| Forfatter |
|
Mighty Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg er ved at bygge en htpc, og jeg benytter et Insight P4 mobo med en P4 3.06 cpu.
Nogen der har et forslag til en lille blæser der kan køle sådan en cpu, om som larmer så lidt som muligt.
En andet lille spørgsmål, kan man hvis man har en pc med tv tuner og windows media center, så bruge det der med at man pause en film der kommer direkte?
På forhånd tak.
|
| Til top |
|
| |
Søren M Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey.
Papst kølere er altid sagen. Men tag et kig på MYST serien.
Det er seriøs kval. Den er overset men siger ikke en meter og yder for vildt.
kig på www.edbpriser.dk der skulle du kunne finde det du søger.
|
| Til top |
|
| |
Mighty Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg søger under papst på edbpriser kommer der 1 enkelt blæser, der er en anden producent der hedder MIST kan jeg se, er det, det du mener med Myst serien?
|
| Til top |
|
| |
Søren M Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja sorry.
Det er MIST. Men er det kun blæseren eller skal du bruge soklen også? Hvis du skal bruge en komplet køler vil jeg stadig anbefale MIST.
Jeg har selv en Black Silence i min alm pc, har monteret mit 9800 pro med en passiv køler og papst i strømforsyningen.
Og tro mig den larmer stort set ikke
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kig på Zallman det er vejen frem i HTPC efter min mening.
Ellers så søg under cpu kølere og vælg hvor meget den max må larme!
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
jfinderup Forum Bruger


Bruger siden: 02 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er enig med søren M... Papst er noget af det mindst støjende jeg kender til. Tag et kig på www.webconsult.dk, de forhandler et hav af papst blæsere.
Når du nu siger at den skal være lille, er det så i den tro at den larmer mindre jo mindre den er, eller fordi der ikke er plads til andet end en lille blæser? Selv har jeg en PC med to papst blæsere, en 92mm og en 120mm, og selvom den har kørt 2 film i træk, er støjen næsten ikke til at ænse. __________________ /Jfinderup
|
| Til top |
|
| |
madsne Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mighty Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grunden til den skal være lille, er at jeg ikke har meget plads at gøre med, da den skal bygges ind i kassen fra en dvd afspiller.
Grunden til den skal være støjsvag, er selvfølgelig for ikke at irritere, når man ser film.
Der skal være både køleblok og blæser.
Hvad vil i så anbefale?
|
| Til top |
|
| |
KasparJ Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt ville jeg lede efter noget fra Thermalright. Hvad er
maksimal højde på blæser og køleblok? Hvis prisen er ligegyldig, og
hvis du kan få plads til det er vandkøling nok at foretrække. Zalman
har lavet et udmærket "kit" med ekstern radiator, som fungerer uden
blæser.
www.thermalright.com
www.zalman.co.kr
|
| Til top |
|
| |
Mighty Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 21 Februar 2005 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har max. 6 - 7 cm i højden til blæser og køleblok.
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 22 Februar 2005 kl. 07:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb noget lign. den her de er godt usandsynlig grimme, men de virker, og er meget lydsvage står der.
Dem jeg har søgt på her larmar max 21db: Klik her
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 22 Februar 2005 kl. 07:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mighty Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 24 Februar 2005 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen der har et link til en specifik køler, lidt til mit projekt? :D
|
| Til top |
|
| |
Mighty Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey, er der ikke nogen der har et forslag om en specifik køler? :D
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 02 Marts 2005 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu siger du lille? Men somregel, hvis du vil lave noget lydsvagt, så går man op i størrelse på faktisk alle områder, både blæser og køleprofil osv. For en større blæser med et større vingefang kan jo lave det samme airflow som en lille blæser, bare ved meget lavere omdrejninger ;-) og jo større køleprfilen er, jo større er overflade arealet som varmen skal afsættes på.
Min egen løsning var at bruge Zalmans CNPS6500B-Cu profil, skrotte den medfølgende 92mm. blæser, for en 120mm. low-noise PAPST, og regulere den med Zalmans egen lille variable modstand, som følger med til stort set alle deres kølere. Desuden har jeg skiftet chipset køleren, ligeledes til Zalmans passive model, men den store 120mm. PAPST blæser kan sagtens dække denne også. Grafikkort køleren har jeg skiftet til en gammel Pentium-pro profil, som jeg har limet på, og lader igen PAPST blæseren køle kortet fra bagsiden. Men nu er mit grafikkort også en lidt ældre sag, men der findes flere gode passive løsninger derude, der kan bruges sammen med de nyere kort, bla. også fra Zalman!
Lidt billeder: http://www.hardware-test.dk/oc/billedbrowser.asp?id=7480& ;pic=7 http://www.hardware-test.dk/oc/billedbrowser.asp?id=7480& ;pic=8 http://www.hardware-test.dk/oc/billedbrowser.asp?id=7480& ;pic=9
|
| Til top |
|
| |