Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 23:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: hjælp til surround indkøb (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Piske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Hejsa. Nu har jeg igennem længere tid haft en bruger herinde, men har aldrig rigtig brugt det, da jeg er kommet lidt fra det igen. Men så begyndte jeg at kigge på alle de rigtig flotte og meget fede hjemme biograf installationer mange af jer herinde ligger inde med. Det gav mig lidt blod på tanden til, at finde nogle sager og så begynde at spare sammen.

Først vil jeg lige sige, at når i skriver i jeres tråde herinde, at man skal passe på, da det er noget man kan blive dybt afhængig af, må jeg give jer ret. Allerede da jeg surfede rundt på hifiklubben.dk og fandt priser lagde jeg mærke til, at slutresultatet blev en del dyrere end jeg havde regnet med.

Nåh. Det jeg vil frem til er, at jeg godt kunne tænke mig, hvis i gad give mig lidt input på de ting jeg har fundet frem.

Here goes :

Højtalere :

Front  : Dali Concept 8     2999,-
             Dali Concept 8     2999,- http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/gulvhoejt taler/detail/DALI_Concept_8_hoejttaler.htm?id=5141

Center  : DALI Concept CT  1099,- http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/centerhoe jttaler/detail/DALI_Concept_CT_centerhoejttaler.htm?id=5196

Bag  : DALI Blue R1000     1199,-
          Dali Blue R1000      1199,- http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/baghoejtt aler/detail/DALI_Blue_R1000_baghoejttaler.htm?id=1672

Subwoofer : DALI Suite S1.2     4999,- http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/hoejttaler/aktiv_sub woofer/detail/DALI_Suite_S12_subwoofer.htm?id=3269

Forstærkere/Reciever : DENON AVR-2805 surround receiver   7999,-
http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/surround_sound/recei ver/detail/DENON_AVR2805_surround_receiver.htm?id=5318

Kabel :

Fronthøjtalere : 4 meter TARA LABS PRISM kabel x 249,-    996,- http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/kabel/hoejttalerkabe l/detail/TARA_LABS_PRISM_kabel.htm?id=1985

Baghøjtalere/Centerhøjtaler : 15 meter TARA LABS Nexa kabel x 79.-   1185,-   
http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/kabel/hoejttalerkabe l/detail/TARA_LABS_Nexa_kabel.htm?id=1946

subwoofer : TARA LABS PRISM500SUB kabel 4 meter   549,- http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/kabel/subwooferkabel /detail/TARA_LABS_PRISM500SUB_kabel.htm?id=3495

Digital kabel : TARA LABS PRISM100D kabel til DVD/reciever  249,- http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/kabel/digitalkabel/d etail/TARA_LABS_PRISM100D_kabel.htm?id=3431

Scart kabel : 2 x BANDRIDGE PGV781 kabel x 299,-   598,- http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/kabel/billedkabel/de tail/BANDRIDGE_PGV781_kabel.htm?id=3792

Det var det jeg har fundet indtil videre. Nu kaster jeg så bolden over til jer garvede HIFI gutter. (Hvis i da vil tage imod den)  Er der noget jeg mangler? Er der noget jeg har skrevet på listen som ikke er nødvendigt? Det hele er baseret på indlæg jeg har læst herinde. (Stort set kun omkring "jeres anlæg-tråde" hvis i forstår mig.

Det hele skal sættes sammen med mit 28" Philips fjernsyn som jeg egentlig er meget godt tilfreds med. Det har et dejlig roligt billede, og der har aldrig været noget brok fra det, så ihvertfald så længe jeg er under uddannelse hvor pengene ikke er til det helt store, så bliver det stående.  Neden under det fjernsyn står der så en elendig DVD fra Philips. Den er virkelig ringe, men den bliver også skiftet ud inden for et par uger. Skal lige på ferie og så ser vi hvad det bliver til. Det er ikke så meget et KNIV skarpt billede jeg går efter. Det er mere lyden jeg er vild med.

Nu jeg er ved det kan jeg lige fortælle lidt om mig selv så i kan få et indblik i hvorfor jeg ikke har valgt det dyreste af det dyreste. Selv om det godt nok er fristende bare, at trykke bestil, indtast dankort nummer og så håbe på det bedste

Jeg er 21 år og er stadig under uddannelse så kontanterne hænger ikke på træerne. Har altid gået op i lyd, dog i bilen. Bilen har været spillet godt op med lyd lige siden jeg fik kørekort. Nu kunne jeg så godt tænke mig noget godt lyd derhjemme istedet for bare BUM BUM BUM. Hvis jeg vil høre bass musik kan jeg altid bare hoppe ud i bilen. Derfor kunne jeg godt tænke mig lidt fed lyd derhjemme. Især efter jeg prøvede et mega surround sæt hos en kammerat hvis sambo engang fyrede 40-50k af på det. fjernsyn und alles. Men det er selvfølgelig ude for min rækkevide, men disse ting jeg har fundet frem. Er de helt tossede?

hvis der ikke er det vilde i vejen med det, eller der ikke kommer andre forslag til forbedringer, i ved jo bedst, så tror jeg ihvertfald jeg vil finde den nærmeste hifiklub og prøve at lytte til det. Og så se om jeg skal til at skrabe penge sammen i den helt store stil.

PS : Det skal lige siges, at jeg engang til foråret får familiens kælder som er et lækkert rum på ca. 4.5mx8-9m så det bliver et forholdsvist stort rum.

På forhånd mange tak.

Lars Nielsen

Til top Vis Piske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Piske

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart ser din højtaler sammensætning ikke så tosset ud. Har en bekendt der har næsten samme system...dog med en lidt kraftigere sub og forstærker....og det system hænger ganske godt sammen

Men men men.

Find 2000kr mere og køb 3805 istedet for 2805...de sidste kroner værd

Brug for så vidt muligt samme kabel type hele vejen rundt for mest ensartet lyd.

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

ellers tag en lytter på en Marantz SR7500 ret lækker amp til en 8K

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Piske
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2005 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Okay. kunne være man skulle tage et smut ud til nærmeste forhandler og lytte lidt. er jo trods alt mine øre der skal leve med lyden så...

Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Sér sq fornuftigt ud.......

Men er helt enig med Hanzo.....Overvej en kraftigere sub....kan se at du køber Dali hele vejen rundt....men vil alligevel klart anbefale enten en B&W ASW 600 til 4299 kr.. el. ASW 650 til 5599.. begge er klart bedre en Dali's egen.....

Kablerne sér godt nok ud....men som Hanzo også siger...prøv så vidt muligt med det samme hele vejen rundt....

Subkablet har jeg selv....fantastisk vellydende kabel.... hvad angår digital kablet, så vil jeg klart anbefale dig at smide lidt flere klejner i gryden hvad dette angår...er jo trods alt det vigtigste af dem alle...og med an 2805 reciever for du ekstra meget for penge ved at gøre dette.....

Ellers et yderst fornuftigt valg.....

Glæder mig til engang at se det.......

Til top Vis Feeble's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Feeble

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Enig med Tony, Marantz bør du give en lytter til. God ide at holde sig til samme mærke hele vejen, mener jeg. Produkter fra samme mærke er som regel gode til at spille sammen.

Men ellers kan du prøve at lytte til Pioneer produkter også. De laver gode DVD-afspillere til prisen. HK, Yamaha og de andre mærker bør også tages i overvejelserne.

Vedrørende højttalere findes mange andre alternative mærker såsom Tannoy og SA.

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

Piske
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2005 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Jeg takker og bukker for jeres input. kan godt ske i har ret i det med, at subwooferen ikke er kraftig nok. Jeg må indrømme jeg godt kan lide et rigtig fedt lydtryk i film. Også i musik for den sags skyld, men jeg syntes ikke det er noget bedre, end når filmen spiller og bassen suger i kroppen. Fx. i LOTR : The Two Towers hvor alle orkerne står foran Helms Deep og tramper i jorden med deres våben. BRUUUMMMM BRUUUMMMM

Lyder helt fantastisk og giver en helt speciel følelse syntes jeg.  

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Jeg ville ha spart noen penger ved å kjøpe en Yamaha RX-V1500, også brukt disse pengene på noen bedre fronthøytalere. Concept høytalerene er flotte å se på, men å kalle de for stramme og detaljerte i lyden ville være å lyve stygt.

Og før du investerer tungt i dyr kabel vil jeg anbefale deg å prøvlytte dyr/billig kabel for å se om du kan høre noen forskjell, det er det ikke alle som kan. Jeg tror uansett at den lille forskjellen som kabelen gjør vil være bortkastet på et par Concept høytalere

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Nu skal jeg jo passe på hvad jeg siger om konkurrenternes produkter, men det virker på mig som en helt skæv fordeling af kronerne. Jeg synes du bør følge Manicminers forslag, og fordele pengene anderledes. Det er ret billige højttalere vi taler om her, at bruge 5K på subwoofer er i betragtning af rummets størrelse vel nok ok, men yderligere kroner ville jeg mene ville være bedre brugt på opgradering af de andre højttalere. En 8K receiver er til gengæld i mine øjne helt ude i skoven, i forhold til de forskelle der kan hentes på at købe dyrere højttalere. Ikke at der ikke er forskel på en receiver til 3-4K og en til 8K, der er ganske stor forskel - bare ikke noget der er _tilnærmelsesvist_ lige så stor som forskellen ved at bruge samme merpris på bedre højttalere. Og godt nok er kabler vigtige, men at smide 3500 spir på kabler til dét setup, det er altså også grundigt overkill imho. Igen, ikke fordi kablerne ikke nødvendigvis er 3500,- værd, men dine penge er bare bedre brugt på noget andet. Køb en receiver til det halve og begræns kabelbudgettet til 1000-1500,-, så har du pludselig 6000,- mere at købe højttalere for. Specielt centerhøjttaleren er ekstremt vigtig for surroundlyden, der vil _slet_ ikke være noget i vejen for at gå en serie op, hvad denne angår. En center til 1099,- i et setup til over 25K, dét synes jeg er en skævert.

Det er en klassisk "begynderfejl" (i anførselstegn fordi det langtfra kun er begyndere der begår den...) at stirre sig blind på surroundreceivernes specifikationer og features, og ende med et system hvor en rigtigt fed receiver drukner i middelmådige højttalere.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Piske
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2005 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Det kan i selvfølgelig have ret i. Noget jeg dog ikke har lyst til at skære ned på er kabler.. Det er jo ikke som recievere og højtalere mm, noget der bliver "outdated" på et tidspunkt. Dem kan man bruge igen og igen. Men du/i kan have ret i, at de højtalere måske ikke gør den reciever "justice".  Kan godt ske jeg skal kigge lidt på andre recievers. Men det var nu også planen. Ved fra mine år med bilstereo som interesse, at man meget tit kan komme til at købe katten i sækken hvis man køber noget man aldrig har hørt selv. Man kan jo blive tilrådet mange mærker og modeller som mange andre syntes lyder rigtig godt, men når det kommer til ens egne øre, så kan det være man er til en helt anden tone.

Men jeg vil helt sikkert tage jeres input med i mine overvejelser. :)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes