| Forfatter |
|
nikolajb Forum Bruger


Bruger siden: 28 December 2004
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 20 Februar 2005 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som nævnt i en tråd i "andet" forummet har jeg nogle problemer med
lyden på mit anlæg, og alt tyder på, at det er mine højttalere (Dali
Grand Diva) som ikke bryder sig om resten af anlægget. Derfor overvejer
jeg at udskifte dem. Men jeg er lidt blank på området og vil gerne have
nogle gode bud fra jer.
Kan I anbefale nogle andre højttalere i ca. samme prisklasse? Det skal
gerne være nogen, som er til at finde brugt, evt. godt demo-kup.
Lydmæssigt skal de gerne noget varmere i lyden end Divaerne. De skal
helst ikke være alt for grimme at se på, men lyden er vigtigere.
Rent musikalsk skal de gerne kunne klare det meste. Coltrane og System of a Down kan nemt ryge på anlægget samme aften.
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 20 Februar 2005 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Avance Sig. 8 MKII/MKIII.
Rigtig meget lig Diva i opbygning og kvalitet, men ikke nær så afslørende i forhold til resten af anlægets evner.
Som én bemærkede - de spiller godt på alle anlæg og følger gladeligt med når resten bliver opgraderet!
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
nikolajb Forum Bruger


Bruger siden: 28 December 2004
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 06 Marts 2005 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for forslaget, men efter at have hørt dem må jeg sige, at det nok
ikke bliver dem, jeg overvejer. Så vil jeg hellere holde fast i
Divaneserne :)
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger


Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 06 Marts 2005 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
| Sendt: 06 Marts 2005 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måkse Audiovector M3 Super/Signature MK II??
|
| Til top |
|
| |
Thomas O. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 06 Marts 2005 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
nikolajb skrev:
| Tak for forslaget, men efter at have hørt dem må jeg sige, at det nok ikke bliver dem, jeg overvejer. Så vil jeg hellere holde fast i Divaneserne :) |
|
|
Hej Nikolajb
Hvad ved Avancerne får dig til at sige det? Hvor synes du at Diva'erne er bedre. Jeg har selv haft Diva (som jeg synes er en rigtig god højttaler). Nu har jeg netop Avance signature 8 MK2. Avancerne synes jeg er bedre end Divaerne. Mere helstøbt og generelt tilfredsstillende lyd (for mig).
Mvh.
Thomas
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 06 Marts 2005 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
nikolajb skrev:
| Tak for forslaget, men efter at have hørt dem må jeg sige, at det nok
ikke bliver dem, jeg overvejer. Så vil jeg hellere holde fast i
Divaneserne :)
|
|
|
Jeg er også lidt overrasket over hvor ens de trods alt lyder. Jeg nåede
faktisk også at blive enig med mig selv om at jeg helst vil have
Avance'erne
... så er den tanke da ud af verden
Du bør nok overveje nogle af de bedre B&W CM6, 7xx, 8xx hvis du er meget til den lyd!
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
nikolajb Forum Bruger


Bruger siden: 28 December 2004
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 06 Marts 2005 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas O. skrev:
| Hvad ved Avancerne får dig til at sige det? Hvor synes
du at Diva'erne er bedre. Jeg har selv haft Diva (som jeg synes er en
rigtig god højttaler). Nu har jeg netop Avance signature 8 MK2.
Avancerne synes jeg er bedre end Divaerne. Mere helstøbt og generelt
tilfredsstillende lyd (for mig). |
|
|
Jeg ved ikke helt, om den ene højttaler er bedre eller dårligere end
den anden. Jeg ved bare, at de lydmæssigt minder så meget om hinanden,
at det der irriterer mig ved Divaens diskant også irriterer mig ved
Avancerne. Og så giver det jo ikke så meget mening at skifte :)
Lydmæssigt har Frede nok ret i, at Avancerne er lidt mere lune i lyden.
Men ud fra forholdene (kort tid, ubekendt anlæg, ubekendt rum) skal jeg
ikke sige noget endeligt.
|
| Til top |
|
| |