Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 16:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Umuligt at finde flat-TV til 10-15k? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Hey!

Min far har et Panasonic TH-37PA30 Plasma TV, som jeg synes er ganske fint når der bliver vist DVD, eller spillet PS2, men kan godt være lidt grumset ved normal TVsignal. Så i bund og grund er det faktisk fint nok et tv til mine behov.

Da jeg kun har 12kvm værelse ville det være lækkert med et plasma/lcd tv, men mit budget er 10-15k max. De LCD TV jeg har kigget på i den prisklasse, er ikke noget at råbe hurra for, men er det så muligt med Plasma?

Jeg synes næsten 37" er for stort til mit værelse, så 30-32" er også fint nok.

Jeg kan muligvis få 30% rabat på Panasonic, så det må fx godt være det mærke. Andre mærker er selvfølgelig også velkommen ;)

Til top Vis Insaniac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Insaniac

iceman24
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

hej hvad er afstanden fra dig til tv'et når du ser fjernsyn ??

jeg hae slev overnævnte panasonic plasma og sidder 2,5-3 meter fra det og der ser det sgu godt ud...

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Køb da en projector. Så kan du bare gøre billedet mendre hvis det er. Og den kan du altid tage med videre, og bruger hvis du for et meget større værelse.

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2005 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Iceman: Nok også de der 2-3 meter. Også derfra jeg ser hos min far, men synes stadig TVsignalet er uskarpt, men det er stadig til at leve med.

Hvilke indstillinger kører du med på TV`et? Så kan det være jeg kan indstille min fars noget bedre til ham. Tror nemlig ikke han har rodet med det.

Akilleuz: Solgte netop i sidste uge min projektor, fordi jeg ikke kunne have den på den måde jeg havde tænkt mig at arrangere møblerne på mit kommende værelse, men nu har jeg så fundet på en ny indretning, hvor jeg får mest bedst lyd ud af mit kommende surround anlæg og samtidig kan have projektor, så nu overvejer jeg også lidt at købe projektor igen, og måske droppe plasma/lcd eller PW9509 og bare så nøjes med mit 25" Sony Trinitron.

Sheiken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Insaniac, hvis jeg var dig ville jeg beholde dit sony trinitron tv, og købe mig en projektor, det vil du ihvertfald få den bedste oplevelse ud af imo.
Til top Vis Sheiken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sheiken

ravsted
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Ved ikke om den er god... men i hvertfald billig. Afhænger jo lidt af ens krav.

http://www.coop.dk/nettorvet/show_product.aspx?dept_id=183&a mp;pf%5Fid=6062992

Til top Vis ravsted's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ravsted

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Sheiken: Det tror jeg så nok det ender med. Var i hvert fald glad for min tidligere projektor, trods den larmede lige en anelse for meget (39dB). Det var en Infocus LP735.

Ravsted: Umiddelbart lyder det sq da som et meget godt tilbud. Tror den lever fint op til mit behov. Min tidligere projektor havde vist kun 500-600 ansi lumens, hvor den du linker til har 1200.

Ellers skulle jeg tage et kig på brugtmarkedet.

Skal lige siges at til min tidligere projektor brugte jeg bare et stort rullegardin som lærred. Det fungerede sq fint nok :)

Men hvis jeg nu ville have noget lidt mere prof, dog stadig til billige penge, hvilket lærred ville I så anbefale? Jeg har mulighed for et lærred med en bredde på max 1,8-1,9m.

iceman24
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2005 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

hej nu bruger jeg faktisk kun min force digital parabol og harman kardon dvd på mit plasma..

men mine indstillinger er :

billede valg: normal

kontrast : sat til det halve ca.

lys: ca halv

Farve: ca halv

skarphed: hlav (på tv) og lidt over halv (på dvd)

farve temp: normal

P-nr : auto

mpeg nr: mid

Jeg har lige tjekket mit antenne signal (TV2) og der er billedet flot skarpt, allerede fra 1,5 meters afstand og når jeg ser parabol så er det endnu pænere...

jeg bruger et scart kable (RGB) til min parabol, det er et rimligt dyrt kabel 1 meter 400 kr

og til DVD bruger jeg component kabel, hvor dvd'en er sat til progressive scan..

kvaliteten på billedet  kommer jo selvfølgelig også an på hvor godt signalet er

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2005 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Iceman: Han havde billedet på dynamisk og fik også lige rettet ind på de andre ting. Synes det står lidt bedre nu. Det er i hvert fald ganske tilfredsstillende :)

Men synes det er skuffende at der kun er tilslutning af fx SVHS i fronten m.m. Det er sådan lidt bob bob.

En anden ting, er at jeg lige har tjekket fx Ringenes Herre Kongen Vender Tilbage for at se billedekvaliteten på den. Der synes jeg at når SF-logoet kommer på i starten, så bliver ringen rundt om SF meget pixeleret. Hvad skyldes det? Hans DVD er en Panasonic DVD-R41 og han kører bare signalet med et billigt scart-kabel.

Tak :)

iceman24
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2005 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

det var sjovt jeg sad og så den samme film igår....

det med sf logoet ved jeg ikke lagde ikke mærke til om den gjorde det på min.. men det kan være fordi at den sekvens ikke er indspillet i så høj kvalitet...

måske kan det være kablet der ikke giver så godt signal... jeg har selv en Harman Kardon DVD 25 som er forbundet via component og kører progressive scan og det ser virkelig flot ud...

angående stikkende i front så er der da også normal composite stik (gul-rød-hvid) der har jeg forbundet min PS2 og der er også computer VGA stik...

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2005 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Iceman: Okay, jeg troede kun det var på fronten. Er ikke så ofte hjemme hos min far og han har det skruet op på væggen, så har aldrig set TV´et bagfra.

Jeg må lige undersøge om hans DVD-afspiller har progressive scan og så må jeg lige sige han skal købe et ordentlig kabel. Kan ikke finde ud af alle de der begreber, men er component det samme som scart?

iceman24
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2005 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

component ligner lidt et phone kabel bare hvor der er farverne (blå-grøn-rød) der kører kun billede signal igennem.... component er lidt bedre end scart, men det har den store fordel at man kan bruge progressive scan som gør billedet meget bedre...

bag på panasonicen er der også 3x scart (hvor de 2 er RGB), der er 1x component også plus lidt mere men kan ikke huske det hele...

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2005 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Det siger jeg lige videre til min far så :) For at kunne bruge progressive scan, skal det også understøttes af DVD-afspilleren, ik?

Ellers nogen der har noget at sige til den billige projektor fra COOP eller andre billige/brugte projektorer?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes