Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 19:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Forslag til HT’ere søges... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Det jeg søger, er et 5.1, 6.1 eller 7.1 setup, som udelukkende skal bruges til surround (film vel at mærke). Rummet er ganske lille - kun 10 kvm. Har kig på M&K's modeller - både K1, K2 og K3-systemet (hvordan er LCR55 i forhold til disse?). Derudover synes Atlantic Technology 1200, 2200 og 4200 lyder interessant (på papiret). Jamo D6 eller TWO er også interessant. Hvad er forresten historien med Jamo TWO og D6 - er D6 afløseren for TWO? Og er TWO af den grund uddateret?

Det er ikke et krav, men absolut et plus hvis systemet er THX certificeret. Budgetet har jeg ikke fastlagt, men jo mindre des bedre (og køber af den grund gerne brugt og i udlandet).

Signalet kommer en Pioneer 2011 og NAD T562 - henholdsvis.

Alle forslag er velkomne.

/Bellini

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Lad være med at fokusere mere på THX end nødvendigt er....ikke altid et plus iforhold til prisen

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2005 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Det gør jeg skam heller ikke.

Ingen forslag?

/Bellini

Obii
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Hej

M&K laver generelt gode højttalere, så der går du ikke helt galt i byen - Kender ikke Atlantis og er ikke såå vild mend Jamo (men det er jo en smagssag...)

I et lille rum kunne KEF2005.1 være et godt bud - de spiller fantastisk pris og størrelse taget i betragtning (og fylder kun ganske lidt)

Andre bud kunne være DLS R50 som også er helt ok - eller hvis der skal lidt mere gang i den (også prismæssigt ) B&W 705?

Sørg for alt i verden for at få en go' centerhøjttaler med, hvis du primært skal bruge det til film

Kristiankk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Det er tit Peerless der laver enheder til MK

Til top Vis Kristiankk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristiankk

Bent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Når du er på udkig efter et højttalersystem, der udelukkende skal bruges til filmlyd, hvorfor så ikke kigge på THX godkendte højttalere. THX godkendte højttalere er sjældent specielt gode til hifi-lytning, men jeg har endnu ikke oplevet et THX certificeret højttalersystem lyde dårligt i forbindelse med filmlyd.

Du betaler ikke nødvendigvis en formue for THX skiltet, som så mange sidder på spring efter at pointere. En af fordelene ved THX højttalere, er at de er opbygget, så de har en langt bedre spredning i det horizontale plan end traditionelle højttalere. Det betyder at du får et meget ensartet lydbillede, selv når der sidder flere personer ved siden af hinanden.

De mærker du allerede har i tankerne, er efter min mening det helt rigtige til dit behov og passer desuden fint til rummets størrelse.

Jamo D 7, er i øvrigt sat gevaldigt ned. Se her:

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavis/annonce.asp?ad_id=4209

Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2005 kl. 07:59 | IP-adresse registreret  

Citér:
Når du er på udkig efter et højttalersystem, der udelukkende skal bruges til filmlyd, hvorfor så ikke kigge på THX godkendte højttalere. THX godkendte højttalere er sjældent specielt gode til hifi-lytning, men jeg har endnu ikke oplevet et THX certificeret højttalersystem lyde dårligt i forbindelse med filmlyd.

Præcis! Af samme grund skrev jeg også ,at det ville være et plus med THX.

D7 som du linker til, er dog en del for dyre. Har læst i et review, at D6 og D7 har det bedst i store rum >20 kvm. Derfor er jeg lidt tilbageholdende overfor lige disse modeller.

Ideer er fortsat velkomne, vil formentlig tage rundt og lytte lidt her i påsken, så jo flere input des bedre.

/Bellini

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 08:25 | IP-adresse registreret  

Det koster kun for dem der laver højtalere at få det certificeret, derfor er der mange der ikke gider betale for det, men bare springer over.... NAD 216 er THX certificeret, men NAD 214 ikke er, eneste grund er at den ikke yder over 100 w per kanal i stereo.... gider ikke en fis for THX, selv det rageste skammel kan være thx certificeret....

// ouT

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted

Bent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2005 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

syska skrev:

Det koster kun for dem der laver højtalere at få det certificeret, derfor er der mange der ikke gider betale for det, men bare springer over.... NAD 216 er THX certificeret, men NAD 214 ikke er, eneste grund er at den ikke yder over 100 w per kanal i stereo.... gider ikke en fis for THX, selv det rageste skammel kan være thx certificeret....

// ouT

Der lød startskudet!

Bent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2005 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Bellini skrev:

D7 som du linker til, er dog en del for dyre. Har læst i et review, at D6 og D7 har det bedst i store rum >20 kvm. Derfor er jeg lidt tilbageholdende overfor lige disse modeller.

/Bellini

Jeg har aldrig hørt D 6 i et stort rum, men har netop oplevet det i et lille rum (mellem 10 og 15 kvm). Det lød efter min mening fremragende. Tror ikke at du får problemer med de nævnte THX systemer i mindre rum, da det i et THX setup er subwooferen, der gengiver den dybeste bas og da det oftest er den der volder problemer i mindre rum, kan du blot justere niveauet på subwooferen.

Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2005 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Citér:
Jeg har aldrig hørt D 6 i et stort rum, men har netop oplevet det i et lille rum (mellem 10 og 15 kvm). Det lød efter min mening fremragende. Tror ikke at du får problemer med de nævnte THX systemer i mindre rum, da det i et THX setup er subwooferen, der gengiver den dybeste bas og da det oftest er den der volder problemer i mindre rum, kan du blot justere niveauet på subwooferen.

Det lyder godt - jeg håber jeg er enig den dag jeg kommer til at lytte til det.

/Bellini

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 Marts 2005 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Bent skrev:
syska skrev:

// ouT

Der lød startskudet!

Startskudet til hvad? Jeg kom med min mening....

Hvad snakker du om?

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes