Forfatter |
|
kasperkaae Forum Bruger
Bruger siden: 24 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 102
|
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle -
I lang lang tid har jeg overvejet om jeg skulle af med surround og nu "bare" have stereo. Det har jeg nu besluttet at jeg ville, og solgte mit surround. Det var et stort setup med DSP-A1 + DALI 850 etc etc.... Det fyldte en del, så nu har jeg købt et "konevenligt" setup, der samtidig, synes jeg, siger fremragende!!
Her er hvad jeg har købt:
Marantz Stereo Receiver 4320 + Marantz CD5400 + Dynaudio Audience 42 + til dette har jeg beholdt min System Audio SUB-EL50 til at give bund.
Hvad siger I ?
__________________ www.badboysofboogie.dk
www.thehithouse.dk
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4622
|
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
At jeg lige har solgt Dynaudio Confidence 5/Audience 52 for at købe Dali 850/450. Skørt, ikke?
|
Til top |
|
|
kasperkaae Forum Bruger
|
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
og nu vil jeg oploade billeder men IGEN er der problemer med siden.. det er snart for ofte!
OPDATE - Så er der lidt billeder! __________________ www.badboysofboogie.dk
www.thehithouse.dk
|
Til top |
|
|
FreZh Branchemedlem
Ansat hos Dali
Bruger siden: 07 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 550
|
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
kasperkaae Forum Bruger
|
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
så er der billeder! __________________ www.badboysofboogie.dk
www.thehithouse.dk
|
Til top |
|
|
Boye Forum Bruger
Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ligner et fint setup.
De små Dynaudio kan levere meget fin lyd med det rette udstyr koblet på. Som jeg husker det er Dalierne noget mere indelukkede i lyden, men selvfølgelig med mere bas.
Jeg vil dog foreslå dig at få højttalerne længere væk fra hjørnet for at forsinke sidevægreflektionerne.
Måske kunne de hænge, så ydersiden flugter med maleriernes yderkanter og oversiden flugter med tv'ets top.
Alternativt kan du bevare deres højde og anbringe dem så de sidder i midten af det felt der er fra maleriet og til sidevæggen.
Mvh Boye
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger
Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6642
|
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
nice
Hvem har malet de to billeder du har på vægen
|
Til top |
|
|
kasperkaae Forum Bruger
|
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
nice
Hvem har malet de to billeder du har på vægen
|
|
|
Han hedder Thor Hansen. Kommer fra Odense... Har vidst udtillet i blandt andet New York.. MHT højtaler vs. væg. Det er måske rigtigt at de skulle lidt længere væk fra sidevægene, men højden er tilpas. Lige netop perfekt når man sidder i sofaerne. De hænger op "Densen" beslag, svarende 100% til de kendte VM fra Hi-Fi Klubben! - __________________ www.badboysofboogie.dk
www.thehithouse.dk
|
Til top |
|
|
kasperkaae Forum Bruger
|
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boye skrev:
Det ligner et fint setup.
De små Dynaudio kan levere meget fin lyd med det rette udstyr koblet på. Som jeg husker det er Dalierne noget mere indelukkede i lyden, men selvfølgelig med mere bas.
Jeg vil dog foreslå dig at få højttalerne længere væk fra hjørnet for at forsinke sidevægreflektionerne.
Måske kunne de hænge, så ydersiden flugter med maleriernes yderkanter og oversiden flugter med tv'ets top.
Alternativt kan du bevare deres højde og anbringe dem så de sidder i midten af det felt der er fra maleriet og til sidevæggen.
Mvh Boye
|
|
|
Dalierne er på ingen måder indelukkede. De folk der mener B&W er ÅÅBEN og DALI indelukket har jeg aldrig forstået. Fra min tid i HIFI-KLUBBEN hørte jeg ofte A/B tests af speakers... Har altid sagt at B&W lyder som om der ligger en dyne ind over højtaleren, og DALI er mere åben. Det mener jeg stadig.. Skiftede faktisk mine DALI EVI870 ud med 850 med vilje. 870 havde en irriterende skinger diskant og slet ikke den samme krop og varme som 850. Til gengæld var 850 kun i den mørke mahogni -
__________________ www.badboysofboogie.dk
www.thehithouse.dk
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger
Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2048
|
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot anlæg! Men vil nu ikke være meget for at skifte mine gulvkasser ud med de små Audience
Dit tv-møbel er rigtig flot, hvor har du fået fat i det?
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4622
|
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
kasperkaae skrev:
Dalierne er på ingen måder indelukkede. De folk der mener B&W er ÅÅBEN og DALI indelukket har jeg aldrig forstået. Fra min tid i HIFI-KLUBBEN hørte jeg ofte A/B tests af speakers... Har altid sagt at B&W lyder som om der ligger en dyne ind over højtaleren, og DALI er mere åben. Det mener jeg stadig.. Skiftede faktisk mine DALI EVI870 ud med 850 med vilje. 870 havde en irriterende skinger diskant og slet ikke den samme krop og varme som 850. Til gengæld var 850 kun i den mørke mahogni -
|
|
|
Enig! Dali'erne er bestemt ikke indelukkede. Heller ikke sammenlignet med Dynaudio. Og 850'erne kan også fås i sort. Men jeg overvejer da at smide et stykke bøgefiner på siderne af mine, så de kan komme til at se lidt pænere ud.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger
Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6642
|
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
kasperkaae skrev:
jensen skrev:
nice Hvem har malet de to billeder du har på vægen |
|
|
Han hedder Thor Hansen. Kommer fra Odense... Har vidst udtillet i blandt andet New York..MHT højtaler vs. væg. Det er måske rigtigt at de skulle lidt længere væk fra sidevægene, men højden er tilpas. Lige netop perfekt når man sidder i sofaerne. De hænger op "Densen" beslag, svarende 100% til de kendte VM fra Hi-Fi Klubben! - |
|
|
hvad måtte du slippe for dem .
kan man finde ham et sted
|
Til top |
|
|
Boye Forum Bruger
|
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
kasperkaae skrev:
Dalierne er på ingen måder indelukkede. De folk der mener B&W er ÅÅBEN og DALI indelukket har jeg aldrig forstået. Fra min tid i HIFI-KLUBBEN hørte jeg ofte A/B tests af speakers... Har altid sagt at B&W lyder som om der ligger en dyne ind over højtaleren, og DALI er mere åben. Det mener jeg stadig.. Skiftede faktisk mine DALI EVI870 ud med 850 med vilje. 870 havde en irriterende skinger diskant og slet ikke den samme krop og varme som 850. Til gengæld var 850 kun i den mørke mahogni - |
|
|
Interessant nok. Det er måske mere model- end mærkespecifikt. Min påstand stammer fra en gang jeg skulle assistere en kammerat med valg af HT. Vi sammenlignede CM2 med en Dali i samme prislag (Evidence 470?) Der var i vore ører ingen tvivl om at Dalierne var mørke og lukkede i klangen og ikke gav slip på lyden i samme grad som CM2, som så til gengæld næsten kunne være ldt rigeligt chamerende friske i det.
Dynaudierne husker jeg så kun fra demoer, hvor de var hægtet på noget Gryphon-udstyr. Der var alstså pænt hul igennem.
|
Til top |
|
|
kasperkaae Forum Bruger
|
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
kasperkaae skrev:
[QUOTE=jensen]nice Hvem har malet de to billeder du har på vægen |
|
|
Han hedder Thor Hansen. Kommer fra Odense... Har vidst udtillet i blandt andet New York..MHT højtaler vs. væg. Det er måske rigtigt at de skulle lidt længere væk fra sidevægene, men højden er tilpas. Lige netop perfekt når man sidder i sofaerne. De hænger op "Densen" beslag, svarende 100% til de kendte VM fra Hi-Fi Klubben! -
|
|
|
Hmm.... tjo... send mig en mail, så kan jeg skaffe dig hans nummer..
BOYE: Ja.. så uenige kan man være- EVI470 er efter min bedste overbevisning én af de bedste (efter DIVA) DALI har lavet. Synes den spiller TÆSKEfedt, og klasser bedre end 870.. B&W bliver bare aldrig mig. Måske lige bortset fra DM601 - SUPER reolspeaker!
hvad måtte du slippe for dem .
kan man finde ham et sted
PRÆSTEN: Du kan købe møblet i IKEA. Det fås i både sort, hvidt og træ. Det er ikke ret dyrt, og PERFEKT til HIFI __________________ www.badboysofboogie.dk
www.thehithouse.dk
|
Til top |
|
|
Boye Forum Bruger
|
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
kasperkaae skrev:
BOYE: Ja.. så uenige kan man være- EVI470 er efter min bedste overbevisning én af de bedste (efter DIVA) DALI har lavet. Synes den spiller TÆSKEfedt, og klasser bedre end 870.. B&W bliver bare aldrig mig. Måske lige bortset fra DM601 - SUPER reolspeaker! |
|
|
Ja og så alligevel ikke helt - med til historien hører at vi også lagde øre til Diva, og der fik man lissom det bedste af alle verdener. Åbenheden, luftigheden og detaljeringen var her helt i top. Pludselig stod anslagene på Debussys "Feux d'artifice" helt tydeligt adskilt. - suveræn speaker! Desværre over vennens budget.
Men jeg skrev nu heller ikke for at nedgøre Dali, som er meget kompetente konstruktioner, men mere for at sige, at du godt kan være dit "neddroslede" anlæg bekendt - når du får givet dine højttalere lidt luft til siderne
|
Til top |
|
|
270961 Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
Sendt: 03 Marts 2005 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg faldt lige over din tråd. Det var dog et ualmindeligt dejligt setup du har. Det må på mange måder være en befrielse blot at kunne sætte sig ned og blot se en film eller høre musik uden for mange tekniske og dyre løsninger ?
Jeg er lidt misundelig...på en positiv måde.
Men hvordan lyder dine højtalere, når de hænger på væggen og tilmed i hjørnerne ? Bliver der ikke et "hul" i midten af lydbilledet ?
Lækkert og befriende
Mvh
|
Til top |
|
|
kasperkaae Forum Bruger
|
Sendt: 27 April 2005 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
270961 skrev:
Hej
Jeg faldt lige over din tråd. Det var dog et ualmindeligt dejligt setup du har. Det må på mange måder være en befrielse blot at kunne sætte sig ned og blot se en film eller høre musik uden for mange tekniske og dyre løsninger ?
Jeg er lidt misundelig...på en positiv måde.
Men hvordan lyder dine højtalere, når de hænger på væggen og tilmed i hjørnerne ? Bliver der ikke et "hul" i midten af lydbilledet ?
Lækkert og befriende
Mvh
|
|
|
Hej -
Nej, faktisk så føler jeg ikke et "hul" i lyden mellem høtalerne. Sidder alligevel en 3-4m væk, så det er som om musikken mødes i lyttepositionen.
Jeg har tidligere haft DALI 104, 808, 850, 870, JBLT100, Onkyo, Dynaudio selvbyg og en masse andet. Har tidligere været nervøs for at mangle bund ved køb at små højtalere, men mangler intet. den SA SUB gør et godt godt stykke arbejde i bunden.
OPDATE: Da jeg altid vil prøve nye ting, er alt i øjeblikket til salg. Også LOEWE TVet... Hvad jeg vil have i stedet? Ander det ikke... __________________ www.badboysofboogie.dk
www.thehithouse.dk
|
Til top |
|
|
Thomas C Forum Bruger
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 35
|
Sendt: 27 April 2005 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der.
Fedt setup...
Er selv ved at skifte til et anlæg med en højere WAF (..læs: små højtalere der hænger på væggen). I den forbindelse har jeg overvejet Dyna. 42. Men så vidt jeg har kunne finde ud af har de port på bagsiden og er derfor efter min mening ubrugelige til vægophængning. Men hvad er din mening og erfaringer med dette??
__________________ Biorytmer....er det ikke noget med en amp og subs??
|
Til top |
|
|
Fournais Forum Bruger
Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
Sendt: 27 April 2005 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ang. port bagpå:
Der medfølger nogle ganske udemærkede skumpropper som man kan bruge til at stoppe basreflekserne bag på højttalerne. Gør man det kan man sagtens sætte højttalerne 10 cm ind til muren, det er i hvert fald min erfaring.
Ellers et lækkert anlæg med nogle gode højttalere. __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
Til top |
|
|
Thomas C Forum Bruger
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 35
|
Sendt: 27 April 2005 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fournais skrev:
Ang. port bagpå:
Der medfølger nogle ganske udemærkede skumpropper som man kan bruge til at stoppe basreflekserne bag på højttalerne. Gør man det kan man sagtens sætte højttalerne 10 cm ind til muren, det er i hvert fald min erfaring.
Ellers et lækkert anlæg med nogle gode højttalere.
|
|
|
Hej Fournais.
Jeg synes bare det er en skam at gå for meget på kompromis med højttalerens konstruktion ved sætte en prop i Så kan men jo lige så godt kigge efter en model med port på fronten. Omvendt kan man sige at det som altid kommer an på lyden - men jeg ville sgu have det dårligt ved at give en så god og dyr højttaler som en dyna. 42 en skumfætter i porten.... __________________ Biorytmer....er det ikke noget med en amp og subs??
|
Til top |
|
|