troels P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2005
Status: Offline
Sendt: 16 Februar 2005 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Hej, alle i kloge mennesker.

Så har jeg endelig fået min lille hjemmebiograf med lyd, HTPC og hele molevitten og det virker jo perfekt.

Jeg mangler bare lærredet, jeg har undersøgt markedet, men det er altså et virvar af muligheder og valg... Gain, ansilumens, vinkel, dybde og meget mere.

Hvad skal man vælge???

Jeg kører med en projektor af mærket Acer, med en lysstyrke på 1600 ansilumens... Ja jeg ved det, ikke den bedste projektor, men det var altså lige hvad økonomien kunne klare...

Jeg har kigget lidt på det danske Lissau lærred, men det fås i hvid og grå, jeg er med så langt at grå er bedst til film, da det fremhæver kontraster og farverne i sig selv meget bedre, men hvad med Pc skærmbilledet, vil det blive vist korrekt på et gråt lærred???

Mærket Lissau er det godt nok til mit forbrug og er der noget jeg skal tage højde for ved køb af lærred???

Til top Vis Troels P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Troels P

-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Februar 2005 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Hej Troels.

Fedt du gad skrive lidt om dit grej, men hvad med nogle billeder???

Jeg står i samme situation som dig mht. til lærred. Der er fordele/ulemper ved dem begge. Dog hælder jeg efterhånden nok 60% til grå -  40 til hvidt.

Las os se nogle billeder...

Til top Vis -jan-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jan- Besøg -jan-'s Websted

Troels P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2005 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Det kommer snart, arbejder på det....

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 16 Februar 2005 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Om det skal være gråt eller hvidt er ikke så enkelt som det lyder (det troede jeg også at det var), men det er i høj grad afhængigt af hvilken PJ man har (LCD/DLP/CRT) og hvad kontrast forholdet er i den, samt dens lysstyrke, og ikke mindst hvor mørkt det er eller det kan blive i rummet man ser film i.

Jeg synes personligt at mit hvide lærred er bedre til lige præcis mit set-up.....men har længe været i tvivl....indtil jeg lavede et lile forsøg derhjemme..

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

Troels P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2005 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Hmm du har da så ret, men jeg kan fortælle dig at det er en DLP PJ, jeg har og jeg har mulighed for at total mørklægge stuen, kontrast forholdet er jeg noget i tvivl om, men som før nævnt er lyset på 1600 lumens...

netbjarne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes også det med lærreder var svært. Ikke mindst fordi de er så hundedyre! Find ud af om du skal have et fast- eller et rullelærred. Hvis det skal være fast kan du måske bygget et selv af en hvidmalet plade med en ramme omkring - det har mange glæde af. Hvis det skal være et rullelærred, har projecta nogen i en rimelig prisklasse (ca 2000+) - www.av-connection.dk forhandler dem bla. Ikea's turplur rullegardin i 2 meters bredde til få hundrede kroner er også et populært start"lærred". Selv lavede jeg et lærred af voksdug - det lærte mig bla at lærredet slet ikke skulle være så stort som jeg først havde forestillet mig. Held og lykke med projektet.

Troels P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2005 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen, så har jeg fået bestemt mig....

Har nu bestilt et mat-hvidt 86" ramme lærred fra Lissau, så mi vi jo bare håbe det virker for mig...

Tak for linket til Av-connection netbjarne, det er hos dem jeg har lagt min bestilling... Kanon site, lige hvad man mangler, til en overkommelig pris.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes