Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 04:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: NAD T752 Problemer på signalvejen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dyvel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Hejsa folkens

Nogle kloge hoveder derude på det tekniske?

Jeg har en NAD T752 som laver støj i alle kanaler, også på preout. Støjen varierer lidt efter lydstyrke, således, at ved nogle lydstyrker er der ikke så meget støj, mens støjen er meget markant ved f.eks. lave lydstyrker, men den er der hele tiden uanset lydstyrke.

Støjen kan beskrives som en masse "huller" i musikken der virkelig får det til at lyde forfærdeligt.

Jeg er rimelig sikker på problemet er på signalvejen, for hvis jeg bruger forstærkern som effektblok er der ingen støj på front HT som pt. er de eneste jeg har testet. Da jeg testede den som effektblok fjernede jeg 2 af de 3"bøjler" bagpå mellem preout og main in mener jeg de hed.

Så jeg vil tro at strømforsyning og effektdelen er ok. Og forstærkeren virker ellers normal nok - alle funktioner virker tilsyneladende, men jeg er lidt "lost" nu, for signaldelen er jo ikke så nem at fejlfinde på. Så tænkte om der måske var nogen der vidste mere om det her...

Mvh
Dyvel.

Til top Vis Dyvel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyvel

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

det er en kendt fejl på NADs recievere, det er vist noget med ledningerne der ligger for tæt på strømforsyningen (dva ikke er skærmet ordenligt), men prøv at ringe ind til klubbens hovedkontor, de virkede flinke nok da jeg forhørte mig om T742eren havde de egenskaber, hvor de nævnte det jeg lige skrev. Det var hvad de havde erfaret var en del af grunden til det.

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Dyvel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Det lyder interessant - giver i hvert fald lidt håb :o)

med klubben, mener du vel HiFi klubben? - det vil jeg i hvert fald prøve. Men du skriver at de havde erfaret at det var en del af grunden? Mener du, at det også kan være andet som ikke har noget at gøre med skærmen, eller både skærmningen + mere?

Mvh
Dyvel

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 08 Marts 2005 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

det er ikke altid det har løst problemet 100%.......mere derfor, men hovedoversagen er pga for dårlig skærmning indeni den.

jeps mener hifiklubben, ringede til deres Kontor i Nørager (mener jeg det ligger)

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Dyvel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2005 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Jeg prøvede her til aften at flytte strømforsyningen ud af kabinettet og lod den ligge ved siden af - men da jeg testede forstærkeren var problemet præcist det samme, helt uændret.

Jeg er derfor i tvivl om problemet med min forstærker er det du nævner.

Jeg ringede rundt til et par forskellige afdelinger, men fik stort set et entydigt svar: "kom ind med den, så kigger vi på den"

Men det er jo billigere hvis man kan selv, og jeg kan godt bruge en loddekolbe m.m. men er sgu lidt lost i det her problem.

Andre gode ideer?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes