Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 21:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Valg af receiver/dvd receiver? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kanstrupowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2005
Status: Offline
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg er ny i forummet og dette er mit første indlæg. Så hvis jeg har postet det forkerte sted, eller gjort andet forkert, må I jo irettesætte mig

Nå, men jeg har igennem de sidste par måneder tænkt på at erstatte min gamle pioneer surround forstærker med en ny. Jeg har kørt med en surround-receiver (Pioneer vsx-405RDS og en standard cd-afspiller fra pioneer. Derudover har jeg haft en billig dvd-afspiller fra alta. Jeg har besluttet mig for hvad det evt. skal være: http://www.pioneer.de/de/product_detail.jsp?product_id=8431& taxonomy_id=367-395 og http://www.pioneer.de/de/product_detail.jsp?product_id=8533& taxonomy_id=367-401
Men miit spørgsmål er således..

Hvad kan bedst betale sig, at investere i begge ting, eller bare at nøjes med dvd-afspilleren, da den jo også har udgange til 5.1 surround osv. Den ekstra besparelse ved at kun at købe dvd'en er selvf. også med i overvejelserne. Jeg er ikke nogen "hifi-nørd", har ikke brugt yderligere penge på gode kabler osv., men har et JBL SCS 200.5. Jeg ser mange film, både på dvd og fra min computer og elsker god lyd, og derudover hører jeg også en del musik.

Håber at I kan være mig behjælpelig.

Mvh. Kanstrupowich
Til top Vis Kanstrupowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kanstrupowich

Kanstrupowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2005 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Er der slet ingen der kan nævne nogle fordele/ulemper ved det ene valg frem for det andet?
Pioneer DV-575 med 5.1 udgang <> Pioneer DV-575 og Pioneer VSX-D814 kontra prisen.

Håber at en eller anden kan hjælpe mig med mit valg.

Mvh. Kanstrupowich
Til top Vis Kanstrupowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kanstrupowich

Carits
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 29 Marts 2005 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv både Pioneer vsx-814 forstærker og Pioneer DV-575 DVD afspiller og jeg er meget glad for anlægget og så er det ikke vanvittigt dyrt.

Jeg har selv givet 5000 kr. i alt for begge.

Til top Vis Carits's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carits

Kanstrupowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2005 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Ja, begge ting er i orden, men det er desværre ikke dét jeg spørger om. Jeg vil gerne have at vide, om jeg blot kan nøjes med dvd-afspilleren, og så koble den til mit sorround. Og hvad vil jeg miste ved det, i forhold til hvis jeg også købte receiveren. Der er jo stik til 5.1 surround bag på dvd'en, så i teorien kunne jeg blot nøjes med den.

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 29 Marts 2005 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Kanstrupowich skrev:
Ja, begge ting er i orden, men det er desværre ikke dét jeg spørger om. Jeg vil gerne have at vide, om jeg blot kan nøjes med dvd-afspilleren, og så koble den til mit sorround. Og hvad vil jeg miste ved det, i forhold til hvis jeg også købte receiveren. Der er jo stik til 5.1 surround bag på dvd'en, så i teorien kunne jeg blot nøjes med den.
de 5.1 udgange er kun til at videre føre et signal, ikke til at trække højtalere. Så det kan du ikke. Du skal have en forstærker/reciever til at "forstærke signalet" så der kommer lyd.

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Kanstrupowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2005 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Jeg siger mange tak for det gode råd, begge dele er hermed bestilt. Har dog valgt at bestille den kodefrie udgave af dvd-afspilleren.

//Kanstrupowich

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes