Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. maj 2024 | 16:08   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: NAD T760 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
WamPyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen.

Jeg har fået et tilbud på sådan en fætter af en arbejdskolega, problemet er bare at jeg ikke lige ved hvad den værd, og vil jo ikke være et svin og skambyde ham.

Den er 4 år gammel, og han har org. emballage + faktura, garantibevis og alt det der, den fejler ikke noget og har ingen risser eller noget.

Tænkte så lige over om nogle har lidt erfaringer med den, og om den eventuel er ved at være så gammel af der skal bruges penge på en ny, f.eks. en T743.

På forhånd tak

Til top Vis WamPyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af WamPyr
 
birdman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 November 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 56
Sendt: 21 Februar 2005 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Jeg er den ulykkelige ejer af en NAD T760.

Jeg erhvervede mig denne pragtfulde reciever i vinteren 2000, som total newbie og med en tro på, at alt hvad de sagde i Hifiklubben var rigtigt. Når nu jeg går i "Hifibutikken" og laver mit indkøb af reciever frem for at vælge den intetvidende ekspedient i Merlin og Fona, så må jeg da godt nok gøre et godt køb, og virkelig være med på de helt høje noder....

Jeg købte recieveren og var forblændet af dens lyd og varme. Det var simpelthen et fantastisk køb. Det var så fantastisk at jeg senere har erhvervet mig en NAD pladespiller, RIAA forstærker og DVD-afspiller (T531).. NAD er virkelig noget der dur.

Men, så begynder problemerne at opstå:

DVD-afspilleren er teknisk set ringe. Dens mekanik er elendig og billedkvalitet ikke prangende. Der er iøvrigt kun Scart-out og composite på en sådan fætter (det er til at grine af at man idag har købt et produkt der var så ringe og med så dårlige specifikationer.)

Pladespilleren er fastmonteret med lakridssnørrer som signalkabler uden mulighed for at ændre disse, uden at skulle åbne kassen og bruge loddekolben... Det kan NAD da virkelig ikke mene..

og til sidst.... NAD T760.. den der startede det hele. Den har de seneste 3 år haft en brummen fra baghøjtalere selv når de ikke er aktive. Det nytter ikke noget at sætte signalet i stereo, da larmen stadig er der. Problemet er, at når man ser en film med fokus på dialog, så er støjen fra baghøjtalerne meget generende (tro mig, jeg har prøvet at isolere støjkilden osv. men det forbedres ikke). Da problemet er gældende i stereo er der også en summen når man hører CD-er, radio osv.

Idag ved jeg ikke om problemet har været der hele tiden (dvs siden købstidspunktet den dag i februar 2000), men jeg blot har være forblændet af min nye reciever...

på internettet har jeg søgt hjælp, og der er åbenbart andre der har samme problem. Problemet skyldes vist nok en kondensator og en ensretter på AC3/DTS boarded, hvor enhederne ikke kan tåle den varme der udgives herfra. Jeg har forsøgt at erstatte disse enheder med nye, men det har ikke hjulpet på problemet. Så min konklusion er idag, at skal jeg have min NAD T760 til at fungere blot nogenlunde tilfredsstillende, så koster der minimum 500 til hifiklubben for fejlfinding og sikkert en samlet regning på mellem 2000 - 2500 for reparationen.... og det er den simpelthen ikke værd.

Skal jeg rådgive dig, så vil jeg ikke vælge NAD idag. Produkterne er af en ringe kvalitet.

Hold pengene i lommen... det vil du ikke fortryde.

Prisbud, når det er kendt at produktet har en fejl i kondensatoren som gør den brænder af (den kondensator der er valgt kan kun holde til 85 grader, men 105 grader ville være det rigtige valg), er mak. 1.000, idet der inden for kort tid sandsynligvis skal afholdes udgifter til en reparation.

Prøv marantz eller Harman Kardon i stedet, hvis du søger samme lyd som NAD.

Til top Vis birdman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af birdman
 
WamPyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Hej Birdman.

Det er jeg da ked af at høre, at du har haft så mange problemer med NAD.

Jeg kan da sige at du har gjort indtryk på mig, og jeg klart vil undersøge om hans T760 også har deffekt kondensator, inden jeg (eventuel) overvejer at købe hans.

Lige en fra stammen. Vi kan vel gå ud fra at den virker som den skal hvis den kondensator ikke er brændt at? jeg tænker også på om du måske har oplevet andre problemer med den?

Til top Vis WamPyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af WamPyr
 
birdman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 November 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 56
Sendt: 22 Februar 2005 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Nej, der har ikke været andre problemer end brummen fra baghøjtalerne.

Til top Vis birdman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af birdman
 
Adam
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Marts 2004
Status: Offline
Indlæg: 296
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 04:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har også en T760, som ikke har noget brummen eller susen. Hvis jeg sætter øret helt hen til højttaleren, kan jeg høre en meget svag susen, men ikke noget der kan høres på selv 1 meters afstand. Kort sagt, ikke værd at snakke om. Birdman, jeg synes det er lidt komisk at det skal være din receivers skyld, at du er utilfreds med din DVD-afspiller.

Lyden i T760 er fremragende, og den har langt flere kræfter end de 5x60W RMS i 8 ohm afslører. Den er faktisk testet af hifichoice til 2x105W RMS ved stereodrift og 5x85W RMS ved surrounddrift. Vel og mærket med alle kanaler i drift på samme tid, og ved 8 ohm og <0,07% THD. Se i dette review af den nære slægtning T761:

http://www.hifichoice.co.uk/review_read.asp?ID=1879

I lydkvalitet slog T760 i sin tid receivere til langt over det dobbelte i pris, men den har altid haltet mht. brugervenlighed og opsætningsmuligheder. Dens remote er afskyelig. De problemer er jeg kommet udenom ved at bruge min Denon DVD-2900's betydelig bedre dekoder til DD og DTS, og en lækker nyere NAD multifjernbetjening.

Jeg synes klart T760 spiller bedre end T743, men det er jo ligemeget hvad jeg synes. Test selv T743 og se hvad du synes.
Til top Vis Adam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adam
 
birdman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 November 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 56
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Adam,

Det er ikke helt korrekt at det er min utilfredshed med recieveren der er årsag til, at jeg ligeledes er utilfreds med DVD-afspilleren.

Årsagen til jeg er utilfreds er:

Mekanikken i CD-skuffen er af dårlig kvalitet. Lyden og finishen når den kører ud og ind er ikke som det kan forventes af et sådant produkt

Den har vanskelligheder ved at læse DVD'er. Problemet opstår selv når den effektivt har afspillet en DVD, og hvis børnene har lyst til at se den samme film igen (og det vil sådan nogle børn jo gerne), så kan den ikke læse DVD'en uagtet at den aldrig har været ude af CD-skuffen.

Tilslutningsmulighederne begrænses til Scart og composite!!!!!!!!

Fremover vil den kun blive anvendt til CD'er (hvilket den gør ganske godt), da jeg skal have mig en afspiller med component-udgange, eller HDMI og progressive scan... 

Til top Vis birdman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af birdman
 
WamPyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Adam, hvad vil du mene prisen ville være for en T760 idag?

Til top Vis WamPyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af WamPyr
 
Adam
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Marts 2004
Status: Offline
Indlæg: 296
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

Birdman, jeg skrev at det ikke var receiverens skyld, at DVD-afspilleren var dårlig. Ikke omvendt.

WamPyr, det er svært at sige. Omkring 2000-3000 kr er vel rimeligt, når man tænker på den kun kostede 4500 kr fra ny, hvis jeg husker rigtigt.
Til top Vis Adam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adam
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 24 Februar 2005 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

har selv haft en 531 og synes selv den var god, og i fin kvali, min læste ALLE plader uden problemer og har flere gange set en film flere gange (fx Kill bill, pga jeg faldt i søvn hver gang).

Kan godt være den er ringe bestykket med tilslutningerne, men jeg har indtil videre ikke haft behov for mere, min Marantz DV6200 har da også kun de samme tilslutninger!



__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
bigbird
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Maj 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 80
Sendt: 01 Marts 2005 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

"Skal jeg rådgive dig, så vil jeg ikke vælge NAD idag. Produkterne er af en ringe kvalitet."

Lige inden du fraråde folk at købe Nad, så tænk lige på at du udtaler dig på baggrund af nogle af deres billige modeler...

Har selv en Nad T770 forstærker, og T533 DVD og og den ældre DVD T550. Har ikke haft nogle problemer med dem. Billedet kanont, og især på den nye T533, og lyden kanon.

Dog mangler T770 DTS :( Men det er også det eneste jeg har at udsætte på denne.

Til top Vis bigbird's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bigbird
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes