Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 17:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hi-Fi og kunde segmenter? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 26 Marts 2005 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Et par kommentarer på mit setup:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=21477&P N=2

- har taget en interessant drejning fordi jeg har erklæret min kærlighed til KEF ht. Det med at segmentet forsvinder på grund af forhandlerskifte, fusioner af virksomheder, bestemt markedsføring osv. Indlæggene har udover KEF handlet lidt om Luxman som følge af dette, men der er vel flere tilfælde at finde i historien om hi-fi? I den modsatte ende har vi de, der har formået at fastholde det gængse indtryk af hvem, der er købere af deres produkter, mærker som B&O og Philips.

Det kunne være interessant at høre om andre tilfælde, hvornår og hvorfor skete det, hvad er status i dag og findes det?

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 26 Marts 2005 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

hrmand skrev:

- har taget en interessant drejning fordi jeg har erklæret min kærlighed til KEF ht. Det med at segmentet forsvinder på grund af forhandlerskifte, fusioner af virksomheder, bestemt markedsføring osv. Indlæggene har udover KEF handlet lidt om Luxman som følge af dette, men der er vel flere tilfælde at finde i historien om hi-fi? I den modsatte ende har vi de, der har formået at fastholde det gængse indtryk af hvem, der er købere af deres produkter, mærker som B&O og Philips.

Det kunne være interessant at høre om andre tilfælde, hvornår og hvorfor skete det, hvad er status i dag og findes det?

Hvis nu du udskiftede gylle-modellerne ud med en kasse af Strid's kloner så !!!

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 26 Marts 2005 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:
hrmand skrev:

Bjørn, det giver ingen mening for udeforstående.

Synes det kunne have været en spændende tråd

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Marts 2005 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Nogle gange sker der også det at producenten skifter bane, tag f.eks. Nakamichi, skaberen af selveste Dragon båndoptageren, nu laver de surround ting og livsstilsystemer. Selv startede jeg på en mindre model samt en reciever (jaja) også af Nakamichi og trode jeg skulle ende mine dage som japaner, men som tiden gik ændrede de stil. Hvorfor gør firmaer det? - vel for at tjæne pengene der hvor de er og det er det i mine øjne ikke noget galt i. På den anden side kan man kun nære dyb respekt for gamle diamanter der stædigt holder fast i deres oprindelige ide, selv om det sikkert ikke er klogt fra et rent profit synspunkt.

Her hjemme i gamle Danmark ser vi også eksempler på ændringer af både producenter og butikker (altid en hifi klubben tråd på første side i forhandler forum f.eks.) og det syntes jeg er godt! bevægelse i branchen giver forandring, og forandring fryder, ja altså lige på nær når det er ens farvorit mærke eller butik der får en ny og "smart" ide. Go go Dragon.
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 Marts 2005 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Nogle gange sker der også det at producenten skifter bane, tag f.eks. Nakamichi, skaberen af selveste Dragon båndoptageren, nu laver de surround ting og livsstilsystemer. Selv startede jeg på en mindre model samt en reciever (jaja) også af Nakamichi og trode jeg skulle ende mine dage som japaner, men som tiden gik ændrede de stil. Hvorfor gør firmaer det? - vel for at tjæne pengene der hvor de er og det er det i mine øjne ikke noget galt i. På den anden side kan man kun nære dyb respekt for gamle diamanter der stædigt holder fast i deres oprindelige ide, selv om det sikkert ikke er klogt fra et rent profit synspunkt.

Her hjemme i gamle Danmark ser vi også eksempler på ændringer af både producenter og butikker (altid en hifi klubben tråd på første side i forhandler forum f.eks.) og det syntes jeg er godt! bevægelse i branchen giver forandring, og forandring fryder, ja altså lige på nær når det er ens farvorit mærke eller butik der får en ny og "smart" ide. Go go Dragon.

Drejningen hos Nakamichi kom sig jo af at det oprindelige firma løb ind i vanskeligheder, og da der kom nye folk til, dukkede ideen med designanlæggene op. Den kan slet ikke møntes på de gamle ejere - desværre for mærket kan man jo også se at den ønskede effekt ikke rigtig er opnået!

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Marts 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Den kan slet ikke møntes på de gamle ejere - desværre for mærket kan man jo også se at den ønskede effekt ikke rigtig er opnået!

Nej det har du ret i, men det skærer lidt i brystet når barndomsmærket sælger ud .. og så endda surround og livsstil
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Marts 2005 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Ronin skrev:

Den kan slet ikke møntes på de gamle ejere - desværre for mærket kan man jo også se at den ønskede effekt ikke rigtig er opnået!

Nej det har du ret i, men det skærer lidt i brystet når barndomsmærket sælger ud .. og så endda surround og livsstil

Det kan jeg kun være enig med dig i...

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Marts 2005 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Ja, Nakamichi historien gør ondt. Goodbye Dragon og Stasis forstærkere...
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2005 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

JBL Ti-5000 skrev:
bjørn skrev:
hrmand skrev:

Hvis du følger hrmand's link til eget anlæg vil du observere at en flok grise har invaderet hrmand's hifianretning. Resten af gåden kan løses ved hjælp af Politiken osv. osv.  

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Marts 2005 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

JBL Ti-5000 skrev:
bjørn skrev:

Forstår godt hentydningen, men ser ikke lige relevansen til nærværende tråd.

Kunne have været? Den er da stadig åben (hvis der i det hele taget er kød på den, for nu at hjælpe bjørn lidt)

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2005 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

hrmand skrev:
JBL Ti-5000 skrev:
bjørn skrev:

Forstår godt hentydningen, men ser ikke lige relevansen til nærværende tråd.

Kunne have været? Den er da stadig åben (hvis der i det hele taget er kød på den, for nu at hjælpe bjørn lidt)

Dem du benævner som udenforstående er i denne sammenhæng alle der ikke læser/holder/låner "Politiken".  

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

det er det samme med Paradigm, men det er vist pga dollars kursen i canada (eller hvadfor en mønt de nu har der) der gjorde de blev for dyre i DK, desværre for deres subs var ret billige kontra den lyd de gav (havde en PS1200 og den var jeg meget glad for). Men et andet mærke er Kenwood (det er mest mønstret på Car-fi) de havde deres egne butikker rundt om i landet, men blev opkøbt af superradio, som heldigvis vidre førte det, men de medarbejdere der nu var i de butikker, desværre opkøbte El-mutanten superradio og nu er det ikke rigtigt til mere at få kenwood.

Det er vel lidt det samme KEF er ude for. Nu er det kun Fona og Electriccity der har dem (dog kan Electriccity i Taastrup anbefaldes, de har i det mindste noget der minder om et lytterum, desværre er det bare umuligt at få hjælp)

Og Phoenix Gold (igen Carfi) efter klubben stoppede med at sælge Carfi, er det kun parallelimport der er muligt, da klubben stadig har forhandlerretten i DK.

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 April 2005 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Canada gav eksportstøtte til bl.a. paradigm, da den forsvandt steg priserne.

Kenwood ødelagde det for sig selv før El Giganten overtog Superradio. Idag er det kun bilstereo og surround. Alt det gode Kenwood forsvandt omkring 2000.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 10 April 2005 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Hej

Harman Kardon overtog Madrigal i 1996....nu er det nedlagt. Tragisk. Procced døde og bliver til Lexicon. Mark Levinson eksistere dog under Harman Kardon. Mange af de oprindelige folk hos Madrigal forsvandt. Skidt.

Mvh

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2005 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

270961 skrev:

Hej

Harman Kardon overtog Madrigal i 1996....nu er det nedlagt. Tragisk. Procced døde og bliver til Lexicon. Mark Levinson eksistere dog under Harman Kardon. Mange af de oprindelige folk hos Madrigal forsvandt. Skidt.

Mvh

Yep, de mest betydningsfulde folk flyttede til Classé Audio.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes