Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 16:46   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Hvilken lille cpu køler? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mighty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 110
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg er ved at bygge en htpc, og jeg benytter et Insight P4 mobo med en P4 3.06 cpu.

Nogen der har et forslag til en lille blæser der kan køle sådan en cpu, om som larmer så lidt som muligt.

 

En andet lille spørgsmål, kan man hvis man har en pc med tv tuner og windows media center, så bruge det der med at man pause en film der kommer direkte?

 

På forhånd tak.

Til top Vis Mighty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mighty
 
Søren M
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 214
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Hey.

Papst kølere er altid sagen.
Men tag et kig på MYST serien.

Det er seriøs kval. Den er overset men siger ikke en meter og yder for vildt.

kig på www.edbpriser.dk der skulle du kunne finde det du søger.

Til top Vis Søren M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren M Besøg Søren M's Websted
 
Mighty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 110
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg søger under papst på edbpriser kommer der 1 enkelt blæser, der er en anden producent der hedder MIST kan jeg se, er det, det du mener med Myst serien?

Til top Vis Mighty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mighty
 
Søren M
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 214
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Ja sorry.

Det er MIST. Men er det kun blæseren eller skal du bruge soklen også?
Hvis du skal bruge en komplet køler vil jeg stadig anbefale MIST.

Jeg har selv en Black Silence i min alm pc, har monteret mit 9800 pro med en passiv køler og papst i strømforsyningen.

Og tro mig den larmer stort set ikke

Til top Vis Søren M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren M Besøg Søren M's Websted
 
AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1855
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Kig på Zallman det er vejen frem i HTPC efter min mening.

Ellers så søg under cpu kølere og vælg hvor meget den max må larme!


__________________
Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ
 
jfinderup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 115
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig med søren M... Papst er noget af det mindst støjende jeg kender til. Tag et kig på www.webconsult.dk, de forhandler et hav af papst blæsere.

Når du nu siger at den skal være lille, er det så i den tro at den larmer mindre jo mindre den er, eller fordi der ikke er plads til andet end en lille blæser? Selv har jeg en PC med to papst blæsere, en 92mm og en 120mm, og selvom den har kørt 2 film i træk, er støjen næsten ikke til at ænse.



__________________
/Jfinderup
Til top Vis jfinderup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jfinderup
 
madsne
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 Oktober 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Hej

Studiedata har også mange i forskellige kølere

Link: http://studiodata.dk/

Mads

Til top Vis madsne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madsne
 
Mighty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 110
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Grunden til den skal være lille, er at jeg ikke har meget plads at gøre med, da den skal bygges ind i kassen fra en dvd afspiller.

Grunden til den skal være støjsvag, er selvfølgelig for ikke at irritere, når man ser film.

Der skal være både køleblok og blæser.

Hvad vil i så anbefale?

Til top Vis Mighty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mighty
 
KasparJ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Februar 2005
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Personligt ville jeg lede efter noget fra Thermalright. Hvad er maksimal højde på blæser og køleblok? Hvis prisen er ligegyldig, og hvis du kan få plads til det er vandkøling nok at foretrække. Zalman har lavet et udmærket "kit" med ekstern radiator, som fungerer uden blæser.

www.thermalright.com
www.zalman.co.kr
Til top Vis KasparJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasparJ
 
Mighty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 110
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har max. 6 - 7 cm i højden til blæser og køleblok.
Til top Vis Mighty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mighty
 
AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1855
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 07:27 | IP-adresse registreret  

Køb noget lign. den her de er godt usandsynlig grimme, men de virker, og er meget lydsvage står der.

Dem jeg har søgt på her larmar max 21db: Klik her



__________________
Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ
 
AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1855
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 07:29 | IP-adresse registreret  

Glemte lige...

Denne køler er usædvanlig god også, men den er møj brede, den er dog kun 6.5cmhøj:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=114473


__________________
Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ
 
Mighty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 110
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Ingen der har et link til en specifik køler, lidt til mit projekt? :D
Til top Vis Mighty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mighty
 
Mighty
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 21 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 110
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Hey, er der ikke nogen der har et forslag om en specifik køler? :D
Til top Vis Mighty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mighty
 
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2120
Sendt: 02 Marts 2005 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Nu siger du lille? Men somregel, hvis du vil lave noget lydsvagt, så går man op i størrelse på faktisk alle områder, både blæser og køleprofil osv. For en større blæser med et større vingefang kan jo lave det samme airflow som en lille blæser, bare ved meget lavere omdrejninger ;-) og jo større køleprfilen er, jo større er overflade arealet som varmen skal afsættes på.

Min egen løsning var at bruge Zalmans CNPS6500B-Cu profil, skrotte den medfølgende 92mm. blæser, for en 120mm. low-noise PAPST, og regulere den med Zalmans egen lille variable modstand, som følger med til stort set alle deres kølere. Desuden har jeg skiftet chipset køleren, ligeledes til Zalmans passive model, men den store 120mm. PAPST blæser kan sagtens dække denne også. Grafikkort køleren har jeg skiftet til en gammel Pentium-pro profil, som jeg har limet på, og lader igen PAPST blæseren køle kortet fra bagsiden. Men nu er mit grafikkort også en lidt ældre sag, men der findes flere gode passive løsninger derude, der kan bruges sammen med de nyere kort, bla. også fra Zalman!

Lidt billeder:
http://www.hardware-test.dk/oc/billedbrowser.asp?id=7480& ;pic=7
http://www.hardware-test.dk/oc/billedbrowser.asp?id=7480& ;pic=8
http://www.hardware-test.dk/oc/billedbrowser.asp?id=7480& ;pic=9

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes