Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 13:47   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Ideer til nye gulvhøjttalere? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nikolajb
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 December 2004
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Som nævnt i en tråd i "andet" forummet har jeg nogle problemer med lyden på mit anlæg, og alt tyder på, at det er mine højttalere (Dali Grand Diva) som ikke bryder sig om resten af anlægget. Derfor overvejer jeg at udskifte dem. Men jeg er lidt blank på området og vil gerne have nogle gode bud fra jer.

Kan I anbefale nogle andre højttalere i ca. samme prisklasse? Det skal gerne være nogen, som er til at finde brugt, evt. godt demo-kup. Lydmæssigt skal de gerne noget varmere i lyden end Divaerne. De skal helst ikke være alt for grimme at se på, men lyden er vigtigere.

Rent musikalsk skal de gerne kunne klare det meste. Coltrane og System of a Down kan nemt ryge på anlægget samme aften.
Til top Vis nikolajb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nikolajb
 
Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1916
Sendt: 20 Februar 2005 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Avance Sig. 8 MKII/MKIII.

Rigtig meget lig Diva i opbygning og kvalitet, men ikke nær så afslørende i forhold til resten af anlægets evner.

Som én bemærkede - de spiller godt på alle anlæg og følger gladeligt med når resten bliver opgraderet!

__________________
AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
Til top Vis Frede1977's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frede1977 Besøg Frede1977's Websted
 
nikolajb
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 December 2004
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 06 Marts 2005 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Tak for forslaget, men efter at have hørt dem må jeg sige, at det nok ikke bliver dem, jeg overvejer. Så vil jeg hellere holde fast i Divaneserne :)
Til top Vis nikolajb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nikolajb
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 06 Marts 2005 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

hvad med Beethoven.

__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 1117
Sendt: 06 Marts 2005 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Måkse Audiovector M3 Super/Signature MK II??
Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy
 
Thomas O.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 51
Sendt: 06 Marts 2005 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

nikolajb skrev:
Tak for forslaget, men efter at have hørt dem må jeg sige, at det nok ikke bliver dem, jeg overvejer. Så vil jeg hellere holde fast i Divaneserne :)

Hej Nikolajb

Hvad ved Avancerne får dig til at sige det? Hvor synes du at Diva'erne er bedre. Jeg har selv haft Diva (som jeg synes er en rigtig god højttaler). Nu har jeg netop Avance signature 8 MK2. Avancerne synes jeg er bedre end Divaerne. Mere helstøbt og generelt tilfredsstillende lyd (for mig).

Mvh.

Thomas

Til top Vis Thomas O.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas O.
 
Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1916
Sendt: 06 Marts 2005 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

nikolajb skrev:
Tak for forslaget, men efter at have hørt dem må jeg sige, at det nok ikke bliver dem, jeg overvejer. Så vil jeg hellere holde fast i Divaneserne :)


Jeg er også lidt overrasket over hvor ens de trods alt lyder. Jeg nåede faktisk også at blive enig med mig selv om at jeg helst vil have Avance'erne

... så er den tanke da ud af verden


Du bør nok overveje nogle af de bedre B&W CM6, 7xx, 8xx hvis du er meget til den lyd!


__________________
AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
Til top Vis Frede1977's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frede1977 Besøg Frede1977's Websted
 
nikolajb
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 December 2004
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 06 Marts 2005 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Thomas O. skrev:
Hvad ved Avancerne får dig til at sige det? Hvor synes du at Diva'erne er bedre. Jeg har selv haft Diva (som jeg synes er en rigtig god højttaler). Nu har jeg netop Avance signature 8 MK2. Avancerne synes jeg er bedre end Divaerne. Mere helstøbt og generelt tilfredsstillende lyd (for mig).


Jeg ved ikke helt, om den ene højttaler er bedre eller dårligere end den anden. Jeg ved bare, at de lydmæssigt minder så meget om hinanden, at det der irriterer mig ved Divaens diskant også irriterer mig ved Avancerne. Og så giver det jo ikke så meget mening at skifte :)

Lydmæssigt har Frede nok ret i, at Avancerne er lidt mere lune i lyden. Men ud fra forholdene (kort tid, ubekendt anlæg, ubekendt rum) skal jeg ikke sige noget endeligt.
Til top Vis nikolajb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nikolajb
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes